سازنده اصلی اندروید قصد دارد تا این سیستم‌عامل را از گوگل بازپس بگیرد

پدرخوانده اندروید این سیستم‌عامل را از گوگل پس‌ می‌گیرد

شرکت Cyanogen به‌عنوان طراح اصلی واولیه اندروید قصد دارد تا سیستم‌عامل خود را از گوگل پس بگیرد و آزادی عمل بیشتری را برای سازندگان نرم‌افزارها برای این سیستم‌عامل به ارمغان بیاورد.
کد خبر: ۷۶۳۵۴۲
پدرخوانده اندروید این سیستم‌عامل را از گوگل پس‌ می‌گیرد

جام جم کلیک: شاید بسیاری از افرادی که با دنیای تلفن‌های همراه هوشمند سروکار دارند ندانند که در حقیقت گوگل مولف و طراح سیستم‌عامل اندروید نبوده است و این کار توسط شرکتی به‌ نام Cyanogen انجام شده است. این شرکت در ابتدای امر با ساخت این سیستم عامل محبوب متن باز قصد داشت تا فرصتی برابر را برای تمامی برنامه‌‌نویسان فراهم آورد تا بتوانند بدون دغدغه و حس ریاست صاحب سیستم‌عامل، برای یک پلتفرم نیرومند به تولید برنامه بپردازند ولی این هدف به‌تدریج توسط گوگل درحال نابودی است و هم‌اکنون برنامه‌نویسان نخواهند توانست تا از حد خاصی فراتر بروند زیرا گوگل جلوی آن‌ها را خواهدگرفت و اجازه اجرای نرم‌افزارهایی از این دست را برروی اندروید نخواهد داد.

در این میان مسئولان Cyanogen تصمیم دارند تا با بازپس‌گیری سیستم‌عامل خود، دوباره اهداف والای خود را زنده کنند. در همین راستا نیز کرت مک مستر، مدیر ارشد اجرایی Cyanogen به‌صورت علنی اعلام کرد که این شرکت برنامه جدایی از گوگل را دارد، او در این باره گفت:

«ما قصد داریم تا اندروید را از دستان گوگل دربیاوریم.»

این امر موجب خواهد شد تا خدمات پیش‌فرضی مانند جی‌میل و گوگل مپ از اندروید خارج شوند ولی در ازای آن‌ها برنامه‌ نویسان خواهند توانست تا برنامه‌های نیرومندی را تولید کنند که کارایی و ارزش این‌ سیستم‌عامل را بالاتر خواهد برد.

در این میان Cyanogen قصد دارد تا در بازه زمانی 1 سال و نیمه به سراغ ساخت بازار نرم‌افزاری مستقلی برای سیستم‌عامل اندروید برود. این رخداد می‌تواند بازار تلفن‌های همراه را به‌شدت دستخوش تغییر کند و البته نمی‌توان انتظار داشت که گوگل تنها نظاره‌گر رفتن اندروید باشد و باید منتظر ماند و شاهد یک جنگ حقوقی بزرگ بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها