جام جم سرا: زنی ۱۷ ساله هستم. ۹ ماه پیش با فردی که عاشقم بود، ازدواج کردم. او ۲۲ سال دارد. بعضی اوقات حرف‌هایی می‌زند که ناراحت می‌شوم. وقتی قهر می‌کنم طاقت دوری‌ام را ندارد و گریه می‌کند ولی باز هم به حرف‌هایم اصلا گوش نمی‌دهد. احساس می‌کنم دیگر او را دوست ندارم.
کد خبر: ۷۵۹۱۲۲
قبل از ازدواج عاشقم بود اما حالا...

اگر این علاقه در محیطی سالم به طور مثال در مراسم خواستگاری به شما اثبات شده است می‌توان آن را به عنوان یک نکته مثبت برای شروع ازدواجتان مطرح کرد. با این حال اگر این عشق یک طرفه بوده و فقط به خاطر اینکه شوهرتان عاشق شما بوده است، ازدواج کرده‌اید باید ببینیم که شما چه قدر برای علاقه‌مند و نزدیک شدن به شوهرتان تلاش کرده‌اید؟

در هر صورت با توجه به وضعیت فعلی، توجه به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، لازم به نظر می‌رسد.


انتظارات خود را تعدیل کنید

در بسیاری از موارد متاسفانه خواسته‌ها و انتظارات زوج‌ها بر مبنای واقعیت‌ها و توانمندی‌های طرف مقابل تنظیم نمی‌شود و این مسئله باعث به وجود آمدن اختلافات و کدورت‌هایی در زندگی مشترک می‌شود.

اینکه گفته‌اید شوهرم اصلا به حرف من گوش نمی‌کند، نیاز به تامل بیشتری دارد و ابتدا باید بررسی کنید که آیا واقعا امکان عمل کردن به همه حرف‌ها و خواسته‌های شما برایش وجود دارد یا خیر؟ چه بسا اگر بتوانید خودتان را جای شوهرتان تصور کنید شما نیز‌‌ همان کاری را می‌کردید که او انجام داده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که اگر شما سطح انتظارات خود را کمی تعدیل کنید، خیلی از ناراحتی‌ها به وجود نخواهد آمد.


به دنبال راه حل باشید

با توجه به اینکه فقط ۹ ماه از ازدواجتان گذشته است، باید بدانید که وجود اختلاف در زندگی زناشویی و به ویژه در سال‌های اول زندگی اجتناب ناپذیر است زیرا از یک طرف زوج‌ها دارای دیدگاه‌ها، سلایق، انتظارات و پیشینه خانوادگی و فرهنگی متفاوتی هستند و از طرف دیگر شناخت کافی از یکدیگر پیدا نکرده‌اند و اگر در این شرایط هدف آن‌ها کاهش تنش‌ها و رسیدن به توافق نسبی در امور باشد و در این مسیر گام بردارند به مرور فاصله‌ها از بین رفته و رفتارهای آن‌ها به گونه‌ای شکل خواهد گرفت که کمترین چالش را به دنبال داشته باشد.

اینکه گفته‌اید گویا از او سیر شده‌ام و دیگر برایم اهمیت ندارد، ممکن است فعلا در حد حرف باشد ولی اگر همچنان این مسئله را به خودتان تلقین کنید، باعث خواهد شد که هیچ تلاشی برای نزدیک شدن به همسرتان و ایجاد تغییر در رفتارهای نادرست او انجام ندهید.
در ضمن توجه داشته باشید که ازدواج و تشکیل زندگی مشترک یک امر موقتی نیست و شما نباید به این زودی احساس شکست کنید؛ زیرا هنوز در ابتدای راه هستید و بهتر است به جای پاک کردن صورت مسئله به دنبال راهکارهای رسیدن به توافق با شوهرتان باشید و مطمئن باشید که با صبوری و بالابردن آگاهی‌های خود در زمینه مهارت‌های زندگی خواهید توانست بسیاری از رفتارهای نادرست همسرتان را تغییر دهید. همین که اشاره کرده‌اید که شوهرتان نمی‌تواند دوری شما را تحمل کند، نشان می‌دهد که به شما علاقه‌مند است و در هر مورد از خواسته‌های خود که بتوانید او را متقاعد کنید به آن عمل خواهد کرد. (حسین محرابی، کار‌شناس ارشد روان شناسی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یه پسر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
وضعیت من برعكسه یعنی خانومم عاشق من شده ولی من نتونستم دوستش داشته باشم، خاستگاری رفتنم هم به خاطر فشار خانواده و محیط و كنایه های دیگران برای مجرد ماندنم بود
صدا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
به نظر من یه پسر كار خیلی بدی كرده چون ما خانوم ها نمی توانیم به خواستگاری كسی برویم انتخاب محدود داریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها