ژاپن امنیت شهروندانش را از اردن خواست

سرنوشت نامعلوم «کنجی گوتو»

گروه تروریستی داعش پس از انتشار خبر اعدام یکی از گروگانهای ژاپنی، آزادی یک زن را در مقابل گروگان دیگر خواستار شد. نام «ساجده الریشاوی» با مطرح کردن پرونده او از سوی داعش برای مبادله با گروگان ژاپنی، بار دیگر بر سر زبانها افتاد.
کد خبر: ۷۶۳۳۶۰
زنی که داعش می خواهد با اسیر ژاپنی مبادله کند + عکس

گروه تروریستی داعش دیشب اعلام کرد که یکی از گروگانهای ژاپنی را اعدام کرده است و برای آزادی گروگان دیگر، ساجده الریشاوی باید آزاد شود.

در پی اعلام این خبر، ژاپن و اردن اتاق عملیات مشترکی را در "امان" برای بررسی گزینه‌ها پیش رو تشکیل دادند.

این اقدام دولت اردن را نیز شوکه کرد چرا که تا پیش از این تلاشهایی را برای آزادی خلبان خود "معاذ الکساسبه" از دست داعش و مبادله او با ساجده الریشاوی آغاز کرده و تماسهایی را با برخی سران سلفی و عشایر استان الانبار برقرار کرده بود.

الریشاوی به علت مشارکت در انفجارهای سال 2006 در اردن به زندان محکوم شد. وی قصد داشت در یک مراسم خودش را منفجر کند، ولی کمربند انفجاری او عمل نکرد.

داعش که قبلا برای هرکدام از گروگانهای ژاپنی 100 میلیون دلار درخواست کرده بود، در این فیلم تأکید کرده است که "کینجی گوتو" گروگان ژاپنی را فقط با ساجده الریشاوی که در اردن زندانی است، مبادله خواهد کرد.

این درحالی است که پیشتر خبرهایی در خصوص مذاکره غیرمستقیم دولت اردن با داعش از طریق برخی سران سلفی و عشایر الانبار برای آزادی خلبان اسیر این کشور از دست داعش در مقابل آزادی "الریشاوی" منتشر شده بود.

در این فیلم به سرنوشت خلبان اردنی "معاذ الکساسبه" که به دست داعش اسیر شده، اشاره‌ای نشده است.

"موسسه الفرقان" وابسته به داعش، سه شنبه گذشته ویدیویی را منتشر کرد که در آن مردی با لباس های سیاه، چاقو به دست دارد و در میان دو مرد ژاپنی ایستاده است که لباسی نارنجی به تن دارند و بر روی زمین نشسته اند.

مردِ سیاه پوش در این ویدیو، خطاب به مردم ژاپن گفت: 72 ساعت فرصت دارید که دولتتان را تحت فشار قرار دهید تا 200 میلیون دلار بپردازد و شهروندانتان را نجات دهد، در غیر این صورت، این چاقو کابوس شما خواهد بود.

داعش یکی از گروگانهای ژاپنی را سربرید

روز گذشته گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیو و عکس، از سربریدن یکی از گروگانهای ژاپنی خبر داد، و مبادله گروگان دوم با یکی از عناصر خود را خواستار شد.

فیلم و تصویر منتشر شده از این جنایت بیانگر آن است که عناصر داعش "هارونا یوکاوا" یکی از گروگان های ژاپنی را سربریده اند.

سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد: تصاویری در اینترنت منتشر شده است که نشام می‌دهد کینجی گوتو عکسی را از "هارونا یوکاوا" در دست دارد. در این عکس یوکاوا سربریده شده است.

وی تأکید کرد که دولت ژاپن در حال تحقیق درباره این ماجرا است.

"شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن پس از نشست فوق العاده با شماری از وزرا به خبرنگاران تأکید کرد که کشورش به مبارزه با تروریسم، با همکاری جامعه جهانی ادامه می دهد.

شینزو آبه تأکید کرد که احتمال درست بودن فیلم منتشر شده از سربریدن گروگان ژاپنی بالا است.

با این حال برخی کارشناسان درباره درستی فیلم منتشر شده ابراز تردید کرده اند، زیرا در این فیلم نماد داعش وجود ندارد. (العالم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها