عضو کمیسیون عمران مجلس:

قیمت مسکن مهر افزایش نمی یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شیوه ساخت مسکن مهر تغییر می کند

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت : دولت طرح های مسکن مهر را رد نمی کند بلکه نوع نگرش به ساخت این واحدها را تغییر می دهد.
کد خبر: ۷۵۷۸۶۷
شیوه ساخت مسکن مهر تغییر می کند

پیروز حناچی امروز شنبه در سفر به کرمانشاه و در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: دولت تصمیم دارد تا در مکان یابی و شیوه های اجرا و ساخت واحدهای مسکن مهر تغییراتی ایجاد کند ولی به تعهداتش در قبال واحدهای کنونی نیز عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سطح شهرهای کشورمان افزون بر 75 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد، تاکید کرد که در 65 درصد از این بافت های فرسوده به دلیل اینکه در زمره بافت های تاریخی محسوب می شوند، کارکردن اعم از تخریب و یا نوسازی بسیار مشکل است و به عبارتی نمی توان بولدوزر را روانه این مکان ها کرد.

حناچی افزود: وزارت راه و شهرسازی در معنا و نوع نگاه به بافت های فرسوده تغییراتی اعمال کرده که در شورای عالی شهرسازی نیز به تصویب رسیده و از این پس قرار است نگرش جدید به بافت فرسوده شهرها با همکاری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری به اجرا در آید اما در گام نخست این طرح به صورت آزمایشی در سه شهر کشور اجرا خواهد شد.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که در همه بافت های فرسوده نمی توان از شیوه های تخریب و بازسازی استفاده کرد بلکه در جاهایی ضرورت دارد نگاه نوسازی و بهسازی را اعمال کنیم و در این راستا دولت با تخصیص اعتبارات مناسب می تواند کمک شایانی کند و اعتباراتی نیز تخصیص یافته که قرار است با عاملیت 22 بانک کشور توزیع شود.

حناچی افزود: شهر کرمانشاه که بخش وسیعی از آن دارای بافت فرسوده می باشد، مدتهاست دارای یک طرح مدون و جامع نبوده و ما در این سفر تلاش خواهیم کرد که زمینه چنین طرحی برای شهر کرمانشاه را فراهم کنیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها