معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سوال کنید چرا برنامه افزایش مالیات بر سیگار در سال ۹۴ را وتو کرده‌اند.
کد خبر: ۷۶۵۵۰۶
افزایش مالیات سیگار وتو شد

دکتر علی‌اکبر سیاری در حاشیه نشست خبری پویش ملی مبارزه با سرطان در خصوص وضعیت قاچاق سیگار در کشور، گفت: ۶ استراژی برای کنترل دخانیات در دنیا وجود دارد که اولین آن، افزایش هزینه لذت بردن از سیگار است یعنی اینکه قیمت مواد دخانی از طریق مالیات بالا برود.

وی با تاکید بر اینکه مالیات بر سیگار در حال حاضر به قیمت خرده‌فروشی گرفته نمی‌شود، افزود: ما معتقدیم با افزایش مالیات بر سیگار به قیمت خرده‌فروشی، علاوه بر اینکه مصرف مواد دخانی کاهش می‌یابد، باعث خواهد شد قاچاق سیگار نیز کنترل شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با انتقاد از نمایندگان کمیسیون تلفیق که این موضوع را وتو کرده‌اند، افزود: دوستان معتقدند اگر مالیات بر سیگار افزایش یابد، قاچاق مواد دخانی بیشتر می‌شود.

این مقام مسئول گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه هزار تریلی سیگار وارد کشور می‌شود، چطور ممکن است کسی متوجه ورود قاچاق این مقدار سیگار نشود. ما معتقدیم واردات قاچاق سیگار سازمان یافته است که می‌بایست با آن برخورد جدی شود.

سیاری با تاکید بر اینکه رانت‌خوارها قدرتمند هستند، افزود: در حال حاضر مالیات بر سیگار ۱۱ درصد است که می‌بایست این میزان به ۸۰ درصد افزایش یابد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها