معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

عادت کردن به پول نفت، باید تغییر کند

سورنا ستاری‌ در مراسم تجلیل از فروشندگان و تولیدکنندگان برتر صنایع دستی با اشاره به اینکه ما یک مشکل فرهنگی جدی داریم، گفت: این مشکل به نفت و اخلاق نفتی برمی‌گردد. پول حاصل از نفت در جیب ماست، پس دغدغه توجه به صادرات غیرنفتی و پرورش فکر و اندیشه را نداریم. این مسئله بلای جان ما شده است.
کد خبر: ۷۶۳۷۸۴
معاون رییس جمهور: آینده از آن فیس‌بوک است نه چاه نفت!

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه ۲۰ سال پیش شرکت‌های نفتی حرف اول را در سطح دنیا مطرح می‌کرده‌اند و حالا موسساتی چون گوگل، مایکروسافت و فیسبوک، گفت: این موسسات فکر دارند، مغز دارند؛ اینها آینده‌ای است که ما باید به آن نگاه کنیم. آینده ما در چاه نفتی نیست. اشتغال فارغ‌التحصیلان در همه رشته‌های علوم انسانی اهمیت دارد. ما در معاونت علمی ریاست جمهوری یک ستاد فناوری تاسیس کرده‌ایم که در زمینه تجاری‌سازی علوم انسانی از پویا نمایی، بازی یارانه‌ای و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

ادعای صهیونیستی: ایران دادستان آرژانتینی را به قتل رساند

«شابتی شاویت» رییس پیشین دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در یک برنامه رادیویی گفت که ایران به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در قتل البرتو نیسمان دست داشته است چرا که او قرار بوده پرونده هایی در رابطه با نقش ایران در انفجار آمیا را افشا نماید.

او در ادامه ادعا کرده که سال ها تجربه او نشان می دهد که ایران در پشت قتل نیسمان اهدافی را پیگیری می کند.

این در حالی است که نیسمان 51 ساله یکشنبه هفته گذشته با شلیک گلوله در حمام خانه اش به قتل رسید و بطور رسمی، علت مرگ او خودکشی اعلام شده است.

کارشناسان آرژانتینی و آن دسته افرادی که به این حادثه مشکوکند، معتقدند قتل او توسط عوامل خودسر در سازمان جاسوسی این کشور که با خانم کریستینا فرناندز رییس جمهوری مشکل داشته اند، رخ داده است.

برخی نیز احتمال دخالت رژیم صهیونیستی را در این ماجرا مطرح کرده اند زیرا گمان می رود نیسمان که روابط نزدیکی با سازمان جاسوسی این رژیم یعنی موساد داشت، قرار بود اسناد این سازمان را در نشست علنی کنگره آرژانتین مطرح کند و این کار برای اسراییل سرافکندگی داشت.

چه کسی به رحیمی قدر و منزلت داد؟

مشرق نوشت؛ پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت پیشین به ایستگاه پایانی خود رسید. رحیمی از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به 15 سال حبس و دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم‌شده بود که شعبه 11 دیوان عالی کشور به‌عنوان مرجع تجدیدنظر، حکم حبس وی را به 5 سال و 91 روز کاهش داد و رد مال و جزای نقدی را تائید کرد.

روند پیگیری پرونده رحیمی نشان می‌دهد که اصولگرایان از بدو امر نسبت به فساد مالی و تشکیلاتی که در افعال رحیمی وجود داشت، هوشیار بودند. در همین رابطه در خردادماه سال 1385 نمایندگان مجلس وقت نامه‌ای برای عزل رحیمی که در آن زمان در سمت رئیس دیوان محاسبات مشغول به کار بود، تهیه کردند.

الیاس نادران، توکلی و عماد افروغ ازجمله چهره‌های سرشناس اصولگرایی بودند که به افشای فساد اداری در بیمه ایران زیر نظر رحیمی پرداختند و خواستار عزل وی شدند اما مداومت احمدی‌نژاد سبب شد تا رحیمی مدارج ترقی را یکی پس از دیگری در دولت دهم طی کند و به سمت معاون اولی این دولت درآید.

«خبر ممنوعه» در رژیم صهیونیستی

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز یکشنبه افشا کرد که رژیم صهیونیستی در خصوص بدهی چند میلیارد دلاری خود به دولت ایران، مردم اسراییل را در بی خبری کامل قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۱۹۶۸ تهران و تل آویو طرح مشترکی را آغاز کردند که طی آن نفت خام ایران از طریق فلسطین اشغالی به اروپا فروخته شود و بر اساس این پروژه، باید خط لوله نفتی میان ایلات و اشکلون کشیده می شد.

حتی آن زمان نیز این پروژه کاملاً محرمانه بود و رژیم صهیونیستی آن را چنان سری قلمداد می کرد که اگر هر روزنامه ای تلاش می کرد درباره آن گزارش بدهد، آن مطلب کاملا سانسور می شود و روزنامه می بایست تاوان سنگینی پرداخت می کرد. هاآرتص ادامه داده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ایران از متحد اسرائیل بودن، تبدیل به دشمن شد. با این حال، اسرائیل کماکان از همان خط لوله که به صورت عملی آن را ملی کرده بود، استفاده می کرد. تهران در دادگاه های بین المللی از اسرائیل شکایت و اعلام کرد که ایران نیز باید سهمی از درآمدهای این خط لوله نفتی دریافت کند، زیرا در تأسیس آن سهم داشته است و ارزش سهم ایران که از این پروژه مطالبه کرده بود، بالغ بر میلیاردها دلار می شد.

به نوشته هاآرتص، رژیم اسرائیل در دوران ریاست کابینه بنیامین نتانیاهو، شکست های متعدد حقوقی در این زمینه از ایران خورده است. با این حال، کابینه این رژیم راهبرد خود را پس از این شکست ها تغییر داد و اعلام کرد: علت این که ما غرامت های هنگفتِ اعلام شده در حکم دادگاه سوئیس را به ایران نمی پردازیم این است که می خواهیم به برنامه هسته ای ایران صدمه بزنیم و در راستای تحریم های اقتصادی علیه تهران است.

هاآرتص ادامه داده است: بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند که اگر تحریم های ایران برداشته شود، اسرائیل هیچ بهانه دیگری برای سرپیچی از حکم دیوان عالی فدرال سوئیس در خصوص لزوم بازپرداخت بدهی هایش به ایران نخواهد داشت.

مخالفت وزارت ورزش با اخذ مالیات از واردات لباس‌های ورزشی خارجی

یکی از نمایندگان مجلس مدعی شد وزارت ورزش با اخذ مالیات از واردات لباس‌های ورزشی خارجی مخالفت کرده است.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا نوشت: مسئولان ورزش کشور این روزها نگران بودجه کمی هستند که برای ورزش در نظر گرفته شده و این موضوع را بارها اعلام کرده‌اند.

آنها می گویند 2015 سالی المپیکی برای ورزش کشور محسوب می‌شود و باید بودجه کشور افزایش پیدا کند ولی برخی از نمایندگان مجلس گفته‌اند مسئولان ورزش برای افزایش بودجه کار خاصی انجام نداده اند.

در همین رابطه شنیده شده چند پیشنهاد مطرح شده تا درصدی از عوارض برخی از کالاها به ورزش اختصاص یابد که یکی از این پیشنهادات اختصاص درصدی از مالیات مربوط به لباس‌های خارجی ورزشی وارد شده است که این طرح مورد موافقت قرار نگرفت.

در این مورد یکی از نمایندگان مجلس گفت: ظاهرا وزارت ورزش خودش وارد کننده برخی از لباس های ورزشی خارجی است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها