راهکار عملی ۷ مرحله‌ای برای رسیدن به شغل توسعه‌دهندگی وب

هـفت‌خوان توسعه وب

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات:

رشد 110 درصدی تولید اپلیکیشن در ایران

معاون سازمان فناوری اطلاعات از نهایی شدن سامانه ملی آدرس دهی براساس کدپستی خبر داد و گفت: براساس این طرح ملی، هر ایرانی دارای یک آدرس واحد طبق استانداردهای جهانی می شود.
کد خبر: ۷۶۶۵۹۵
رشد 110 درصدی تولید اپلیکیشن در ایران

به گزارش جام جم کلیک: معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات از نهایی شدن سامانه ملی آدرس دهی براساس کدپستی خبر داد و گفت: براساس این طرح ملی، هر ایرانی دارای یک آدرس واحد طبق استانداردهای جهانی می شود.

رضا باقری اصل در نشست خبری جشنواره وب و موبایل ایران با اشاره به حمایت‌های سازمان فناوری اطلاعات از توسعه اشتغال در حوزه کسب و کارهای نو اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر 2 هزار نفر فارغ التحصیل در مقاطع مختلف فناوری اطلاعات در کشور وجود دارد که می توانند با خلق ایده در این بخش، خدمات ارزش افزوده ایجاد کرده و ثروت کسب کنند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران از رشد 110 درصدی تعداد اپلیکیشن های موبایل در کشور خبر داد و گفت: با حمایت از ایده ها و کسب و کارهای نوپا در این حوزه می توان نهضت ملی نرم افزار را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات کمیته‌ای وجود دارد که زیرمجموعه معاونت فناوری اطلاعات است و با همکاری ستاد فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت فناوری و علمی ریاست جمهوری فعالیت می‌کند اظهار امیدواری کرد با افزایش پهنای باند داخلی، تولید محتوای فضای مجازی در داخل کشور گسترش یابد.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دولت الکترونیک در مورد اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: براساس آیین نامه ای که در کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مطرح شده تمامی دستگاه‌های دولتی موظف به رقومی‌ کردن اطلاعات خود ظرف مدت سه سال هستند. همچنین دستگاه‌های دولتی باید تمام خدمات خودشان را در بستر پرتال اطلاعاتی اطلاع‌رسانی کنند. در راستای تسهیل فرآیند دولتی و افزایش تحریک تقاضای بازار مصوبه‌ ای در دستور کار دولت قرار دارد.

باقری اصل درباره مصوبات جدید شورای عالی سازمان فناوری اطلاعات مبنی بر اجرای سامانه آدرس ملی برمبنای GNAF گفت: این طرح با همکاری سازمان ثبت املاک کشور، شهرداری‌ها و مرکز آمار اجرایی شود و نهاد اصلی اجرای آن هم شرکت پست است؛ براین اساس قرار است آدرس‌گذاری‌های کشور استاندارد و یکپارچه شود که طرح پایلوت آن در تهران ایجاد شده است و سازمان فناوری و اطلاعات هماهنگ‌کننده این نهادها است.

به گفته وی با اجرای این طرح تمامی آدرسهای پستی کشور یکپارچه و براساس نظام استاندارد جهانی ثبت شده و برنامه اجرایی این طرح پس از اجرای کامل پایلوت در تهران، اعلام می شود.

جانشین دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات در مورد مصوبه الزامات گذر به نسل جدید ‌آدرسهای عددی اینترنتی – Ipv6 – با توجه به اتمام منابع اینترنتی ورژن 4 در دنیا گفت: مصوبه شورایعالی فناوری اطلاعات برای الزامات دستگاه‌های دولتی، وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان تجهیزات کامپیوتری به زودی ابلاغ می شود تا از این پس تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری با پشتیبانی از آی پی ورژن 6 به کار گرفته شوند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مصوبه شورایعالی فناوری اطلاعات در خصوص اجرای طرح سلامت الکترونیک گفت: این مصوبه در راستای طرح مشترک وزارت بهداشت و کار برای نظام تحول سلامت در کشور است که فرآیند ثبت اطلاعات بخش سلامت کشور باید به صورت الکترونیکی درآید.

وی گفت: براین اساس قرار است کارگروهی در حوزه سلامت الکترونیک کشور ایجاد شود تا در جهت بهره وری و تحقق یکپارچه نظامت سلامت تمامی فرآیند تولد تا فوت هر فرد به صورت الکترونیکی تولید و ذخیره شود.

جشنواره وب و موبایل ایران 26 و 27 بهمن ماه جاری با حمایت سازمان فناوری اطلاعات و کانون کارآفرینی برگزار می شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها