رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بدانیم که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند ولی روحانیت نهادی ثابت و موثر در نظام اسلامی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۶۰۲۵۳
آیت‌الله یزدی: وجود رهبر انقلاب در رأس حاکمیت، ‌نعمتی بزرگ است

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد یزدی، در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد ، گفت: هر یک از دولت‌ها نظراتی را اعمال می‌کنند زیرا دارای اندیشه‌ها و سلایقی هستند اما ولی امری داریم و رهبر معظم انقلاب در رأس حاکمیت این کشور نعمتی بزرگ محسوب می‌شوند و حرکت همه ما هم بر اساس نظرات ایشان است.

واکنش امیرعبداللهیان به شایعه‌ای درباره سردار سلیمانی

معاون عربی ـ آفریقای وزیر امور خارجه، خبر برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر مجروح شدن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را قویا تکذیب کرد و گفت: سردار سلیمانی در سلامت کامل است و این خبر صحت ندارد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، این مطلب را شامگاه پنجشنبه در حاشیه اولین سالگرد شهید «ابوالقاسم اسدی» دیپلمات ایرانی که سال گذشته به دست گروه‌های تروریستی در یمن به شهادت رسید، بیان کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به مبارزه با تروریسم و کمک به کشورهای در معرض تهدید تروریسم ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، پنجشنبه شایعه‌ای توسط سایت آلمانی الگماینه به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد که مدعی شده بود: قاسم سلیمانی در عملیات انتحاری داعش، شدیدا زخمی شد».

شگفتی رایس از افشای جزئیات خرابکاری علیه ایران

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با اشاره به برگزاری دادگاه مربوط به افشای جزئیات خرابکاری هسته‌ای علیه ایران گفت: از درز اطلاعات محرمانه سیا درباره ایران شگفت‌زده شدم.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس، رایس در شهادت خود در این زمینه گفت: عملیات تخریبی سیا در ایران، یکی از مهم‌ترین و محرمانه‌ترین پرونده‌های دوران کاری من به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت اول «جورج بوش» بوده است.

جفری استرلینگ چهل و هفت ساله متهم است که اطلاعات طبقه‌بندی‌شده مربوط به عملیات خرابکاری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار یکی از خبرنگاران روزنامه نیویورک‌تایمز قرار داده است.

بازپرس پرونده معتقد است که استرلینگ اطلاعات مربوط به عملیات سیا برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار «جیمز رایزن» قرار داده است. وی این اطلاعات را در سال 2006 در کتابی تحت عنوان «دولت جنگ» منتشر کرد.

در این عملیات مخفی، سیا تلاش کرد با استفاده از یکی از ماموران مخفی روسی خود با نام مستعار مرلین، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های هسته‌ای معیوب را به ایران ارائه کند.

وزیر دفاع روسیه به ایران سفر می‌کند

سفارت ایران در مسکو از سفر ژنرال سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه به تهران در این هفته خبر داد. به گزارش فارس، دفتر مطبوعاتی سفارت ایران در روسیه، زمان این سفر را عصر یکشنبه اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، شایگو روز دوشنبه با سردار حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سردار دهقان که در خرداد ماه گذشته برای شرکت در سومین نشست بین‌المللی امنیتی مسکو به روسیه سفر کرده بود از همتای روس خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

سفر شایگو به ایران نخستین سفر یک مقام روس به کشورمان در سال 2015 است.

چمران: شوراها را ما بزرگ کرده‌ایم

مهدی چمران، عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار شورای عالی استان‌ها گفت: نگران آینده شوراها هستیم؛ مانند این که شورا فرزندمان باشد از آن به عنوان بچه یاد می‌کنیم زیرا شوراها را ما بزرگ کرده‌ایم و الان نمی‌توانیم دست از سر آن برداریم.

به گزارش ایرنا، چمران در دومین نشست مجمع نمایندگان ادوار شورای عالی استان‌ها خطاب به این نمایندگان اظهار کرد: ما چه در شورای عالی استان‌ها و در شورای شهر باشیم و چه نباشیم، ذاتمان شورایی شده است، دلمان برای شورا می‌تپد، با مردم آمیخته‌ایم و نمی‌توانیم شورا را رها کنیم.

برادرزاده علی مطهری دبیر هیات نظارت بر مطبوعات می‌شود

خبرگزاری فارس به نقل از یکی از نمایندگان مجلس نوشت: برادرزاده آقای مطهری که چند روز قبل به عنوان جانشین دبیر هیات نظارت معرفی شد، قرار است در معاونت مطبوعاتی در جایگاه دبیری هیات نظارت قرار گیرد.خبرگزاری فارس به نقل از این نماینده مدعی شده که اساسا این فرد هیچ سابقه مطبوعاتی ندارد.

پایان گروگانگیری در فرانسه

گروگانگیری دیروز در مرکز پست شهر کولومبوس در شمال غربی پاریس، بدون درگیری و تلفات پایان یافت.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، ظهر دیروز یک مرد مسلح در دفتر پست شهر کولومبوس در نزدیک پاریس، شماری از شهروندان را به گروگان گرفت. پلیس تروریستی بودن این اقدام را تائید نکرده و شبکه تلویزیونی «بی‌اف‌ام» اعلام کرد که حادثه گروگانگیری روز گذشته ارتباطی با حمله مسلحانه هفته گذشته به ساختمان نشریه طنز شارلی ابدو ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها