پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه در گزارشی نوشت ایران از طریق رژیم بشار اسد در سوریه و جنبش حزب الله در لبنان ، خود را به چندقدمی اسرائیل رسانده است .
کد خبر: ۷۶۵۴۱۲
ایران در چند قدمی اسرائیل

به گزارش واحد مرکزی خبر علی ناصر، مدیر نشریه الکترونیکی الحقول که در زمینه مناقشات و بحرانهای خاورمیانه تخصص دارد به رادیو بین المللی فرانسه گفت: نیروهای نظامی ایران که بعنوان مستشار در سوریه و لبنان فعالیت می کنند در مرز با اسرائیل مشغول مشورت هستند و از همان جایی که این نیروها قرار دارند می توان یکی از شهرکهای صهیونیست نشین را که در آن سوی مرزهای فلسطین اشغالی واقع شده است، با چشم غیرمسلح دید.

اتحاد میان سوریه و ایران یکی از قدیمی ترین و ریشه‌دارترین اتحادها در منطقه خاورمیانه است و قدمت آن به اندازه عمر جمهوری اسلامی ایران است . همین تناسب درباره حزب اله هم صادق است . و این اتحاد سه جانبه اکنون با جنگ سوریه بیشتر خودنمایی می کند .

ایران همچنین در عرصه نظامی فعالیتهای دیگری نیز در سوریه انجام داده است . این کشور صدها مربی نظامی در سوریه مستقر کرد تا در یک دوره طولانی، هشتاد هزار تن از افسران و سربازان "ارتش دفاع ملی سوریه" را آموزش دهند . این ارتش که از شبه نظامیان مردمی سوریه تشکیل شده است، وظیفه دارد از نیروهای منظم سوریه حمایت کند .

دولت آمریکا ایران را متهم کرده است که با نقض تحریم های تسلیحاتی از طریق عراق نیز تسلیحات و مهمات برای رژیم بشار اسد به سوریه ارسال می کند . مقامات دولت عراق تحت فشار کاخ سفید، چندین هواپیمای ایرانی را که به دمشق پرواز می کردند، به طور ناگهانی و اعلام نشده مورد بازرسی قرار دادند اما هرگز چیزی پیدا نکردند .

علی ناصر می گوید:» رویکرد ایران نشان دهنده یک راهبرد دفاع تلفیقی مبتنی بر همبستگی میان اعضای محور مقاومت یعنی ایران؛ سوریه و حزب الله لبنان است و می توان گفت که تا اندازه ای شبیه همان اصل مندرج در بند پنجم اساسنامه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها