سلفی یکصد میلیون ستاره در کنار هم

تصویر ۱.۵ گیگاپیکسلی ناسا از کهکشان آندرومدا

ناسا به تازگی بزرگترین و واضح‌ترین تصویری را که تاکنون از کهکشان اندرومدا گرفته شده را منتشر کرد. اندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان به منظومه شمسی است که از حدود یک تریلیون ستاره تشکیل شده است.
کد خبر: ۷۵۸۳۵۲
تصویر ۱.۵ گیگاپیکسلی ناسا از کهکشان آندرومدا

به گزارش جام جم کلیک: ناسا به تازگی بزرگترین و واضح‌ترین تصویری را که تاکنون از کهکشان اندرومدا گرفته شده را منتشر کرد. اندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان به منظومه شمسی است که از حدود یک تریلیون ستاره تشکیل شده است.

قسمتی از تصویر اصلی که گفته می‌شود حجمی معادل ۱.۵ گیگا‌پیکسل دارد را در بالا مشاهده می‌کنید، جالب است بدانید برای مشاهده تصویر اصلی باید ۶۰۰ تلویزیون اچ‌دی را در کنار هم قرار دهیم تا تصویر در ابعاد اصلی خود نمایش داده شود.

این تصویر یکی دیگر از شاهکار‌های تلسکوپ هابل است که گفته می‌شود بیشتر از ۱۰۰ میلیون ستاره و هزاران خوشهٔ ستاره‌ای تشکیل شده است. یکی دیگر از نکات قابل توجه این تصویر نجومی باشکوه این است که تنها ۴۰ هزار سال نوری از تمام عظمت این کهکشکان به تصویر کشیده شده است. برای اینکه عظمت ابعاد سِلفی ناسا را متوجه شوید به تصویر زیر نگاه کنید، چیزی که مشاهده می‌کنید بیشترین حالت‌ بزرگنمایی این عکس است.

در حین تماشای این تصاویر این مورد را نیز در ذهن داشته باشید که هر نقطه‌ نورانی ممکن است برای خود ستاره‌ای باشد که چندین قمر به دور آن در حال چرخش است و تمام این عظمت تنها درون یک کهکشان قرار دارد.

جهت مشاهده تصویر در مرورگر به‌صورت فعال و قابل بزرگ‌نمایی اینجا را کلیک کنید

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها