نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره شکل گیری پرونده های مفاسد اقتصادی دیگر مانند پرونده زنجانی هشدار داد.
کد خبر: ۷۶۴۱۷۳
هشدار زاکانی درباره بروز مفاسد کلان اقتصادی

به گزارش واحد مرکزی خبر، علیرضا زاکانی در مراسم قدردانی از عوامل رسانه ای و سیاسی پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به پرسشی درباره ابعاد پرونده کرسنت و نقش بعضی متهمان آن گفت: در این پرونده سه نفر نقش دارند که آقایان یزدان پناه یزدی و ترقی جاه هر دو با متهم اصلی در این پرونده مرتبطند.

وی افزود: یزدان پناه یزدی اطلاعاتی نابی در باره پرونده کرسنت داشت اما به نحوی او را سر به نیست کردند تا نتواند در این باره چیزی بگوید.

زاکانی گفت: یزدان پناه کسی بود که پلیس انگلیس از دفتر کارش در لندن تمام اسناد محرمانه و غیرمحرمانه وزارت نفت را که مربوط به دوره قبلی تصدی آقای زنگنه در این وزارتخانه در دوره آقای خاتمی بود از رایانه اش استخراج کردند.

وی افزود: این اسناد محرمانه مربوط به قراردادهای نفت و گاز ما بود که از ایران به انگلیس منتقل می شد و در رایانه یزدان پناه موجود بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به علل مخالفت برخی نمایندگان مجلس با رأی اعتماد به آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت در دولت کنونی گفت: ما هشدار می دادیم که اگر آقای زنگنه وزیر نفت شود ما در پرونده کرسنت محکوم می شویم زیرا خود آقای زنگنه در این پرونده متهم بود اما او می گفت دو هفته ای موضوع را حل و فصل می کند در حالیکه این مسئله سبب شد در زد و بند با شرکت کرسنت محکوم شویم که به ما ابلاغ شده است.

زاکانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا نمایندگان مجلس از اظهار نظر درباره پرونده کرسنت از طرف شورای عالی امنیت ملی منع شده اند؟ گفت: دوستان هیچ منعی برای صحبت کردن در باره فساد پرونده کرسنت ندارند همچنانکه ما در جلسه ای در شورای عالی امنیت ملی در این باره سؤال کردیم که آیا منعی برای بررسی فساد پرونده کرسنت در خبرگزاریها ایجاد شده است؟ که آقای شمخانی با رد این موضوع پاسخ داد هیچ منعی در این باره ایجاد نشده است بلکه این منع فقط برای کسانی بود که با توجه به اشرافی که داشتند پول دریافت می کردند تا گزارش نادرست تنظیم کنند که مورد سوء استفاده حمید جعفر قرار می گرفت.

وی افزود: وزارت اطلاعات وقتی این را کشف کرد که مشخص شد بخشی از گزارشهایی که در رسانه ها منتشر می شد با اقدام وکیل شرکت کرسنت در ایران تنظیم شده بود و حتی چکهای داده شده به این افراد استخراج شده است.

زاکانی گفت: روز قبل از بررسی رأی اعتماد به آقای زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت نفت از دستگاههای مسئول کشور به ما گفتند درباره کرسنت صحبت نکنید همانجا درباره علتش پرسیدیم که گفتند کرسنت از آن سوء‌ استفاده می کند در پاسخ به آنان گفتیم ما در باره مسائلی سخن می گوییم که پاشنه آشیل کرسنت است و آن هم مسئله فساد در این شرکت بود.

نماینده مردم تهران افزود: موضوع کرسنت موضوعی مبنایی و اساسی است که متأسفانه در دستگاه قضایی به حد و اندازه لازم به آن وزن نداده اند و در اولویت قرار نگرفته است.

زاکانی ابراز امیدواری کرد ابعاد مختلف پرونده کرسنت در آینده ای نه چندان دور بازخوانی شود تا مشخص شود چه کسانی چه جنایاتی مرتکب شده اند چه نشان هایی گرفته اند و اکنون دارند چه نشان هایی می گیرند.

وی هشدار داد:اینکه آقای نادران گفت مواظب باشید که زنجانیها شکل نگیرند درست است مراقب باشید زیرا اکنون اسناد این مفاسد اقتصادی برای ما می آید البته ما ذره بین نداریم لطف خداست که این اسناد را برای ما می‌آورند به هر حال مراقب باشید این اتفاقات در کشور تکرار نشود.

زاکانی با استناد به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال 80 دولت را مهم ترین بخش این مبارزه دانست که باید مراقبت کند تا اینگونه مفاسد اقتصادی بویژه در حوزه نفت و گاز تکرار نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها