رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به قنیطره، از کانالی رسمی اعلام کرد که تصمیم ندارد این ماجرا را ادامه دار کند و یا تب آن را بالا ببرد.
کد خبر: ۷۶۶۳۱۱
پیام اسرائیل به ایران در باره تجاوز به قنیطره

علاء الدین بروجردی شامگاه یکشنبه در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران از برخی کشورهای دوست مانند روسیه پیامی از جانب رژیم صهیونیستی برای خودداری از تشدید اوضاع پس از عملیات قنیطره دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: ما از یک کانال رسمی این (پیام) را دریافت کردیم، که آنان اظهار علاقه کردند، تصمیم ندارد این ماجرا را ادامه دار کنند و یا تب آن را بالا ببرند، بنا بر این انتظار دارند که طرف مقابل به همین صورت عمل کند.

بروجردی خاطرنشان کرد: این واقعیت را از یک کانال رسمی به یک مقام مسؤول در وزارت خارجه ما منعکس شده است؛ البته منظور من روسیه نیست، اما یک کانال رسمی است که این امر را از طریق وزارت امور خارجه به ما منتقل کردند .

بازگشت احمدی‌ نژاد به صحنه سیاسی

راه اندازی وب سایت رسمی احمدی نژآد همزمان با صفحه ای در گوگل پلاس و اینستاگرام و شعار ما به زودی می‌آییم مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت است.

به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری فرانسه در این باره می نویسد: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران روز یکشنبه وب سایت رسمی خود را راه اندازی کرد، اقدامی که از احتمال بازگشت وی به عرصه سیاسی کشور یک سال مانده به انتخابات مجلس ایران خبر می دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در این باره می نویسد: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران در آستانه انتخابات پارلمانی سال آینده وب سایت خود را راه اندازی کرد، نشانه ای از اینکه وی به دنبال بازگشت به عرصه سیاست در ایران با وجود رسوایی های اخیر فساد برای اطرافیانش در دولت، است.

وب سایت احمدی نژاد روز یکشنبه با تصویری از لبخند وی و با شعار ما به زودی می‌آییم راه اندازی شد.

وب سایت روزنامه اینترنشال بیزینس تایمز هم در گزارشی درباره وب سایت جدید احمدی نژاد می نویسد: در اقدامی که بیانگر احتمال بازگشت به سیاست است، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران وب سایت رسمی خود را راه اندازی کرد. آن هم در آستانه انتخابات پارلمانی سال آینده میلادی.

ادعاهای جدید درباره گروهبان دانایی فر

یک سال بعد از آنکه جیش العدل ادعا کرد جمشید دانایی‌فر گروهبان ایرانی گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده یک تلویزیون در لس‌آنجلس مدعی است این هفته مصاحبه‌ای زنده با وی ترتیب خواهد داد. در این شرایط معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور می‌گوید: شهادت یا زنده بودن دانایی‌فرد قطعی نیست.

به گزارش مثلث آنلاین، رادیو زمان به نقل از تلوییون آزاد مدعی شد: «در این گفتگو، آقای دانایی فر نحوه همکاری خود را با جیش‌ العدل در مورد به اسارت گرفته شدن مرزبانان ایرانی را تشریح خواهد کرد. وی همچنین نحوه منتقل شدن خود به آمریکا را تشریح خواهد کرد».

هنوز اخبار مربوط به زنده بودن جمشید دانایی فر به طور رسمی و قطعی تایید نشده است. اما سال گذشته که جیش العدل در شب عید اعلام کرد که او را به قتل رسانده است، رسانه‌ها با تشکیک در مساله عنوان کردند که احتمالا جیش العدل برای آنکه نشان دهد در امر دریافت امتیاز از ایران جدی است این خبر را جعل کرده است.

اعتراف داعش به شکست در کوبانی

یک پایگاه آمریکایی در گزارشی نوشت گروه تروریستی داعش برای نخستین بار اذعان کرد عناصرش در شهر کُردنشین کوبانی سوریه شکست خورده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی «آنتی وار» در گزارشی اعلام کرد گروه تروریستی داعش برای نخستین بار اذعان کرد جنگجویانش در شهر کردنشین کوبانی سوریه شکست خورده‌اند. این گروه همچنین اعلام کرد با دیگر به این شهر حمله خواهد کرد.

در ویدئوی منتشر شده بر روی اینترنت، دو جنگجوی داعش اعلام کردند حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا دلیل اصلی عقب نشینی تروریست‌های داعش از شهر کوبانی محسوب می‌شود. یک تروریست در این ویدئو اعلام کرد داعش شبه نظامیان کُرد در سوریه موسوم واحد حفاظت از خلق را شکست خواهد داد.

تصاویر منتشر شده از شهر کوبانی از ویرانی‌های گسترده در این شهر حکایت دارند اما میدان آزادی کوبانی در میانه ویرانه‌ها دست نخورده باقی مانده است.

عقب نشینی خطرناک در برابر آمریکا

این روزها بیش از آنکه نام حمید ابوطالبی در رسانه ها و افکار عمومی یادآور نام معاون سیاسی دفتر رییس جمهور باشد، تداعی کننده «ناکامی» دکترین دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی است؛ ناکامی رویکرد «مذاکره محور» این دولت با «کدخدا» که امروز و پس از یک سال و نیم گفتگوی تلفنی، حضوری و پیاده روی با مقامات آمریکایی، نتیجه ای جز یک تحقیر ملی از سوی امریکا به ارمغان نیاورده است.

به گزارش رجانیوز، خبر معرفی غلامعلی خوشرو به جای حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران برای حضور در سازمان ملل از سوی دولت، موضوعی بود که هفته گذشته اعلام شد و رسانه های اصلاح طلبان و حامیان دولت نیز ترجیح دادند چندان به این مساله نپردازند، چرا که این بار دیگر هیچ توجیهی برای این شکست دیپلماتیک دولت وجود نداشت و نمی شد این ناکامی را به گردن رسانه های منتقد یا تیم مذاکره کننده هسته ای سابق! انداخت.

تثبیت این معادله توسط دولت یازدهم در عرصه بین الملل، از آنجایی نگران کننده خواهد بود که اکنون آمریکایی ها با استناد به همین یک مورد عقب نشینی، طبیعی است که بر فشارهای خود در پرونده هسته ای بر ایران خواهند افزود چرا که دیگر مطمئن هستند این فشارها نهایتا منتج به نتیجه خواهد شد .

دروغ بزرگی که در یک سال و نیم گذشته بارها و بارها برخی مقامات و رسانه های دولتی با دامن زدن به آن مدعی شده اند اگر جناح معتدل در حاکمیت آمریکا (اوباما و دموکرات ها) با ایران تعامل کنند، قطعا مشکلات دو کشور حل خواهد شد اما ماجرای ابوطالبی نشان داد اینطور نیست چرا که ممنوع الورود شدن وی به خاک آمریکا ابتدا به تایید سنا و بعد امضای نماد دموکراتهای آمریکا (اوباما) رسید و در واقع هر دو جناح آمریکا بر سر تحقیر و مانع تراشی برای ایران هماهنگ رفتار کردند لذا در آینده نیز هرگونه چشم داشتن به این مدل تحلیل های جعلی و به دور از واقعیت برای حل کردن پرونده هسته ای کشور خطرناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها