حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور گفت که از دولت پاکستان خواسته‌ایم درباره سرنوشت جمشید دانایی‌فر ، گروهبان ایرانی به ما گزارش دهد.
کد خبر: ۷۶۶۵۹۷
ایران درباره «دانایی‌فر» از پاکستان توضیح خواست

وی در گفت‌وگو با ایرنا یادآور شد: در روزهای گذشته خبرهای ضدونقیضی درباره سرنوشت گروهبان مفقود ایرانی منتشر شده و به شایعات و گمانه‌زنی‌ها دامن زده است.

دانایی‌فر یکی از پنج گروهبان ربوده شده ایرانی از سوی گروهک جیش‌ العدل است که هنوز سرنوشت وی روشن نیست و طی روزهای اخیر ادعاهایی درباره پخش گفت‌وگوی رسانه‌ای با وی منتشر شده است.

تذکر شورای راهبردی به مذاکره‌کنندگان

سید مهدی مصطفوی، عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران در گفت‌وگو با فارس درباره قدم زدن کری و ظریف در ژنو گفت که توقع قدم نزدن با دشمن هم توقع بی‌جایی نیست، نباید با دشمن این‌طور قدم زد و حرکت قشنگی انجام نشد و انتقاداتی که صورت گرفت نظرات عده‌ای از دلسوزان نظام و مردم متعهد است. کسانی که صاحب درک و شعورند این انتقادات را مطرح می‌کنند و باید این انتقادات شنیده شود. اما باید شرایط و موقعیت را نیز در نظر گرفت و بپذیرید که شرایط، عادی نبود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا درباره مذاکرات تذکری داده است، گفت: بله؛ ما گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم و ملاحظاتی را اشاره کردیم، اما قابل رسانه‌ای کردن نیست.

اعتراض وزارت خارجه به کاردار آلمان

واکنش‌ها به اظهارات مداخله‌جویانه معاون پارلمان آلمان در دیدار با برخی چهره‌های سیاسی هنوز ادامه دارد و در تازه‌ترین این واکنش‌ها پس از آن‌که کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت خارجه خواست تا سفیر آلمان را احضار کند، حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه به فارس گفت: روز یکشنبه در غیاب سفیر آلمان در تهران، معاون مدیرکل غرب اروپا در دیدار با کاردار این کشور مراتب اعتراض شدید وزارت خارجه را نسبت به اظهارات بی‌پایه و خارج از عرف خانم روت به وی اعلام کرد.

احمدی‌نژاد: مردها در راهند

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سایت خود اظهاراتی داشت که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. سایت انتخاب بخش‌هایی از سخنان وی را برجسته کرده که عباراتی چون «مردها در راهند، فرآیند دیگری در راه است»، «وقتی عرضه ایستادن در برابر آمریکا را ندارید، چرا مسئولیت قبول می‌کنید».

امضای 220 نماینده پای طرح هسته‌ای

ابراهیم کارخانه‌ای، رییس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به تدوین طرح «‌الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای کشور» و امضای آن از سوی بیش از 220 نماینده به فارس گفت: در صورت تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا توافق‌نامه ژنو لغو می‌شود و ایران فعالیت‌های خود را از سر خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها