مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق بر این باور است که حمله کنندگان به نشریه شارلی ابدو فرانسه این کار را به خاطر کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم (ص) انجام ندادند بلکه این اقدام با هدف انتقام از ترسیم کاریکاتور ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده آنان صورت گرفت.
کد خبر: ۷۵۹۲۷۸
مقتدا صدر: داعش انتقام ابوبکر البغدادی را گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سی ان ان مقتدا صدر در صفحات اجتماعی خود تصریح کرد: اهانت به رسول اکرم (ص) در اروپا و بر اساس تقابل کهنه برخی اسلامگرایان با مسیحیان سابقه ای طولانی دارد و می توان گفت این اهانت ها اولین پدیده تخاصم های دینی از این دست در اروپا بود اما در کمال تعجب مشاهده می کنیم که حمله به نشریه موهن فرانسوی نه به دلیل توهین به پیامبر گرامی اسلام بلکه به علت انتشار کاریکاتور خلیفه خودخوانده داعش ابوبکر البغدادی رخ داد. داعشی ها برای ابوبکر البغدادی اقدام به حمله کردند نه برای رسول اسلام. آنها برای خلیفه خود به پا خواستند همانطور که قرن ها پیش سر نواده پیامبر اکرم، امام حسین (ع) را بریدند.

مقتدا صدر همچنین خواستار این شد که نظم قاطعی در کشورهایی اتخاذ شود که مهاجران مسلمان از آنها خارج می شود ، به ویژه اینکه بیشتر آنها مخالفان دولت هایشان نیستند و از ظلم و ستم آن ها فرار نکرده اند.

وی بر ضرورت گفتگو بین ادیان تاکید کرد به گونه ای که از تندروی تندروها بهره برداری نشود بلکه تندروها از فضای باز موجود اروپا استفاده کنند زیرا بدترین چیز برای تندروها بسته نگه داشتن آنهاست.

رهبر جریان صدر همچنین از دولت فرانسه به علت «وضع قوانین اسلام ستیزانه و در راس آنها ممنوعیت حجاب» انتقاد کرد و این قوانین را اشتباه خواند.

ترجمه: جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها