یک منبع آگاه گفت: محمد رضا رحیمی معاون اول دولت قبل به ۵ سال و ۹۱ روز حبس، دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.
کد خبر: ۷۶۲۳۱۵
رحیمی به ۵ سال و ۹۱ روز حبس محکوم شد

پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم اواخر اسفند سال گذشته (1392) با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه 76 دادگاه به‌ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی قرار گرفت.

شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در دو جلسه و به‌صورت غیرعلنی به اتهامات متهم این پرونده رسیدگی کرد که جلسه نخست سوم خرداد ماه با حضور «د.س.ش.» و «ج.الف.» دو تن از متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و جلسه دوم 17 خرداد ماه برگزار شد و دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد.

سخنگوی قوه قضاییه شهریور ماه امسال در نشست خبری خود از صدور حکم پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم خبر داد و گفت، وی به حبس و جزای نقدی محکوم شده است. 12 مهر سال جاری، رحیمی با ارائه لایحه اعتراضی به حکم دادگاه ارسال کرد و پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

24 دی ماه امسال محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از تأیید بخشی از حکم پرونده رحیمی در دیوان عالی کشور خبر داد.

در همین زمینه یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم گفت: رحیمی از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به 15 سال حبس و دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود که شعبه 11 دیوان عالی کشور به‌عنوان مرجع تجدید نظر، حکم حبس وی را به 5 سال و 91 روز کاهش داد و رد مال و جزای نقدی را تأیید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
با سلام
طبق قانون اساسی بعد از رهبری، رییس جمهور و بعد از ان معاون اول ان همه كاره كشور هست....آخه چرا همچین ادمی باید بشه معاون اول؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
اینم از دولتی كه ادعای پاكی میكرد
Mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
كمه ، حكمش كمه ، بیاد رئیساش رو هم لو بده ، بگه تو این كارها نظر چه كسایی به این شیوه كارش نزدیك بوده
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
دست قاضی محترم درد نكندكه دزدان بیت المال تنبیه میكند ولی عادلانه ترین حكم قصاص اعدام این دزد بود
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
...ما اینجا ریاضت اقتصادی میكشیم شما اونجا كیف دنیا رو می كنید
بی نام
-
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
الان سه سالش بخشیده میشه واسه عروسی دخترش دو سالشم كه فوت زنش بخشیده شد اون 91 روزم برو مرخصی حاجی

نیازمندی ها