سال‌هاست که دشمنان انقلاب اسلامی از صدور این انقلاب می‌هراسند؛ آنها چه آن زمان که پیروزی انقلاب اسلامی ملت‌های جهان را برای خیزشی انقلابی آماده‌تر کرد، از این هراس سخن گفتند، چه آن هنگام که انقلاب ایران، نهضت بیداری را در جهان اسلام گسترش داد و چه در تمام این سال‌ها که صهیونیست‌ها به دلیل پیروزی این انقلاب در انزوایی منطقه‌ای و حتی جهانی فرورفته‌اند، همواره در ترس بوده‌اند که مبادا این انقلاب بتواند خود را تکثیر کند.
کد خبر: ۷۶۱۸۹۲
درس‌های شهادت «جهاد» برای دشمنان انقلاب

با وجود همه این هراس‌ها و اقدامات ناشی از آن برای سنگ‌اندازی در مسیر توسعه انقلاب، اکنون جوانه‌های این رویش انقلابی در نسل‌های جوان جهان اسلام را می‌توان بوضوح مشاهده کرد.

چهره جوانان مصمم انقلابی که با الهام‌ گرفتن از پیام ظلم‌ستیزانه انقلاب ایران برای عزت و استقلال‌شان مبارزه می‌کنند، حکایت از آن دارد که بذر انقلاب در جهان اسلام ثمر داده و اکنون دشمنان انقلاب 57 باید از سربازان تازه این انقلاب، فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران بهراسند.

یکی از نشانه‌های این رویش را می‌توان در نسل‌های جوان مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی دید.

آنجا که شهید جهاد مغنیه‌ها راه پدر را ادامه داده و اگر عماد مغنیه خود را سرباز امام(ره) می‌دانست، آنها رهبر انقلاب را مقتدای خویش یافته‌اند.

اگر در سال 86 که عماد مغنیه به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید، رهبر معظم انقلاب فرمودند: «همین شهدای برجسته دنیای اسلام، همین شهید عزیزی که به وسیله‌ صهیونیست‌ها به شهادت رسید، اینها افتخار می‌کردند که بچه‌های امامند؛ خودشان را فرزند امام می‌دانستند.

این شهید حاج عماد خودش را فرزند امام می‌دانست»، حالا باید به سخنان شهید جهاد مغنیه، فرزند حاج عماد گوش سپرد که چندی قبل گفته بود: «ما فرزندان مکتبی هستیم که به ما آموخت، آزاده زندگی کنیم، از یک دشمن تجاوزکار طلب‌امان نمی‌کنیم، بلکه با خونمان حق خود را بازپس می‌گیریم، خونی که آن را نذر عزت و وقف در راه آزادی کردیم؛ مکتبی که به ما آموخت، اگر از پی زخم خونین خود، سلاح به دست نگرفتی، کالای ناچیزی در بازار برده‌فروشان می‌شوی.»

دشمنان انقلاب باید هم از رویش نسل تازه انقلابی در خاورمیانه در هراس باشند؛ نسلی که نه به‌سان برخی شیوخ منطقه وابسته به غرب و شرق است، نه مانند داعش خشونت و ترور را سرلوحه کار خود قرار داده است.

همین نسل انقلابی است که هراس را در دل دشمنان بویژه صهیونیست‌ها نهادینه ساخته و باعث شده تا فرمانده سپاه مقتدرانه در پیام خود یادآوری کند: «ترکیب شهدای این واقعه [ترور فرماندهان حزب‌الله در خاک سوریه] نشان داد انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه متحد اسلامی شکل گرفته است. مجاهدان این جبهه در حال امتداد دادن انقلاب به درون سرزمین‌های خود در چارچوب آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.»

محمود هرندی ‌- جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها