قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد:

شناسایی 231 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت

قائم مقام وزیر بهداشت از صدو مجوز برای 17 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در وزارت کشور در سال 93 خبر داد و گفت: تا کنون 231 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت نیز در استانها شناسایی شده اند.
کد خبر: ۷۶۵۱۰۱
شناسایی 231 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید محمد هادی ایازی در دومین نشست سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت ضمن اعلام این خبر و در ارایه گزارشی از فعالیت های حوزه امور مشارکت های اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد، گفت:جلسات سازمانهای مردم نهاد هر سه ماه یک بار تشکیل می شود و همچنین به منظور اجرایی کردن تصمیمات، کارگره های بهداشت، غذا و دارو، آموزش و پژوهش و درمان تشکیل شده است.

وی با بیان این که تا کنون کارگروه بهداشت به ریاست معاون بهداشت دو جلسه و کارگروه غذا و دارو یک جلسه برگزار کرده است، افزود: تمام سازمانهای مردم نهاد عضو یکی از کارگروه ها هستند و نمایندگان این سازمانها در جلسات کارگروهها شرکت می کنند و نقطه نظرات خود را مطرح می کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت همچنین از تشکیل 7 جلسه در شورای راهبردی سلامت خبر داد و افزود: 44 مصوبه در این شورا به تصویب رسیده است.

ایازی با بیان این که تا کنون جلسات جداگانه ای با تعدای از انجمن ها از جمله کانون هموفیلی و انجمن دیابت گابریک داشته ایم، گفت: برخی از مباحث مطروحه در این انجمن ها منجر به تصمیم گیری از سوی وزیر بهداشت شده است که این می تواند کمک کننده باشد و ما بتوانیم بیشتر از ظرفیت های سازمانهای مردم نهاد در حوزه سلامت استفاده کنیم.

وی به فعال سازی دانشگاههای علوم پزشکی و شناسایی 231 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در سطح استانها اشاره کرد و افزود: در سفر به برخی از استانها جلساتی با سازمانهای مردم نهاد فعال در این استانها داشته ایم و اخیرا در سفر به استان هرمزگان جلسه خوبی با انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در این استان داشتیم و می توانیم از ظرفیت این انجمن استفاده نماییم.

وی با اشاره به فعالیت انجمن پیشگیری از دیابت (گابریک) در کشور و گزارشی که این انجمن از فعالیت های خود در شورای راهبردی سلامت ارایه داد، گفت: انجمن گابریک اقدامات ارزشمندی را در زمینه بیماری دیابت انجام داده است که می تواند در ارتقای سلامت جامعه کمک کننده باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به تعامل و برگزاری جلسات با حوزه سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور و سایر دستگاه ها گفت:تلاش ما این است که فعالیت سازمانهای مردم نهاد را بیشتر کنیم و از ظرفیت های خوب این سازمان​ها استفاده کنیم.

در این نشست که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر سیاری معاون بهداشت و بهمن مشکینی مشاور وزیر و معاون سازمان های مردم نهاد وزارت کشور برگزار شد، 17 نفر از مدیران و نمایندگان انجمن ها از جمله انجمن ارتقای بهداشت روان، انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا، انجمن جامعه ایمن، انجمن صرع، انجمن آلزایمر، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، انجمن بیماران نادر، انجمن اوتیسم ایران، انجمن تالاسمی ایران و کانون سلامت بانوان ایرانی به بیان نقطه نظرات و همچنین مشکلات بیماران تحت پوشش خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها