پس از انتشار شایعاتی در برخی رسانه‌ها مبنی بر ترک قهرآمیز جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رییس‌جمهور به‌دنبال برخی اظهارنظرهای انتقادی، اداره کل ارتباطات و رسانه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته ضمن تکذیب شایعه ترک جلسه هفته گذشته این شورا توسط رییس‌ جمهور، تأکید کرد که این جلسه همچون جلسات گذشته روال عادی خود را طی کرده و اعضا درباره دستور جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۷۶۴۰۱۱
اطلاعیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تکذیب یک شایعه

به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: این جلسه به ریاست رییس‌ جمهور محترم به پایان رسیده و اخباری که از جانب برخی رسانه‌ها مبنی بر ترک جلسه توسط رییس‌ جمهور مطرح شده، کذب محض است.

واکنش‌ها به اظهارات نایب‌ رییس مجلس آلمان

نایب‌ رییس مجلس آلمان در جریان سفر خود به تهران و در دیدار با محمدرضا عارف موضوع رفع حصر سران فتنه را مطرح کرده و مدعی شده که شورای نگهبان در ایران اجازه حضور همه نامزدها در انتخابات را نمی‌دهد.

نمایندگان مجلس و کارشناسان چنین اظهاراتی را دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان توصیف کرده و نسبت به آن انتقاد کردند.

بر همین اساس، محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رییسه مجلس گفته است که باید پاسخ مناسبی به اظهارات وی داده شود. فاطمه آلیا، دیگر نماینده مجلس هم به فارس گفته «بهتر بود پس از این اظهارات مداخله‌جویانه به سفر وی پایان داده می‌شد».

قرار 100 میلیونی برای مدیر مسئول «مردم امروز»

سید محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل‌ مدیرمسئول روزنامه «مردم امروز» از صدور قرار وثیقه صد میلیون تومانی برای موکلش خبر داده و به باشگاه خبرنگاران گفته است: ما اتهام مطرح شده مبنی بر توهین به مقدسات را قبول نداریم؛ سوءتفاهمی به وجود آمده و امیدواریم بازپرس این موضوع را بپذیرد. این بازپرس است که باید تصمیم‌گیری کند که تصمیم وی یا صدور قرار مجرمیت یا صدور قرار منع تعقیب است.

ظریف: ارتباط با همسایگان اولویت سیاست خارجی ایران است

وزیر امور خارجه گفت: همان‌طور که از ابتدای دولت یازدهم اعلام کردیم ارتباط با همسایگان اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف دیروز در سفر به ارمنستان گفت: ارمنستان یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران و در منطقه بسیار حساسی واقع است.

وی اظهار کرد: لازم دانستیم در این مقطع از کار دولت، بنده سفری به ارمنستان داشته باشم. البته در چند ماه گذشته سفرهای متعددی توسط دو طرف انجام شده است.

ظریف با اشاره به حضور رییس‌جمهور ارمنستان در مراسم تحلیف دکتر روحانی افزود: در چند ماه گذشته نیز نخست‌وزیر ارمنستان به تهران آمده بود و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز برگزار شد.

تهدید روسیه، جایگزین تهدید ایران؟

پل کریگ رابرتس، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان، در گفت‌وگویی با فارس گفته «سیاست واشنگتن ضربه زدن به ایران است و حتی اگر مناقشه هسته‌ای نیز برطرف شود، آمریکا موضوع دیگری را پیش می‌کشد.»

او با بیان این‌که اشتباه است اگر تصور کنید تحریم‌ها مربوط به مساله هسته‌ای است، تاکید کرده واشنگتن مخالف استقلال ایران است.

او در این گفت‌وگو گمانه‌زنی کرده است: یک احتمال این است که «تهدید ایران» جای خود را به «تهدید روسیه» داده و واشنگتن خود را مهیا می‌کند تا با نزدیکی به ایران بر روسیه متمرکز شده و تهدیدهای احتمالی از سوی آنها را به تاخیر بیندازد.

عکس معنادار احمدی‌نژاد در اینستاگرام

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور پیشین کشورمان که روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ اعلام برائت از تخلفات معاون اول خود خبرساز شد، دیروز عکسی را در حساب منسوب به خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد که مورد توجه برخی سایت‌های خبری قرار گرفت.

در این عکس با اشاره به نزدیک بودن 12 بهمن، آغاز دهه فجر آمده است: «خبری در راه است...». برخی رسانه‌ها استفاده از این طرح تصویری را «معنادار» خوانده‌اند.

نخست‌وزیر جدید یونان سوگند یاد کرد

به‌دنبال پیروزی حزب سیریزا در انتخابات پارلمانی یونان، الکسیس سیپراس، که ریاست این حزب را به عهده دارد عصر دیروز به عنوان نخست وزیر جدید این کشور مراسم سوگند را به‌جا آورد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از شبکه تلویزیونی بی.بی.سی، حزب سیپراس با حزب «یونانی‌ های مستقل» برای تشکیل دولت ائتلافی به توافق رسیده است.

این دو حزب با ریاضت‌های اقتصادی مخالفند، اما در زمینه‌های دیگری مانند مهاجرت با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

براساس نتایج، حزب چپگرای افراطی سیریزا در انتخابات پارلمانی زودهنگامی که یکشنبه برگزار شد بیشترین کرسی‌های مجلس را از آن خود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها