افشای راز پیامک دروغین پیدا شدن گنج

چاه‌کن و چوپان دروغگو دستگیر شدند + عکس

کلاهبردارانی که با ترفندی خاص عتیقه‌های تقلبی را تحت عنوان «چاه کن» و «چوپان» به مردم می‌فروختند با تلاش پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۶۶۷۰۹
چاه‌کن و چوپان دروغگو دستگیر شدند + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، دوم خرداد ماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۰۸ نواب به مأموران اعلام کرد که توسط دو نفر که مدعی پیدا کردن چند قطعه طلا و جواهرات عتیقه شده بودند، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران ، پرونده برای رسیدگی های تخصصی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:چند روز پیش فرد ناشناسی به تلفن همراه بنده تماس گرفت و مدعی شد که چند ماه پیش به عنوان چاه کن در منزل بنده مشغول به کار بوده که طی آن چند قطعه طلا و مجسمه عتیقه پیدا کرده و حاضر است این طلا و جواهرات را در ازای گرفتن مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی آنها به من بازپس دهد. این شخص در اظهاراتش مدعی شده بود که تنها و تنها به خاطر آنکه وجدانش اجازه نمی دهد تا عتیقه ها را به شخص دیگری بفروشد حاضر شده تا آنها را به من بفروشد وگرنه افرادی را به عنوان خریدار عتیقه می شناسد و با طرح این موضوع مرا مجاب کرد تا با او ملاقات کنم.

وی افزود:زمانیکه با این افراد قرار ملاقات گذاشتم، آنها مجسمه ای به من نشان داده و مدعی عتیقه بودن آن شدند حتی قطعه ای از مجسمه را کنده و اصرار کردند که از طلا بودن آن اطمینان پیدا کنم. من نیز این قطعه ی مجسمه را به طلافروشی برده و زمانیکه طلافروش اعلام کرد که این قطعه طلای خالص است، تصمیم گرفتم تا طلا و جواهرات عتیقه را از آنها و به قیمت 50 میلیون تومان خریداری کنم.

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از تقلبی بودن طلا و جواهرات گفت:زمانیکه این طلا و جواهرات را برای فروش به عتیقه فروشی بردم، از سوی عتیقه فروش به من اعلام شد که تمامی طلا و جواهراتی که به مبلغ پنجاه میلیون تومان خریده بودم، بیش از چند 10 هزار تومان ارزش ندارد. برای اطمینان، عتیقه ها را به چندین مغازه طلا و عتیقه فروشی نشان دادم و تمامی آنها صحبت های مشترکی در خصوص عتیقه نبودن آنها اعلام کردند آنزمان متوجه شدم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام.

تحقیقات پلیسی

با آغاز رسیدگی به پرونده و اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

یکی از شکات پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت:دو نفر تحت عنوان چوپان به من پیامک زده و مدعی شدند که مقداری طلا و جواهرات عتیقه پیدا کرده اما کسی را برای فروش آنها ندارند ؛ آنها با طرح این ادعا که حاضر هستند عتیقه ها را در ازای مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی به من بفروشند.

همزمان با شناسایی تعدادی از شکات، اقدامات پلیسی برای شناسایی متهمان آغاز شد کارآگاهان با انجام چهره نگاری و استفاده از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار بنام های «مسعود» (متولد ۱۳۶۵) و «قاسم» (متولد ۱۳۶۰) شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بارها دستگیر و روانه زندان شده بودند بررسی سوابق آنها نشان داد که این دو متهم دارای سوابق متعدد سرقت، کلاهبرداری، مشارکت در آدم ربایی، عرضه اموال تاریخی تقلبی و اخلال در نظم عمومی هستند.

با شناسایی تصویر هر دو متهم از سوی شکات و مالباختگان، دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مخفیگاه هر دو متهم در منطقه «قلعه حسن خان» و «شهر اندیشه» شناسایی، دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه رامین خدایاری، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و سایر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ارمین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۱
۰
مسعود درقلعه حسن خان اپارتمان سازی میكند به همراه پدرش لطفا پیگیری كنید.اوماشینهای مدل بالا هم دارد مثل جنسیس.پرشیا.سانتافه.تویتا لند كروز.ودیگر ماشینها
ارمین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۰
مسعود در اصفهان وشهر های حومه تهران هم كلاه برداری میكرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
۰
۰
سلام من یکی از مال باختگان هستم به کجا مراجعه کنم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها