در اعتراض به اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو صورت گرفت

فریاد لبیک یا رسول‌ الله دربرابر سفارت فرانسه

هزاران نفر از پیروان و ارادتمندان به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) در پی هتاکی یک نشریه فرانسوی به آن حضرت، در مقابل سفارت این کشور درتهران، خیابان نوفل لوشاتو تجمع اعتراضی کردند.
کد خبر: ۷۶۱۳۰۲
فریاد لبیک یا رسول‌ الله دربرابر سفارت فرانسه

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز خشم خود را با شعارهایی همچون " سفیر فرانسه اخراج باید گردد"، ابراز کردند.

در این مراسم چند تن از فعالان دانشجویی و احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حمایت از رسول مهربانی ها و اعتراض به هتاکی به ساحت آن حضرت سخنرانی کردند.

«احمد توکلی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع دانشجویان که در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو در مقابل سفارت فرانسه در کشورمان برگزار شد گفت: غرب مدعی است که مدافع حقوق بشر بوده و در همان حقوق بشر آمده که انسان‌ها در انتخاب عقیده‌ها آزاد بوده و باید به عقاید یکدیگر احترام گذاشت.

وی تصریح کرد: شما مدعی هستید که هرکسی حق دارد عقیده خود را داشته باشد و نمی‌‌توان به آن توهین کرد پس چگونه به عقاید مسلمانان توهین می‌کنید؟ که این یک تناقض آشکار در رفتار دولت فرانسه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای به داخل یک نشریه بریزند و در آنجا کشتاری انجام دهند ثمره اقدامات فرانسه است اظهارداشت: این حرکت به احتمال زیاد نقشه خود غربی‌ها بوده تا به این وسیله اسلام را بدنام جلوه دهند چرا که این کشور از همین تروریست‌ها در دیگر مناطق خاورمیانه حمایت کرده است.

بیشتر تجمع کنندگان دست نوشته هایی در اعلام مودت به رسول اکرم (ص) با عباراتی مثل" ما عاشق محمدیم (ص)، یا قائم آل محمد (عج)"، همراه خود داشتند.

تجمع کنندگان همچنین شعار" داعش ، شارلی پیوندتان مبارک"، "وزارت خارجه برخورد انقلابی و مرگ بر داعش آمریکایی" سر دادند.

انبوه جمعیت معترض به هتاکی به حضرت رسول اکرم (ص)، از خیابان ولیعصر (عج) تا فراتر از پل حافظ بود.

تجمع بازاریان

اصناف و بازاریان تهران نیز با تجمع در مسجد سید عزیزالله ، اقدام بی شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیام آور نور و رحمت را محکوم کردند و با فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خشم و انزجار خود را از این اقدام مذبوحانه ، اعلام کردند.

امام جمعه موقت تهران نیزدر این مراسم با محکومیت این توطئه دشمنان اسلام گفت: اهانت به پیامبر بزرگوار اسلام اهانت به خدا ، مقدسات و همه ادیان است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی افزود: پیامبر اکرم (ص) زنجیرها را از گردن بشریت برداشت تا در برابر قدرت های زورگو استقامت کنند و بایستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز یک میلیارد و نیم مسلمان اشهد ان محمدا رسول الله می گویند و تا آخرین رمق مدافع اسلام عزیز و پیامبر اعظم (ص) هستند و حضور شما بازاریان همیشه در صحنه برای اعلام انزجار از این اقدام مذبوحانه تایید این مهم است.

حاضران با قرائت بیانیه ای هرگونه هتک حرمت به پیامبر اسلام (ص) را به شدت محکوم کردند و خواستار مجازات عوامل این نشریه شوم شدند.(واحد مرکزی-باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
این نظرات مخالف یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علمدار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
با عرض سلام
خواهشاً در متن اصلی خبرها دقت كنید، فقط تهرانی ها در این مراسم شركت نكردند.
نمونش خود من كه از اهواز بودم و در این مراسم بودم و خیلی ها كه از شهر های دیگه بودند
اینقدر مرز بندی نكنید...

نیازمندی ها