براساس رتبه بندی الکسا، ایرانی ها بزرگترین کاربران نرم افزارهای پیام رسان هستند

دستور قضایی برای فیلتر واتس‌آپ، لاین و تانگو

خبرگزاری های ایرنا و فارس روز گذشته از دستور قضایی برای فلیترینگ سه نرم افزار پیام رسان تانگو ، لاین و واتس آپ خبر دادند.
کد خبر: ۷۵۷۳۶۲
دستور قضایی برای فیلتر واتس‌آپ، لاین و تانگو

همچنین دیروز یکی از همین خبرگزاری ها از قول منبعی در کمیته تبیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی خبر داد و نوشت این طرح ارتباطی به فیلترینگ هوشمند ندارد و نرم‌افزارهای یادشده به طور کامل فیلتر می‌شوند.

معاون قضایی دادستان کل کشور پیش‌ترگفته بود حدود 200 نرم‌افزار پیام رسان خارجی در ایران فعالیت دارند، ولی تعداد قریب به 12 مورد از آنها بیشتر در ایران مخاطب پیدا کرده‌اند.

بنا بر آمار به دست آمده از نصب نرم افزار های پیام رسان روی گوشی های اندروئیدی به ترتیب وایبر، واتس آ پ و لاین با بیش از ده ، نه و هشت میلیون کاربر بیشترین مخاطب را در میان کاربران ایرانی دارد.

نکته جالب توجه این است که بین اسامی نرم‌افزارهای ذکر شده نامی از وایبر دیده نمی‌شود. وایبر نیز یکی از چند نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب میان ایرانیان است که امکان ارسال پیامک و تماس‌های رایگان اینترنتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

پایگاه رتبه بندی اینترنتی الکسا رتبه پایگاه اینترنتی ارائه دهنده سرویس‌ وایبر در میان سایت‌های محبوب ایرانی را 694 ورتبه جهانی این پایگاه را 5613 اعلام کرده است.

براساس همین رتبه‌بندی ایرانی‌ها بزرگ‌ترین و از اصلی‌ترین گروه کاربران وایبر در جهان هستند.در بررسی‌های این مرکز امتیازدهی سرویس‌های اینترنتی، اعلام شده است که بعد از ایرانیان که با 15.8 درصد در صدر مشترکان سرویس‌های وایبر هستند، کاربران روس با 9.5 درصد و کاربران آمریکایی با 7.2 درصد در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند اما در مورد استفاده از تانگو وضع برعکس است و آمریکاییان در استفاده از این نرم‌افزار اول و ایرانیان دوم هستند.

در ماه‌های اخیر بحث پیرامون فیلترینگ نرم‌افزارهای پیام رسان بارها به محل مجادله وزارت ارتباطات و قوه قضاییه تبدیل شده بود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره اعلام کرده که سیاست دولت فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان نیست؛ بلکه محتوای مجرمانه این شبکه‌ها باید فیلتر شود.

در حالی که قوه قضاییه به دلیل نبود برنامه مشخص برای اعمال نظارت و فیلترینگ هوشمند محتوای مجرمانه در این نرم‌افزارها بارها ضرب الاجل فیلترینگ این برنامه‌ها را اعلام کرده بود.

خبرگزاری فارس دیروز ساعت 17 و‌20 دقیقه گزارش داد که تا ساعتی دیگر این سه نرم افزار به دستور قضایی فیلتر می شوند.

کاظم کوکرم - گروه دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۰
۰
پاك كردن صورت مسئله در ایران از رسوم قدیمی می باشد چرا ؟؟!!!
به هر حال این فیلترینگ بودار است عجیب چرا ؟؟!!! دلم نیومد نگم بابا همش دو دو تا می شه 5 تاست . شركت مخابرات یكی از ضرر كننده های اصلی است پس باید فكری كرد پس چه كنیم چه نكنیم تازه این اول ماجراست صبر كن و ببین !؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها