می‌توان گفت بالاخره سنسورها و یا حسگرهای تشخیص اثر انگشت به محبوبیت لازم دست پیدا کرده‌اند و حالا در هر پرچمداری می‌توان انتظار حضور آنها و البته پیشرفت آنها را داشت.
کد خبر: ۷۶۰۲۹۰
استفاده از از حسگر لمسی اثر انگشت به جای حسگر کشیدنی

به گزارش جام جم کلیک: می توان گفت اولین حضور این حسگرها چندان دلپسند نبود و همواره با برخی اشکالات در عملکرد و تشخیص اثر انگشت روبرو بود اما حالا این سنسورها پیشرفت خوبی داشته‌اند. شرکت سامسونگ در آخرین پرچمدار خود یعنی گلکسی اس ۵ از سنسور اثر انگشت حرکتی استفاده کرده که در ان باید انگشت اشاره و یا هر انگشتی که خودتان تعیین می‌کنید را بر روی سنسور موجود در دکمه هوم برای تشخیص اثر انگشت حرکت دهید که با توجه به اندازه گوشی‌های بالای ۵ اینچ، انجام این کار با یک دست کار چندان راحتی نیست.

حالا یک منبع داخلی شرکت سامسونگ ادعا کرده که این شرکت حسگر اثر انگشت حرکتی موجود بر روی گلکسی اس ۵ را در گلکسی اس ۶ با یک حسگر اثر انگشت لمسی جابجا خواهد کرد که مطمئنا باعث حل این مشکل و افزایش سرعت عملکرد دستگاه در این خصوص خواهد شد. در حسگرهای اثر انگشت لمسی تنها کافیست انگشت تعیین شده خود را از هر زاویه‌ای بر روی حسگر نگهدارید تا عملیات انجام شود. این حسگرها به طور مثال در آیفون‌های جدید و اسند میت ۷ هواوی دیده می‌شوند که در گوشی هواوی بهترین عملکرد را از آنها شاهد هستیم.

البته لازمه این کار بزرگتر شدن دکمه هوم در گلکسی اس ۶ خواهد بودو البته هنوز مشخص نیست که این سنسور مانند آنچه در اسند میت ۷ شاهد هستیم در زمان خاموش بودن صفحه نمایش کار خواهد کرد یا مانند آیفون‌های جدید فعال نخواهد بود. این حسگر مطمئنا باعث گسترش قابلیت‌های تاچ‌ویز شامل حالت شخصی (Private mode)، پرداخت با پیپل (PayPal) و وارد شدن به اکانت سامسونگ و یا وب‌سایت‌های دیگر خواهد شد.

هر چه که باشد گلکسی اس ۶ سامسونگ از رابط کاربری تاچ‌ویز جدید بهره خواهد برد اگر چه برخی گزارش‌ها از ساده‌تر شدن و سبک‌تر شدن این رابط کاربری و عرضه آن برای دو نسخه ساده (با صفحه نمایش QHD) و Edge (با صفحه نمایشی با لبه خمیده) گلکسی اس ۶ سامسونگ خبر دارند.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها