روزنامه کانادایی گلوب اند میل ، با انتشار گزارشی از سرمایه گذاری در پروژه "دیپلماسی مستقیم" برای تاثیرگذاری بر فضای سیاسی و مقابله با جمهوری اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۰۹۵
پروژه جدید برای براندازی در ایران

به گزارش مهر،در این گزارش با اشاره به سرمایه گذاری دولت کانادا برای خدمت رسانی به مخالفان جمهوری اسلامی، آمده است: «اتاوا [پایتخت کانادا] بودجه بیشتری را به پروژه ارتباط گیری مستقیم با شهروندان ایرانی اختصاص داد و به نظر می رسد استراتژی مشابهی را در مورد دیگر کشورها از جمله روسیه و قسمت هایی از سوریه و عراق اجرا نماید.»

"گلوب اند میل" در مورد فاز قبلی این پروژه که با عنوان "گفتگوی جهانی برای آینده ایران" راه اندازی شده بود می نویسد: «با شروع این پروژه، ابزارهایی در فضای سایبری مانند "نظارت بر مجلس"؛ برای سنجش عملکرد نمایندگان مجلس و "روحانی سنج"؛ برای سنجش میزان عمل رییس جمهور به وعده های خود، و همچنین حساب های کاربری تویتر و یوتیوب فارسی راه اندازی شد.»

بر اساس این گزارش، یک مقام دولت کانادا با اشاره به قرار گرفتن ایران در نقطه کانونی این پروژه و امکاناتی که پروژه های آینده می تواند در فضای مجازی در اختیار کاربران قرار دهد، از این امکانات به عنوان ابزاری برای به چالش کشیدن یاد کرد.

ژنرال آمریکایی: اوباما قصد نابودی داعش را ندارد

نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش تاکید کرد که با وجود تعهد "باراک اوباما" برای نابودی داعش، فکر نمی کند که وی قصد این کار را داشته باشد و این امر فراتر از تفکرات آمریکا در این زمینه است.

مجله آلمانی دیراشپیگل در گزارشی به نقل از "جان آلن" خاطرنشان کرد: با وجود تعهد باراک اوباما برای نابودی داعش، فکر نمی کنم که وی قصد این کار را داشته باشد؛ این امر فراتر از تفکرات آمریکا در این زمینه است.

به گزارش العالم، "جسیکا لویس" پژوهشگر آمریکایی در مرکز مطالعات امنیت و جنگ نیز در این باره گفت: نابود کردن یک اصطلاح بسیار مشخص جنگی است؛ مشخص است که ارتش مأموریتی تاکتیکی برای غیرفعال کردن یک قدرت جنگی متخاصم را دارد، به معنی این که آن قدرت به حدی نابود شود که دیگر نتواند وظایف اصلی خود را انجام دهد.

پیشنهاد جدید برای برگزاری رفراندوم

چند تن از ورشکستگان فتنه سال ۸۸ از سخنان رئیس‌جمهور درباره رفراندوم و همه‌پرسی استقبال کردند.

محمد رضا خاتمی، جلایی‌پور، اردشیر امیرارجمند و... در اظهارنظرهایی مدعی شده‌اند مشتاق رفراندوم درباره مسائل سال ۸۸ هستند.

جلایی‌پور در روزنامه اعتماد نوشت اگر قرار است رفراندومی باشد باید مسائل سال ۸۸ را به رفراندوم گذاشت. اردشیر امیرارجمند مشاور فراری موسوی نیز که با منافقین در پاریس در ارتباط است، می‌گوید قبل از روحانی، موسوی بوده که در تیرماه ۸۹ از رفراندوم حرف زده است و همین موضوع راه خروج از انسداد سیاسی است.

به نوشته کیهان، این طیف ورشکسته توضیح نمی‌دهند که وقتی به نتایج انتخابات سال ۸۸ و ۲۵ میلیون رای مردم دهن‌کجی علنی کرده و حاضر شدند به قیمت ایجاد مزاحمت و هزینه برای نظام و مردم، رضایت آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها را جلب کنند، اکنون چه تضمینی وجود دارد که به نتیجه رفراندوم کذایی تمکین کنند؟ به عبارت دیگر ورشکستگان مزدوری که نفرات میدانی آنها در خیابان شعار می‌دادند «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است» و تاکتیک‌های سازمان سیا و MI۶ در حوزه کودتای مخملین (نظیر خروج از حاکمیت، تحصن، نافرمانی و عدم تمکین به قانون، نپذیرفتن نتایج انتخابات و القای تقلب به عنوان اسم رمز آشوب و در عین حال ادعای همه‌پرسی) را یک به یک به اجرا گذاشتند و سرانجام نیز آدرس فشار و تحریم اقتصادی را به غرب دادند، اکنون چگونه می‌توانند سنگ مردی را به سینه بزنند که بقایای گروهک‌ها را با حماسه الهی ۹ دی از کف خیابان جمع کنند و نیویورک تایمز مجبور شد اعتراف کند این بزرگترین راهپیمایی در ایران پس از مراسم تشییع آیت‌الله خمینی است.

بهزاد نبوی تکذیب کرد

روز گذشته مثلث آنلاین خبری را درارتباط با سخنان بهزاد نبوی در جمع اصلاح طلبان منتشر کرده بود که امروز وی در گفت‌وگو با سایت امید متعلق به محمدرضا عارف نسبت به این خبر واکنش نشان داده است.

بهزاد نبوی در گفت وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید، در واکنش به مطالب منتشر شده از قول وی در سایت خبری مثلث گفت:هیچگاه در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شرکت نکردم و مطالبی که از قول من نسبت به دکتر عارف مطرح شده است کذب محض است.او با تجلیل از رفتار و منش سیاسی و اخلاقی دکتر عارف تاکید کرد: حتی در ذهن من هم مطالبی که در ارتباط با دکتر عارف در این خبر مطرح شده است نمی گذرد چه برسد که آن را بر زبان بیاورم.

نبوی تاکید کرد: دیدگاه من در ارتباط با مسائل کشور روشن و شفاف است و اینگونه خبررسانی کذب محض است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خسرو ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
۰
۰
در حاشیه سخنان دشمن شاد كن اقای حسن روحانی
چه دلیلی دارد هر وقت غرب و امریكا حملاتشان به ایران را تشدید میكنند اقای روحانی بجای قد علم كردن در برابر تهاجمات انها سینه خود را در مقابل ایرانیها سپر میكند و ساز طعنه و نیش به ایرانیها میزند مثل قضیه رفراندوم اخیر . مگر امریكا جز این را میخواهد كه بخشی از مردم را رودر روی تعدادی دیگر بكند و نهایتا همه را به خاك و خون بكشاند این حداقل انتظار از رئیس جمهور است كه نه در مقابل مردم بلكه در كنار انها در روزهای سخت باشد...

نیازمندی ها