رییس سازمان صداوسیما در حکمی رضا خاشعی را به عنوان رییس مرکز نظارت و ارزشیابی این سازمان منصوب کرد.
کد خبر: ۷۵۶۶۲۸
انتصاب رئیس مرکز نظارت و ارزیابی صدا و سیما

دکتر محمد سرافراز در این حکم بر مولفه‌هایی نظیر تربیت نیروی متخصص برای نظارت و ارزیابی محتوای برنامه‌ها ، رصد و پایش محیط و اطلاع از پیام‌های القایی دشمن ، همچنین توجه جدی به پیام برنامه‌ها برای مخاطب و مشخص کردن تناسب زمان پخش برنامه ها در جدول پخش شبکه ها با توجه به نیاز مخاطب تاکید کرده است .

متن حکم رئیس رسانه ملی به این شرح است :

جناب آقای رضا خاشعی

نظر به مراتب، تعهد، توانمندی‌ها و سوابق مفید و موثر جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «رئیس مرکز نظارت و ارزیابی» منصوب می‌شوید.

با توجه به جایگاه و نقش خطیر رسانه ملی و تاثیرات عمیق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن در جامعه، انتظار می‌رود با طراحی و اجرای «ساز و کار عالمانه نظارت و ارزیابی برنامه‌ها» براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اسناد فرهنگی نظام و «ضوابط و شاخص‌های مدون رسانه ملی»، با اتخاذ تدابیر مناسب و شیوه‌های موثر، اهداف و ماموریت‌های مشروحه ذیل را به نحو مطلوبی محقق نمایید:
1. رصد دائمی و نظارت ارزیابی مستمر تمام برنامه‌های صداوسیما پس از پخش و ارائه گزارش‌های به موقع و متناسب با سطح اهمیت و اولویت موضوع .
2. اهتمام ویژه به تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص، مومن، مسلط و مسلح به آخرین روشها و فناوری‌های «نظارت و ارزیابی محتوا و پیام برنامه» .
3. رصد و پایش محیط و اطلاع از پیام‌های القایی دشمن، ارزیابی دقیقِ اهداف، برنامه‌ها و تاثیرات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، قومی، و مذهبی این برنامه‌ها و میزان تاثیر پذیری مخاطبان بالفعل و بالقوه رسانه از این برنامه ها .

4. تعیین میزان تحقق و انطباق محتوای برنامه‌ها با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تولید آنها .
5. تعیین میزان تناسب پیام هر برنامه با برنامه‌های قبل و بعد از آن تناسب با مخاطبان هر شبکه .
6. تعیین میزان تناسب زمان و مناسبت‌های پخش هر برنامه .
7. توجه میزان هم ‌افزایی بسته‌های پیام برنامه‌ها و عدم خنثی‌سازی آثار برنامه‌ها توسط یکدیگر .
8. روندسنجی محتواهای تولید و پخش شده رسانه ملی به منظور بررسی و تعیین آثار عمیق‌تر و بلند مدت آن‌ها .
9. تهیه گزارش‌های نویه‌ای از ساختار و محتوای برنامه‌های روتین و ارائه پیشنهاد به منظور تداوم، اصلاح یا قطع پخش آن ها .
ضمن آرزوی توفیق روزافزون جنابعالی در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لازم می دانم از خدمات ارزشمند جناب آقای خیامی در مدت تصدی ریاست مرکز نظارت و ارزیابی قدردانی کنم.


محمد سرافراز - رئیس سازمان

*

رضا خاشعی متولد 1347 است و از سال 1376 وارد سازمان صدا و سیما شد . وی لیسانس علوم اجتماعی در رشته پژوهشگری و فوق لیسانس علوم اجتماعی در رشته مردم‌شناسی دارد و اکنون در پایان دوره دانشجویی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبایی است . وی پیش از این مدیر فرهنگ مردم در مرکز تحقیقات سازمان ، قائم مقام مدیرشبکه بین­ المللی العالم ، مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی و قائم مقام مرکز نظارت و ارزیابی و مدیرکل ارزیابی برنامه ه­­ای مرکز نظارت و ارزیابی صدا و سیما بوده است . (روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها