نگاهی به مستند «۳۶۰ درجه محاصره» با موضوع نقش حاج‌قاسم در رفع حصر آمرلی در گفت‌وگو با کارگردان

قصه پایان یک حصر

مقاومت مردم آمرلی سوژه مستند جدید اسلام‌زاده

دوربین فیلمبردار داعش در دستان مستندساز ایرانی

اسلام‌زاده، کارگردان مستند «اهل سنت ایران» از اتمام تدوین مستند جدیدش در مورد مقاومت مردم آمرلی عراق در برابر داعش خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۵۰۷
دوربین فیلمبردار داعش در دستان مستندساز ایرانی

محسن اسلام‌زاده، کارگردان مستند «اهل سنت ایران» از اتمام مراحل تدوین و صداگذاری مستند جدیدش در مورد «آمرلی» عراق خبر داد و گفت: تصویربرداری این فیلم یک‌ماه پیش در عراق انجام شده بود.

وی افزود: این فیلم در مورد مقاوت مردم آمرلی دربرابر داعش است. داعش بعد از اینکه توانست به راحتی 4 استان عراق را تصرف کند در آمرلی که حتی اندازه یک شهر هم نیست با مقاومت مردم عراق مواجه شد. مردم آمرلی توانستند 84 روز تحت محاصره داعش به مقاومت بپردازند.

این مستند ساز خاطرنشان کرد: در یکی از حملات داعش به آمرلی، فیلمبردار داعش کشته می‌شود و دوربین فیلمبرداری او به دست مردم می‌افتد. تصاویر دوربین او توسط مردم استخراج می‌شود به دست من می‌رسد. در این فیلم شاهد تصاویری از حملات داعش به آمرلی هستیم که توسط خود آنها ضبط شده است.

اسلام‌زاده در پایان گفت: در حال رایزنی با شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای پخش این مستند 32 دقیقه‌ای هستیم.

عوامل این مستند عبارتند از: عکاس و فیلمبردار مهدی خوش‌نژاد، مدیرتولید و دستیار کارگردان حمیدرضا مجیدی، تدوینگر امیر کیانی، کارگردان و تهیه‌کننده محسن اسلام‌زاده، مجری طرح موسسه فرهنگی میثاق. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها