دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته آینده

ظریف به سوالات 25 نماینده پاسخ می دهد

تذکر اخیر 13 نماینده مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری که در آن مدعی شده بودند یکی از مسئولین ارشد دفتر وی دارای تابعیت مضاعف امریکایی است، خشم نهاد ریاست جمهوری را برانگیخت و در اطلاعیه ای، با دروغ دانستن این موضوع از نمایندگان خواست اجازه ندهند « شان قانونی تذکر، به رفتار ضداخلاقی، غیرقانونی و غیرمنصفانه نشر اکاذیب آلوده شود.»
کد خبر: ۷۶۴۲۳۵
دعوای مجلس و ریاست جمهوری بر سر تابعیت یک مسئول ارشد

به گزارش جام جم، 13 نماینده مجلس شامل جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد، سید محمود نبویان نماینده تهران، حبیب آقاجری نماینده بندرماهشهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر ، نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، روح‌الله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا، سیدمرتضی حسینی نماینده قزوین، فاطمه آلیا نماینده تهران، زهره طبیب‌زاده نماینده تهران، سیدعلی طاهری نماینده گرگان، روح‌الله حسینیان نماینده تهران و محمد سلیمانی نماینده مردم تهران دو روز پیش در تذکری به حسن روحانی رییس‌جمهوری خواستار جلوگیری از ادامه فعالیت مسئولین دو تابعیتی شاغل در دولت یازدهم شدند.

متن تذکر چنین است:

جناب آقای رئیس‌جمهور

همانطور که مستحضرید طبق قانون بکارگیری افراد دو تابعیتی در مناصب دولتی جایز نمی‌باشد، لیکن متأسفانه شاهد هستیم یکی از مسئولین ارشد دفتر جنابعالی دارای تابعیت مضاعف از کشور آمریکا می‌باشد. در اختیار داشتن مشاغل و مناصب حساس دولتی، سیاسی و اقتصادی توسط افرادی با تابعیت دوگانه می‌تواند مخاطره‌آمیز بوده و کشور را با چالش مواجه کند و شما قطعاً واقف هستید افرادی که مناصب حکومتی دارند نباید زیر پرچم کشورهای بیگانه قسم وفاداری یاد کنند.

دولت یازدهم نیز بهتر است برای دچار نشدن به حاشیه‌های افراد دو تابعیتی نسبت خود را با مسئولان و مدیران دارای تابعیت مضاعف روشن کرده و برای حل تبعات منفی حاصل از فعالیت آنها و یا برکناری‌شان چاره‌ای بی‌اندیشد.

واکنش دفتر رییس جمهوری

از سوی دیگر، روابط عمومی دفتر رییس جمهوری با صدور اطلاعیه ای ضمن تاکید بر جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی و اهتمام عملی دولت تدبیر و امید در قانونگرایی و تعامل مثبت با نمایندگان ملت، تصریح کرد: اقتضای پایبندی به توصیه های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و صیانت از جایگاه والای مجلس آن است که نگذاریم شأن قانونی تذکّر، خدای ناکرده به رفتار ضداخلاقی، غیر قانونی و غیر منصفانه نشر اکاذیب آلوده شود.

متن کامل این اطلاعیه که در پایگاه اطلاع رسانی دولت انتشار یافته، چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس شورای اسلامی به تعبیر امام راحل، «عصاره فضائل ملت» است و جایگاه رفیع خانه ملت و قوانین مصوب مجلس از امتیازات جمهوری اسلامی ایران بر سایر ساختارهای حکومتی است.

بر همین مبنا و در حوزه اجتماعی نیز، رفتار نمایندگان محترم مردم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «عصاره و خلاصه ملت» هستند؛ «در تربیت جامعه مؤثر است و اگر تقوا و امانت و اخلاق و احساس مسئولیت و نشاط کار، در مجلس دیده شود، این در جامعه اثر می گذارد.»

معظم له همچنین وثاقت مجلس و نمایندگان محترم را در گرو رعایت انصاف در رفتار، بویژه در قبال دولت دانسته و با توصیه مکرر به همکاری و همدلی در میان قوا می فرمایند: «ارتباط با دستگاه‌های اجرایی باید منطقی و قانونی و انسانی باشد. نبایستی اخم و قهرکرد و بنا را بر پرخاشگری و بهانه ‌گیری و اذیت کردن گذاشت... بایدکاملاً مراقبت کرد که خط وسط و صراط مستقیم جستجو شود و طبق آن عمل گردد؛ دراین صورت کارها درست خواهد شد.»

دولت و مجلس هر دو برآمده از انتخاب مردم هستند و بنای دولت تدبیر و امید از ابتدای خدمتگزاری این بوده است تا با اهتمام عملی به قانون گرایی و احترام و تعامل مثبت با نمایندگان محترم ملت، آرمانها و ارزش​های انقلاب اسلامی و امید و انتظارات مردم عزیزمان را در پرتو این همکاری به منصه ظهور رسانده، دشمنان انقلاب و بدخواهان را ناکام کرده و مشکلات موجود در بخش های مختلف را به سامان برساند.

اخیرا و با کمال تأسف شاهد آن بودیم که تنی چند از نمایندگان محترم، به عنوان تذکّر به رییس جمهور و بدون هر گونه تحقیق و یا پرسش و گفتگو، افترایِ مجعولِ برخی از رسانه‌های افراطی وابسته به صهیونیست ها در ایالات متحده آمریکا را تکرار کرده و عنوانی را به «یکی از مسئولین ارشد دفتر رییس جمهور» نسبت دادند که کذب محض بوده و به هیچ وجه واقعیت ندارد.

محتوای این تذکّر دروغی است که اگر صحت آن با یک پرسش ساده استعلام می شد؛ منجر به تکرار یاوه سرایی بیگانگان، فضا سازی برخی رسانه ها و سوء استفاده کسانی که در پی تخریب تعامل مثبت قوای مجریه و مقننه هستند، نمی شد.

تنی چند از نمایندگان محترم، به عنوان تذکّر به رییس جمهور و بدون هر گونه تحقیق و یا پرسش و گفتگو، افترایِ مجعولِ برخی از رسانه‌های افراطی وابسته به صهیونیست ها در ایالات متحده آمریکا را تکرار کرده اند

اقتضای پایبندی به توصیه های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و صیانت از جایگاه والای مجلس آن است که نگذاریم شأن قانونی تذکّر، خدای نا کرده به رفتار ضداخلاقی، غیر قانونی و غیر منصفانة نشر اکاذیب آلوده گردد.

دستور هدایت‌گر قرآن به مؤمنان برای جلوگیری از فتنه‌گری فاسقان این است که: «یا أیّها الذین آمنوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیّنُوا أَن تُصِیبُوا قَومًا بِجَهَالَهٍ فَتُصْبِحُوا عَلَی مَافَعَلْتُمْ نَادِمِینَ».

توفیق عموم مسئولان محترم و مدیران پر تلاش کشور را در جهت خدمت به نظام مقدس اسلامی و مردم شریف ایران عزیز از خداوند متعال مسالت داریم.

روابط عمومی دفتر رییس جمهور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها