مدیر کل آموزش و پرورش تهران: ۳ ساعته پیگیری می‌کنیم

تشریح روند برخورد با تنبیه بدنی دانش‌آموزان

جام جم سرا:‌ مدیرکل آموزش و پرورش تهران اعلام کرد: هرگونه گزارش تنبیه بدنی را طی مدت ۳ ساعت پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۷۶۶۱۸۷
تشریح روند برخورد با تنبیه بدنی دانش‌آموزان

اسفندیار چهاربند در پاسخ به اینکه آیا برای معلمی که اقدام به تنبیه بدنی دانش آموزان می‌کند جریمه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: برای این دسته از معلمان تشدید اجرای آیین نامه انضباطی را در نظر گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه اگر دانش آموزی در مدرسه از سوی معلم خود مورد آزار یا تنبیه قرار گرفت باید به چه فردی اطلاع دهد در حالی که ترس دارد، توضیح داد: این مورد چندین مرحله دارد. اول باید دانش آموز و خانواده و حتی شخص معلم به حقوق کامل خود واقف باشد تا بداند در شرایط خاص و ایجاد هرگونه مشکل و چالش چه اقدامی انجام دهد. یک سال است داریم روی این آیین نامه انضباطی کار می‌کنیم و باید احیا شود و هم اکنون اقدامات اجرایی این آیین نامه در حال انجام است.

چهاربند گفت: البته والدین از طریق صندوق الکترونیکی سایت آموزش و پرورش می‌توانند گزارش دهند. این را هم باید اضافه کنم که هم اکنون هر گونه گزارش در مورد تنبیه بدنی در مدت ۳ ساعت و در مورد اخذ وجه غیر مجاز ۲۴ ساعته اقدام می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: اگر من سالی ۲۰ پرونده اخراج دانش آموز به دلیل مشکلات انضباطی داشته باشم خیلی بهتر از یک مورد تنبیه بدنی معلم است. برای همین اطلاع و آگاهی اجتماعی در این خصوص بسیار لازم و ضروری است. این را هم باید بگویم که معلمی که تنبیه بدنی کند در مرحله آخر اخراج می‌شود که امسال حدود ۱۱ مورد تنبیه بدنی داشتیم. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها