مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران خبر داد

افتتاح دو بیمارستان در دهه فجر

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران از افتتاح بیمارستانهای آیت الله کاشانی و شهید لواسانی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۵ میلیارد تومان در بخش درمان استان در سال جاری هزینه شده است.
کد خبر: ۷۶۳۶۵۵
افتتاح دو بیمارستان در دهه فجر

محمد تقی خسروانی مقدم روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر اداره کل درمان استان تهران هشت هزار کارمند و پزشک تحت پوشش خود دارد که به عنوان بزرگترین اداره کل درمان کشور شناخته شده به طوری که بیش از یک سوم درمان کشور را برعهده دارد.

وی افزود: در حال حاضر در بخش اسناد پزشکی و پرداخت خسارت به بیمه شدگان ۲۳ کارگزاری در سطح استان تهران فعالیت می کند به طوری که توانسته ایم با برنامه ریزی های انجام شده میزان معوقات پرداختی خسارت را به صفر برسانیم.

وی همچنین از حضور ناظرین در بیمارستان ها خبر داد و گفت: طی دو سه روز آینده تمام بیمارستان های طرف قرارداد ناظرین حضور پیدا خواهند کرد و دیگر نیازی نیست که بیماران برای تایید دارو به مراکز بروند.

افتتاح بیمارستان​های آیت الله کاشانی و شهید لواسانی

مدیرکل درمان استان تهران گفت: در بخش تجهیزات پزشکی و نوسازی بیمارستان ها نیز توانسته ایم مراکز طرف قراردادی که دستگاه های پزشکی آنها فرسوده و اسقاطی بود را تجهیز کنیم به طوری که با دستور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بیمارستان دکتر فیاض بخش که ۵۵۰ تختخواب است را تجهیز کردیم که این بیمارستان باند مخصوص برای هلیکوپتر دارد و مرکز مهمی برای بیماران جاده ای است.

وی افزود: بیمارستان تخصصی زنان هدایت نیز با سرعت بالا در حال ساخت است و در آینده نزدیک عملیات احداث آن به پایان می رسد.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: بیمارستان آیت الله کاشانی در دهه فجر به بهره برداری می رسد که این بیمارستان در ۹۰۰ متر بنا با تجهیزات کامل ساخته شده است.

خسروانی افزود: بیمارستان شهید لواسانی را نیز در بخش آی سی یو و اکو بازسازی و بهسازی کردیم و در دهه فجر نیز این بیمارستان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه هشت میلیون نفر تحت پوشش استان تهران هستند، گفت: کارگروه های تخصصی برای ارزیابی عملکرد پزشکان طرف قرارداد تشکیل شده به طوری که اقدامات و نسخ پزشکی ارائه شده توسط آنان در این کارگروه بررسی و مشکلات و خطاهای آنها اطلاع داده می شود.

اقدامات درمانی در دهه فجر

مدیرکل درمان استان تهران در مورد اقدامات درمانی که برای بیمه شدگان در روز ۲۲ بهمن ارائه می شود، افزود: یک مرکز سیار در روز ۲۲ بهمن در کنار شعبه ۱۳ در خیابان آزادی مستقر خواهد شد و در این مرکز درمانی خدمات رایگان به افراد ارائه خواهد شد و همچنین درمانگاه ۲۲ بهمن که روبروی سازمان تامین اجتماعی است نیز در این روز باز بوده و خدمات سرپایی، دارو، تزریقات و سرم رایگان ارائه می دهد.

وی به مطالبات مراکز طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: مطالبات مراکز تا ابتدای مهرماه پرداخت شده و حتی مراکزی که پرونده خود را ارائه ندادند را نیز ۸۰ درصد معوقاتشان را پرداخت کردیم و در این مورد به روز هستیم.

۲۸ میلیون و ۵۱۹ نسخه طی ۱۰ ماه

خسروانی مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت هزار و ۹۵۰ موسسه درمانی طرف قرارداد استان تهران هستند، گفت: تا پایان دی ماه سال جاری بیش از ۲۸ میلیون و ۵۱۹ نسخه از سوی پزشکان عمومی متخصص، بیمارستان ها، مراکز پارا کلینیک و غیره نوشته شده است که درمان استان تهران نیز هزار و ۵۵ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه کرده است.

وی افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد طی مدت مشابه سال گذشته ۲۰ الی ۳۰ درصد با افزایش نسخه های پزشکی روبرو بوده ایم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: ۵۰ درصد نسخه های ارائه شده از سوی پزشکان عمومی بوده است.

خسروانی مقدم از افزایش ۱۰ درصدی ضریب اشغالی بیمارستان های استان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در سال ۹۲، هشت هزار میلیارد تومان برای درمان کل کشور هزینه شد که معادل دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن یعنی حدود یک سوم بودجه درمان کشور به استان تهران اختصاص داده شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها