جام جم سرا: یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه لوزه سوم علت خُرخُر شبانه یا تنفس صدادار در کودکان است، در خصوص علائم لوزه سوم در کودکان گفت: کودکانی که دارای لوزه سوم هستند به جای تنفس از بینی، تنفس دهانی دارند بویژه در هنگام خواب که به صورت‌ خُرخُر شبانه ظاهر می‌شود.
کد خبر: ۷۶۶۷۴۳
وجود لوزه سوم، یکی از علل خرخر شبانه است

محمدرضا شریفیان ضمن اشاره به راحت بودن جراحی لوزه سوم گفت: با این حال توصیه می‌شود تا حد امکان از برداشتن لوزه‌های حلقی خودداری ‌شود.

وی افزود:‌ برخی افراد گمان می‌کنند لوزه را نباید عمل کرد. اما برداشتن لوزه سوم ساده است و هیچ گونه مشکلی برای ایمنی بدن ایجاد نمی‌کند، با این حال تا حد امکان باید از برداشتن لوزه‌های حلقی خودداری شود زیرا در صورت بروز عفونت، کودک دچار تب بالا، گلودرد و بی‌اشتهایی می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اگر تنفس دهانی در هنگام خواب شدید باشد، ممکن است دچار وقفه تنفسی بیش از 10 ثانیه شده و موجب تغییر پوزیشن یا پریدن از خواب در کودک شود.

شریفیان تصریح کرد: التهاب یا بزرگی لوزه سوم، تشکیلات لنفاوی است که پشت حلق و زبان کوچک قرار دارد و از حفره دهان قابل مشاهده نیست بلکه با توجه به علائم تشخیص داده می‌شود. اگر علت بزرگی لوزه سوم حساسیت یا هر عامل دیگری باشد می‌توان با تجویز درمان طبی، ‌ترکیبات ضد حساسیت خوراکی و اسپری‌های بینی لوزه سوم را کوچک کرد و اگر این درمان جواب نداد، درمان جراحی پیشنهاد می‌شود که هیچگونه خطری ندارد.

این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: لوزه سوم معمولا از سن سه تا شش سالگی شروع به رشد می‌کند و در بزرگسالی کوچک می‌شود. از عوامل آزاردهنده لوزه سوم کم‌شنوایی گوش و سینوزیت‌ها در کودکی است و توصیه می‌شود در صورت مشاهده این عوامل سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنند و با توجه به نظر پزشک، درمان طبی را آغاز یا برای جراحی لوزه سوم اقدام کنند.
او افزود: لوزه سوم الزاما عارضه‌ای‌ ارثی نیست. آلرژی از جمله عواملی است که باعث ایجاد لوزه سوم می‌شود که ممکن است زمینه‌ای ارثی نیز داشته باشد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها