جام جم سرا: «علی اصغر»، نوزاد ۹۰۰ گرمی متولد شده در کرمان، پس از گذشت ۴۷ روز از زمان تولدش همجنان در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر کرمان تحت مراقبت است.
کد خبر: ۷۵۹۵۶۴
تولد یک نوزاد ۹۰۰ گرمی در کرمان

این نوزاد به دلیل زایمان زودرس مادر پنج روز قبل از پایان هفت ماهگی خود به دنیا آمد و اکنون پس از گذشت ۴۷ روز همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در این بیمارستان بستری است.

علی اصغر که جثه‌ای بسیار ریز دارد و در زیر دستگاه‌های مراقبت ویژه زندگی خود در این دنیا را ادامه می‌دهد، در این مدت فقط ۵۰۰ گرم وزن اضافه کرده و اکنون وزنش به یک کیلو و ۴۰۰ گرم رسیده است.

مادر علی اصغر می‌گوید که در حال حاضر فرزندش با استفاده از اکسیژن و خدمات مراقبت‌های ویژه می‌تواند به زندگی‌اش ادامه دهد و پزشکان هنوز زمان قطعی مرخص شدن او را اعلام نکرده‌اند اما اعلام کرده‌اند در صورتی که دیگر نیازی به اکسیژن نداشته باشد امکان مرخص شدن وی از بیمارستان وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان نیز می‌گوید: به طور میانگین تاکنون ۴۷۰ میلیون ریال برای این نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان هزینه شده است.

دکتر «امین فخر» ادامه می‌دهد: از آنجا که استفاده از تمام تجهیزات و امکانات این بیمارستان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت رایگان است به طور میانگین روزانه یک میلیون تومان برای نوزادانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، هزینه می‌شود.

وی تصریح می‌کند: علاوه بر خدمات هتلینگ، برای دیگر تجهیزات و امکانات مورد استفاده این نوزاد مانند دارو، تا زمان مرخص شدن حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان ادامه می‌دهد: به تمامی نوزادان نیازمند خدمات مراقبت‌های ویژه در این بخش خدمات رایگان ارائه می‌شود تا دیگر نیازی به دریافت خدمات درمانی از دیگر بیمارستان‌ها را نداشته باشند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها