مدیرعامل ایران‌‌خودرو با بیان این‌که تولیدات دنا فقط صادر خواهد شد، گفت: تنها به افرادی که قبلا برای این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، دنا را با قیمت مصوب شورای رقابت عرضه خواهیم کرد که فرآیند تحویل این خودرو از هفته آینده شروع می‌شود.
کد خبر: ۷۵۸۲۳۰
دنا به قیمت مصوب، فقط به ثبت‌نام‌کنندگان تحویل می‌شود

شورای رقابت قیمت دنا را 42 میلیون تومان تصویب و ابلاغ کرد حال آن که ایران خودرو این قیمت را قبول نداشته و معتقد است قیمت این خودروحداقل 46 میلیون تومان است.

هاشم یکه‌زارع در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که با قطعی‌شدن قیمت دنا چه برنامه‌ای برای تحویل این خودرو به خریداران دارید، اظهار کرد: قیمت دنا سه‌شنبه هفته گذشته از سوی شورای رقابت به ما ابلاغ شد و پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که عرضه این خودرو در داخل صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل دنا تنها در برنامه صادرات ایران خودرو قرار گرفت.

وی با بیان این‌که فرآیند تحویل دنا به خریداران از هفته آینده آغاز می‌شود، توضیح داد: از شنبه هفته آینده دعوتنامه‌های تحویل دنا برای خریداران ارسال خواهد شد و به این ترتیب این خودرو را با قیمت مصوب شورای رقابت به 10 هزار نفر خریدار آن تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به عرضه دنا در نمایشگاه عمان، اظهار کرد: علاوه بر عمان، عرضه این خودرو را در کشورهای دیگر منطقه، آفریقا و حوزه CIS خواهیم داشت.

وی بدون ذکر قیمت دنا در عمان، گفت: قیمت صادراتی ما طوری است که با احتساب هزینه‌های صادراتی، عرضه این خودرو برای ایران خودرو صرفه اقتصادی دارد.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان این‌که برای دنا در داخل 5 تا 6 خودروی رقیب وجود دارد، افزود: ما خواستار واگذاری قیمت‌گذاری دنا به ایران خودرو بودیم، اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت قیمتی تعیین شد که عرضه دنا با آن قیمت برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
ببخشید صرفه اقتصادی برای چه كسانی ندارد.سرمایه ازایرانیها(مستضعفین )كیف وحالش برای خارجی هاوسودومنفعتش هم برای ایران خودروییها-آفای وزیر متاسفیم ....
مشتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
با سلام.در كشور ما دو خودرو ساز كه دست پرورده سیاستهای غلط در مورد خودرو سازی است می آیند و براحتی حرف از قیمت بالا در عین كیفیت پایین میزنند.اگر ادعای خودروسازی میكنند باید همچون خودروسازهای دنیا با این همه حمایتی كه تاكنون شده اند خودرویی بروز تولید و روانه بازار میكردند نه اینكه فقط شمایل تغییر داده (روند پیشرفت پیكان) وتقاضای به به و چه چه داشته باشند.توصیه میكنم ریشه این نوع خودروسازی را سوزاند و سیستمی نو برپا كنیم.
با تشكر
همایون
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
صنعت خودرو سازی در ایران یعنی خیانت به مردم.
خارج از كشور محاله بتونند دنا رو ۴۲ میلیون بفروشند حدود ۱۲ هزار دلار اینا حاضرند به قیمت ارزون به خارجیا بدن ولی ۴۲ میلیون به ایرانیا نمیفروشن تا بازار محصولات دیگشون مشكل پیدا نكنه.

نیازمندی ها