صورت‌های زیبا برای ساعت هوشمند شما

با واچ‌فیس‌های اندروید ویر آشنا شوید

راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش دوم: صفحه نمایش جوهر الکترونیک یا تمام رنگی)

راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش دوم)

راهنمای خرید تلفن همراه و تبلت یکی از پربیننده‌ترین و کاربردی‌ترین مطالب در دنیای فناوری به‌شمار می‌رود. ساعت‌های هوشمند نیز بتازگی به جمع این گجت‌های پرطرفدار پیوسته‌اند و از هفته پیش تصمیم گرفتیم مطالبی برای خرید بهتر و هوشمندانه‌تر این ساعت‌ها برای شما چاپ کنیم.
کد خبر: ۷۵۹۷۰۷
راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش دوم)

راهنمای خرید تلفن همراه و تبلت یکی از پربیننده‌ترین و کاربردی‌ترین مطالب در دنیای فناوری به‌شمار می‌رود. ساعت‌های هوشمند نیز بتازگی به جمع این گجت‌های پرطرفدار پیوسته‌اند و از هفته پیش تصمیم گرفتیم مطالبی برای خرید بهتر و هوشمندانه‌تر این ساعت‌ها برای شما چاپ کنیم.

اگر خاطرتان باشد هفته گذشته درباره سیستم‌عامل و سازگاری این ساعت‌ها صحبت کردیم (می‌توانید با مراجعه به سایت جام‌جم کلیک به نشانی click.jjo.ir آرشیو مطالب کلیک را مشاهده کنید) و این هفته قصد داریم به بررسی صفحه نمایش این ساعت‌ها بپردازیم.

جوهر الکترونیک یا تمام رنگی

شاید به عقیده بسیاری از کاربران اصلا نباید در این‌باره بحث کرد، زیرا هرچه فناوری بیشتر پیشرفت می‌کند، انتظار کاربران نیز افزایش یافته و وقتی بخواهیم صفحه نمایش سیاه‌وسفید را با رنگی مقایسه کنیم، کاری بیهوده انجام داده‌ایم. ولی این باور درست نیست، زیرا فناوری جوهر الکترونیک یا همان نمایش محتوا به‌صورت سیاه‌وسفید نیز مزیت‌های فراوانی دارد. یکی از این مزیت‌ها نمایش واضح و بی‌دردسر محتوا زیر نور خورشید و در فضای باز است.

مزیت دیگر که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، میزان مصرف انرژی در این صفحه نمایش‌ها و افزایش مدت زمان استفاده از ساعت با هر بار شارژ است. اگر ساعتی با صفحه نمایش تمام رنگی با هر بار شارژ کامل دو روز قابل استفاده باشد، با استفاده از فناوری جوهر الکترونیک تا پنج روز و حتی بیشتر می‌توان از آن استفاده کرد.

البته صفحه نمایش‌های تمام رنگی نیز لذت خاص خود را داشته و کاربردهای متنوع‌تری را نیز به‌همراه دارد. برای مثال سامسونگ Gear Live و Gear 2 به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر، برنامه‌ها و دیگر محتوای موردنظر را در صفحه نمایشی کاملا رنگی با رنگ‌های جذاب مشاهده کنید.

نمایشگرهای رنگی برای جلوگیری از مصرف بیهوده انرژی در حالتی که به آن نیاز ندارید، خاموش می‌شود. البته در این شرایط برای دیدن ساعت و زمان باید صفحه را روشن کنید. سونی در محصولات خود قابلیت سیاه‌وسفید را برای حالت استراحت به‌کار گرفته تا نیازی به روشن کردن صفحه‌نمایش نداشته باشید و در هر لحظه نیز نمایش زمان روی ساعت شما فعال باشد.

اگر به‌دنبال گزینه‌ای بین هر دو قابلیت هستید تا مزیت هر دو مدل را یکجا داشته باشید، فعلا تنها انتخاب‌تان ساعت Toq از Qualcomm خواهد بود، زیرا این شرکت با بهره‌مندی از فناوری نمایشگر مخصوص به خود با نام میراسول (Mirasol) توانسته صفحه‌نمایش کاملا رنگی با مصرف انرژی بسیار پایین را در ساعت هوشمند خود جای دهد.

انتخاب با شماست؛ ساعتی همیشه روشن با رنگ‌های سیاه و سفید یا ساعتی جذاب با رنگ‌های فراوان و نیازمند به شارژ روزانه و مداوم؟

توصیه کلیک: باتوجه به کاربردی که از ساعت هوشمند خود انتظار دارید و باتوجه به مکان‌هایی که آن را مورد استفاده قرار می‌دهید (فضای بسته یا فضای باز)، نوع نمایشگر را انتخاب کرده و هنگام انتخاب از میان چند مدل مختلف، مدت زمان شارژدهی را نیز بررسی کنید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها