یک عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس با اشاره به بازدید اعضای این فراکسیون از جنگل ابر از پیشنهاد ثبت جهانی جنگل ابر خبر داد و گفت: با این‌ کار حساسیت مردم درباره این جنگل افزایش می‌یابد و می‌توان از سازمان‌های بین‌المللی برای حفظ این جنگل استفاده کرد.
کد خبر: ۷۶۰۴۹۴
تلاش برای ثبت جهانی جنگل ابر

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، سیدمحمد سادات ابراهیمی، افزود: پس از بررسی‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم موضوع حفاظت از این جنگل بسیار مهم است و این جنگل یکی از سرمایه‌های مهم کشور محسوب می‌شود. بنابراین در تصمیم‌گیری درباره این جنگل باید مسائل و منافع کلان کشور در نظر گرفته شود و از محدود‌نگری و جزنگری خودداری شود.

وی گفت: من معتقدم که ما باید جنگل ابر را ثبت جهانی کنیم. یعنی پرونده را آماده کنیم و جنگل را برای ثبت جهانی به یونسکو پیشنهاد دهیم که هم توجه انجمن‌های مردم نهاد به این موضوع جلب شود و هم مردم حساسیت‌شان بالا رود و بدانند که چه سرمایه منحصر به‌فردی در دست آنهاست. هم این که سازمان‌های بین‌المللی برای کمک بیایند و مشاوره‌های لازم را انجام دهند. اگر این‌طور شود قطعا ما دنبال این خواهیم بود که چگونه از این نعمت به نحو درست استفاده کنیم.

وی درباره جزیره آشوراده نیز گفت: بدون شک باید جلوی هر چیزی که اثرات منفی و مخربی بر محیط‌زیست دارد، گرفته شود. اگر ملاک برای ما این باشد، بدون شک مسائل مربوط به گردشگری و کارهای عمرانی یا تولیدی و کشاورزی فرع بر این موضوع خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: تا زمانی که موضوع محیط‌زیست موضوع اول کشور نباشد ما شاهد چنین تناقض‌هایی خواهیم بود. لذا به نظر می‌رسد در این زمینه رسانه‌ها، انجمن‌های مردم‌نهاد و دانشگاهیان باید حساسیت موضوع را بیشتر کنند. مثل موضوع جنگل ابر که یک وحدت نظر خوبی وجود دارد. امیدوارم درباره آشوراده و میانکاله هم با تلاش انجمن‌های مردم نهاد، رسانه و دانشگاهیان این حساسیت‌ها بر انگیخته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها