موافقت مجلس با فوریت طرحی در مورد اصلاح قانون انتخابات مجلس

محرومیت حضور اعضای شوراهای شهرها در انتخابات مجلس

وزیر کشور با بیان اینکه کلید انتخابات امروز در وزارت کشور با هدف صیانت از حق‌الناس و اجرای دقیق قانون در وزارت کشور زده شد، گفت: اعتبار دولت یازدهم را خرج هیچ فرد و گروه سیاسی نمی‌کنیم.
کد خبر: ۷۵۸۷۰۸
انتخابات برای وزارت کشور از امروز کلید زده شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز (دوشنبه) در محل وزارت برگزار شد به بررسی اولویت‌های امنیت ملی پرداخت و اظهارداشت: با توجه به تحولاتی که در منطقه با آن روبرو هستیم باید تحلیل مناسبی را نسبت به این شرایط داشته باشیم و با برنامه‌ریزی درست نسبت به این تحولات اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اگر رصد درستی از شرایط موجود داشته باشیم می‌توانیم اقدامات مطلوبی را در این زمینه انجام دهیم چرا که خطراتی که در کشورهای همسایه و در منطقه با آن روبرو هستیم به گونه‌ای کشور ما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه کشورهای غربی، آمریکا و صهیونیست با ایجاد فرقه‌های انحرافی و حمایت از پشتیبانی این فرقه‌ها قصد تأثیرگذاری در منطقه را دارند، خاطرنشان کرد: یقین داریم اگر برنامه‌ریزی درستی را برای این تحولات انجام دهیم می‌توانیم با این خطرات و تهدیدات دشمن مقابله کنیم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به تبیین مؤلفه‌های سیاسی امنیتی پرداخت و گفت: اولین عنصری که در حوزه امنیت با آن روبرو هستیم مردم هستند که به عنوان مبنای قدرت در نظر گرفته می‌شود و در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم از مؤلفه‌های اصلی تأمین کننده امنیت بودند که پیش از این نیز در حوادث و وقایع مختلف این امر آزمون و تجربه شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید در جهت انسجام و وحدت ملی تلاش کنیم، افزود:‌ هرچقدر وحدت، انسجام، باور و اعتقادات مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر باشد ما با مشکلات کمتری در این زمینه روبرو خواهیم بود و هرکس در جهت خدشه‌دار کردن باور و اعتقادات مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کند، در جهت خواست دشمن عمل کرده است.

وزیر کشور با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره ضرورت وحدت در کشور اظهارداشت: ‌به عنوان کسی که در حوزه امنیت فعالیت می‌کنیم باید در جهت وحدت تلاش کنیم و یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد افزایش امید در جامعه است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تقویت امید در کشور ثمرات بیسیاری را به همراه خواهد داشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی که راه امام(ره) و شهدای عزیز را ادامه می‌دهد باید تلاش کند تا به مردم این اطمینان داده شود که مسیر جمهوری اسلامی همان مسیر امام و شهداست و ما باید تلاش کنیم و این اطمینان را به مردم بدهیم که همانگونه که مقاومت در مردم کشورمان نهادینه شده است در مسئولان نیز به همین صورت است چراکه در غیر این صورت مردم ناامید می‌شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش برای توسعه و رونق باید هدف مسئولان قرار گیرد، تصریح کرد: دولت باید تلاش کند تا در جهت رونق اقتصادی گام بردارد چرا که رونق و توسعه اقتصادی در کشور از بسیاری از خطرات در کشور جلوگیری می‌کند.

رحمانی‌فضلی مؤلفه بعدی در امنیت داخلی را رهبری و ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: ما باید از منظر اعتقادی به این امر نگاه کنیم و نباید نگاهمان در این زمینه سیاسی باشد کما اینکه در موضوع ولایت فقیه ما استدلال‌های عقلی و سیاسی داریم و مردم کشور ما نیز به این امر باور دارند.

وی ادامه داد: هرکس گمان یا فکر کند که عنصر رهبری و ولایت فقیه در درجه دوم در کشور است، حتماً دچار اشتباه استراتژیک شده است که اگر بخواهیم به طور ساده به این امر نگاه کنیم باید بگوییم این نگاهی ساده‌لوحانه است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در وقایع و حوادث مختلف نقش این امر را به صورت جدی دیده‌ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم به طور اعتقادی و جدی مسئله ولایت فقیه و رهبری را باور دارند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در تصمیمات خود نیز این امر را مد نظر قرار دهیم و در جهت فرمایشات رهبری گام برداریم.

رحمانی فضلی حفظ امنیت داخلی را در گرو قدرت اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: در اقصی ‌نقاط دنیا بسیاری از رقابت‌ها بر سر موضوع و مباحث اقتصادی است.

وی ادامه داد: ما به عنوان کشوری که داعیه یک کشور اسلامی و رقابت با قدرت‌های اول دنیا را داریم باید خود را در این حوزه تقویت کنیم و نباید در حوزه اقتصادی وابستگی داشته باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دشمنان کشورمان تحریم‌های اقتصادی را به عنوان حربه‌ای جدی و نقطه آسیب‌پذیر کشور ما مطرح می‌کنند اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند باید تلاش کنیم تا در جهت توانمندی اقتصادی خود گام برداریم که در این صورت با تکیه بر ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود می‌توانیم به ثمرات بسیاری برسیم.

وزیر کشور با بیان اینکه همه مناطق می‌توانند قدرت اقتصادی و مالی خود را با تکیه بر ظرفیت‌های هر منطقه افزایش دهند، تصریح کرد: برخی استان‌ها این کار را انجام دادند و من به شما معاونین سیاسی امنیتی کشور که مسائل حوزه خود را رصد می‌کنید می‌گویم که به نقش حوزه اقتصادی در مسائل سیاسی و اجتماعی چه در قالب تنش‌های سیاسی و چه در قالب مسائل اجتماعی توجه کنید.

وی ادامه داد: اگر سطح اشتغال را بالا ببریم و شرایط مطلوب را فراهم کنیم تنش‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و رضایتمندی در کشور حاصل می‌شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رشد اقتصادی باید فقر را در کشور برطرف کند، تصریح کرد: اگر رشد اقتصادی داشته باشیم اما منجر به برطرف شدن فقر در کشور نشود در حوزه امنیتی و سیاسی موفق نیستیم و تضادهایی را در این زمینه شاهد خواهیم بود. بنابراین اقدامات ما باید در عین اینکه به توسعه و اقتصاد کشورمان کمک کند باید عادلانه باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه کشور جایگاه حکومت است و یک بنگاه اقتصادی نیست، تصریح کرد: انتظار دارم که شما علاوه بر رصد عملکرد جریانات گروه‌های سیاسی و مسائلی از این دست عنصر اقتصادی را نیز به عنوان مؤلفه اصلی مد نظر قرار دهیم چراکه مباحث اقتصادی می‌تواند در حوزه‌های بسیاری تأثیرگذار باشد و اگر در جامعه احساس عدالت شود مدیریت سیاسی امنیتی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن همواره در جهت ایجاد ضعف در کشور تلاش می‌کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در فرمایشات خود بر اینکه تقویت مقاومت، اتحاد و انسجام را باید در کشور تأکید می‌کنند که ما نیز باید در این جهت گام برداریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید موضوعات اجتماعی را نیز در کنار موضوعات دیگر بررسی کنیم، تصریح کرد: اگر به حوزه اجتماعی بی‌توجه باشیم با چالش‌ها و مسائل جدی روبرو می‌شویم و آسیب‌های اجتماعی ظرفیت ملت ما را نشانه رفته است و باید به مسائلی مانند اعتیاد، مهاجرت و نا امنی‌های اجتماعی نیز در کنار مسائل امنیتی توجه کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به گزارشی که دولت در زمینه معضلات اجتماعی در مجلس و شورای امنیت ملی ارائه داده است تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای را برای مسائل اجتماعی تشکیل دادیم که همه باید به این مسائل توجه کنیم و آگاهی را افزایش دهیم تا بتوانیم به خوبی این مسائل را مدیریت کنیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات به عنوان یک مسئله مهم در زمینه مشارکت عمومی و تعیین سرنوشت سیاسی و قدرت ملی اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در تاریخ سی و چند ساله خود هرساله با یک انتخابات روبرو بوده است که این انتخابات در کمال آرامش برگزار شده است و این یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است که ما آزادی در انتخابات داریم.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب تفکیک قوا وجود نداشت، خاطرنشان کرد: باید از انتخابات با دقت مسئولانه حمایت کنیم چرا که مقام معظم رهبری نیز در انتخابات اخیر رأی مردم را حق‌الناس دانستند. بنابراین باید به این امر توجه کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما متولیان حق‌الناس در زمینه اجرا هستیم چرا که اگر به این امر خدشه‌ای وارد شود امکان جبران وجود ندارد و من تأکید می‌کنم که انتخابات در دولت تدبیر و امید باید پرشکوه و در نهایت آرامش برگزار شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مسئولان اجرایی نباید اقداماتی را در حوزه اجرایی انجام دهند که خدشه‌ای به باورها و نگرانی‌ها در اذهان عمومی بزند، تصریح کرد: برای وزارت کشور و معاونت‌های سیاسی انتخابات اکنون شروع شده است و ما نباید کاری انجام دهیم یا تصمیمی بگیریم که آن حرکت مورد سوءظن، شبهه و یا تحیلی جانبدارانه از یک گروه یا جریان سیاسی منظور شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دینی به هیچ فرد و گروه و جریان خاصی نداریم، خاطرنشان کرد: ما به عنوان عناصر سیاسی باید امانتدار باشیم و در حوزه اجرای قانون هستیم و مدیون کسی نیستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه آبروی دولت را خرج هیچ فرد و گروهی نمی‌کنیم، تصریح کرد: هرکس خود را مدیون گروه یا جریان خاصی بداند در آن دنیا باید پاسخگو باشد و اگر در این دنیا من متوجه شوم با آن برخورد می‌کنم چرا که آبروی دولت را خرج هیچ فرد و گروهی نمی‌کنیم و انتخابات در دولت باید باشکوه برگزار شود و مردم به نماینده منتخب خود رأی دهند.

رحمانی فضلی خطاب به معاونین سیاسی و امنیتی وزارت کشور تأکید کرد که نسبت به ملاقات‌ها جلسات و علائق خود کنترل لازم را داشته باشند و گفت: نباید اجازه دهیم در معرض اتهام قرار بگیریم چرا که برخی می‌خواهند اتهام بزنند برخی از سر تحلیل نادرست این کار را انجام می دهند اما باید توجه کنیم که نباید در معرض اتهامات قرار بگیریم.

وزیر کشور ادامه داد: بخشنامه‌ای را به مجموعه وزارت کشور فرستادم تا هرکس می‌خواهد در عرصه سیاسی در کشور وارد شود تا اول اسفند فرصت دارد که استعفاء دهد چرا که کلید انتخابات در وزارت کشور از امروز با هدف صیانت از حق‌الناس و اجرای قانون شروع شده است و امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد.

وی در پایان با خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا ثبات و آرامش در کشور حفظ شود چرا که شما متولیان ثبات و آرامش در کشور هستید و این امر نقش بسیاری در کشور خواهد داشت.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها