زن جوان به خاطر این‌که عاشق همسرش نبود درخواست طلاق داد

جدایی به خاطر عشق به نامزد قبلی

جام جم سرا: شماری از تحقیقات روبه افزایش، طلاق را با آثار منفی سلامتی و حتی مرگ پیش از موعد ارتباط می‌دهند. در یکی از این پژوهش‌ها، محققان آمریکایی می‌گویند که بی‌خوابی ناشی از طلاق می‌تواند سبب فشار خون، افسردگی و در ‌‌نهایت مرگ زودرس شود.
کد خبر: ۷۵۷۰۰۵
محققان: طلاق باعث مرگ زودرس می‌شود

به نقل از هلث، محققان مشکلات بی‌خوابی ناشی از طلاق را تا حدودی عامل این موضوع می‌دانند.

دکتر «دیوید سبارا» از دانشگاه «آریزونا» در آمریکا می‌گوید: بروز مشکلات خواب در چند ماه اول جدایی عادی است اما ادامه آن برای یک دوره طولانی مشکل دیگری است. ادامه مشکلات خواب برای یک دوره طولانی به این معنی است که افراد بطور بالقوه افسرده شده‌اند و احتمالا به مشکلات سلامتی دیگری نیز مبتلا شده‌اند.

محققان با بررسی ۱۳۸ نفر که طلاق گرفته بودند متوجه شدند که هر چه مشکلات خواب بعد از طلاق برای مدت طولانی تری ادامه داشته باشد بیشتر احتمال دارد که این مشکلات بر روی فشار خون تاثیر داشته و منجر به ابتلا به فشار خون بالا شود.

آن‌ها به افرادی که پس از طلاق دچار مشکلات خواب می‌شوند توصیه می‌کنند که تحت رفتار درمانی‌شناختی قرار گیرند و برنامه روزانه خود را طوری تنظیم کنند که موجب تقویت سلامت خواب آن‌ها شود و یا روش‌های جدیدی برای استراحت در زمان خواب پیدا کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها