۶ راهکار برای خوشبخت کردن خود و همسرتان

چه کنم تا قلب شوهرم را در دست گیرم؟!

جام جم سرا: دختری ۱۸ساله‌ام. شوهرم ۲۵ ساله است، درسن ۱۵سالگی ازدواج کردم، اما هنوز سر خانه و زندگیمان نرفته‌ایم و در عقدیم؛ شوهرم اصلا به من محبت نمی‌کند، اصلا حرفم را نمی‌فهمد، محبت کردن هم بلد نیست؛ خواهش می‌کنم راهنمایی کنید؛ در ضمن من از طرف خانواده‌ام هم محبتی دریافت نکرده‌ام و نمی‌کنم.
کد خبر: ۷۶۵۳۵۴
آموزش «زبان عشق»: ۵ روش برای محبت و اظهار عشق

پاسخ مشاور: ازدواج شما کمی زود هنگام بوده است. فکر می‌کنم در اولین قدم برای بهبود روابطتان باید کمی اطلاعات خود را با مطالعه یا رفتن به کلاس‌های آموزشی در زمینه تفاوت‌های زن و مرد و سبک‌های ارتباطی بین زن و شوهر زیاد کنید. همچنین شما اشاره کردید که از خانواده هم محبت دریافت نکرده‌اید و نمی‌کنید، لذا باید در ابتدا برای شما از تفاوت‌های زبان عشق بگویم.
افراد به روش‌های مختلفی عشق را احساس می‌کنند. آنچه باعث می‌شود کسی احساس کند که دوستش دارند، همیشه با آنچه در دیگری این احساس را ایجاد می‌کند، یکسان نیست.‌‌ همان طور که انسان‌ها می‌توانند به زبان‌های متفاوت فارسی، عربی، انگلیسی و... با هم صحبت کنند، به زبان‌های متفاوت هم به هم ابراز احساس می‌کنند.
ما، در عشق زبان‌های متفاوتی داریم و شاید زبان عشق شما و همسرتان با هم متفاوت باشد. بنابراین، با توجه به مطالبی که در ادامه بیان می‌شود، از شما می‌خواهم به رفتارهای همسر و اطرافیانتان دقت کنید و ببینید که آیا با توجه به این ۵ زبان عشق، باز هم احساس می‌کنید که به شما محبت نمی‌کنند یا اینکه سبک محبتشان با شما متفاوت است.


انواع زبان عشق افراد

۱- کلام تاییدآمیز:
یکی از راه‌های بیان و ابراز عشق، استفاده از واژه‌های دلگرم کننده و تشویق آمیز است. تعریف شفاهی یا قدردانی با کلمات، ابزارهای قدرتمند ابراز عشق و محبت هستند. مانند: دوستت دارم، این لباس خیلی بهت می‌اد، ازت ممنونم و...


۲- وقت گذاشتن برای یکدیگر:
منظور از وقت گذاشتن برای یکدیگر، این است که توجه خود را به طور کامل به دیگری معطوف کنید، نه اینکه کنار هم روی مبل بنشینید ولی حواستان به تلویزیون باشد. منظور از وقت گذاشتن، با هم بودن است؛ یعنی با هم کاری انجام دهیم و از با هم بودن لذت ببریم.


۳- هدیه دادن:
هدایا نماد بصری عشق هستند. شما برای اینکه به کسی هدیه بدهید، باید به او فکر کنید. خود هدیه نماد آن فکر است و مهم نیست قیمت هدیه چقدر بوده و هست. مهم این است که شما به فکر او بوده‌اید.


۴- خدمت کردن به یکدیگر:
منظور کارهایی است که می‌دانید همسرتان دوست دارد که شما انجام دهید. اگر شما به دنبال کسب خشنودی همسرتان از طریق خدمت کردن به او هستید، عشق خود را به او با انجام کارهایی برای او نشان دهید. رفتارهایی مثل پختن غذا یا چیدن می‌ز، بردن زباله به بیرون و...


۵- لمس کردن:
تماس فیزیکی و لمس کردن مانند در آغوش گرفتن نیز یکی دیگر از راه‌های ابراز مهر و محبت بین همسران است. در زندگی زناشویی تماس فیزیکی راه قدرتمندی برای ابراز عشق محسوب می‌شود.


از همسرتان به اندازه چند نفر محبت نخواهید

البته به نکته دیگری هم باید اشاره کنم و آن این است که شاید شما همه محبتی را که از خانواده انتظار داشتید و دریافت نکرده‌اید از همسرتان انتظار دارید. این انتظار، کار همسرتان را سخت می‌کند چون او یک نفر است و به اندازه یک نفر می‌تواند به شما محبت کند، نه به اندازه چند نفر (پدر، مادر، خواهر، برادر و...). از شما می‌خواهم که با کمک یک مشاور، زبان عشق خود و همسرتان را پیدا کنید و در این باره با وی صحبت و سعی کنید با زبان عشق یکدیگر به هم محبت کنید. (راهله فارسی - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
الهه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
سلام عشق ورزیدن آسان ترین چیزتوزندگی انسانه چون انسان ذاتا عاشق آفریده شده فقط عاشقانه وازصمیم قلب طرفتونودوست داشته باشید كلمات واحساسات خودبخود میان
احمد میلاد
-
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
من احمد میلاد استم از افغانستان سنم 14 ساله است و 5 سال است كه یك دختر را دوست دارم . برای او سه بار نامه دادم اما او چیر كرد البته من برای او نامه را انداختم اما او هم چیر كرد ام هر وقتی كه من را می بیند به من نگاه می كند و او پنهان می شود و پنهان نگاه میكرد من برای او یك كتابچه دادم توسط دوستم برایش رساندم اما او هنوز هم همان طوراست
درای دو خواهر است ویك برادر و بزرگتر ناز آن ها هم است یك ماما دارد و دو خاله
لطفن بگویی آیا من را دوست دارد ومن چطور برای او اظهار كنم

نیازمندی ها