رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور در جلسه شورای مدیران سیما گفت: بدون همکاری صدا و سیما، نمی‌توانیم کاری برای فرهنگ‌سازی ترافیک انجام دهیم.
کد خبر: ۷۵۹۰۴۱
سردار مؤمنی: در کاهش تلفات رانندگی مدیون همکاری رسانه ملی هستیم
سردار مؤمنی با حضور در جلسه شورای مدیران معاونت سیما با اشاره به روند کاهش تلفات ناشی از راهنمایی رانندگی در کشور گفت: میانگین تلفات در دنیا به ازاء هر ده هزار وسیله نقلیه، هفت و نیم نفر است و این میزان در ایران به ازاء هر ده هزار وسیله نقلیه 5.6 نفر است.

وی افزود: در حال حاضر عوامل موثر بر حوادث رانندگی استاندارد جاده ها و سائل نقلیه است که تأثیر گذاری برای موارد چندان در اختیارو کنترل پلیس نیست بنابراین بیشترین عامل تاثیرپذیر در کاهش حوادث و تلفات رانندگی، عامل انسانی و فرهنگ سازی است.

وی افزود خوشبختانه همکاری بسیار خوبی از سوی رسانه ملی بویژه سیمای جمهوری اسلامی ایران در این خصوص وجود دارد و بدون همکاری صدا و سیما نمی توان روی این مولفه اثرگذاری داشت.

پورمحمدی، معاون سیما نیز در این جلسه گفت: رسانه نقش مهمی در نظم بخشی به جامعه دارد و اگر مردم در عرصه عمومی و فرهنگ ترافیک نظم پذیر نشوند این امر دیگر حوزه های زندگی نیز تسری خواهد یافت.

وی افزود: رسانه‌ای این مهم وظیفه خود می داند به کمک پلیس بیایید و ما هر قدر در این حوزه کار کنیم باز هم نیاز وجود دارد.

پورمحمدی با تاکید بر استمرا بر فرهنگ سازی در عرصه ترافیک گفت: ورود فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات در مجموعه های نمایشی و از سوی بازیگران بهترین راه ترویج این فرهنگ است که به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیران شبکه های سیما نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی و فرهنگ سازی ترافیک ارائه کردند. (روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها