صبح روز گذشته طی یک نشست خبری سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم «معراجی‌ها» از نامه‌ی اهالی سینما به دفتر مقام معظم رهبری خبر داد. متن و عکس این نامه در اختیار رسانه ها قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۶۵۵۶
نامه سینماگران به مقام معظم رهبری درباره کشته‌شدگان معراجی‌ها/ عکس

صبح روز گذشته طی یک نشست خبری سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم «معراجی‌ها» از نامه‌ی اهالی سینما به دفتر مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: طبق درخواست ما و با هماهنگی خانه سینما نامه‌ای تنظیم شد که اقشار مختلف سینماگران آن را امضا کردند و به دفتر رهبری فرستادیم.

رضوی با تشکر ویژه از محمد مهدی عسگر‌پور مدیرعامل خانه سینما برای تهیه نامه و نیز مجید مجیدی برای پیگیری ارسال نامه به بیت مقام معظم رهبری گفت: این نامه از بیت رهبری به بنیاد شهید ارسال شده است و قرار است در کمیسیون‌های بنیاد مطرح شود. اگر در این راستا سازمان سینمایی و یا هر ارگان دولتی دیگر ماجرا را پیگیری کند، می‌تواند آن را تسریع ببخشد. چرا که نقش دولت در این راه موثر است. (تسنیم)

عکس و متن نامه 20 تن از سینماگران به محضر مقام معظم رهبری در خصوص کشته‌شدگان معراجی‌ها در ذیل آمده است:

بسمه تعالی

محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

با اهداء سلام و تحیات

احتراماً، تعبیر عارفانه و مدبرانه حضرتعالی مبنی بر این‌که «کار برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت کمتر از شهادت نیست»، سبب می‌گردد تا تمنای دردِ دل داغدار خویش را در ایام شریف ماه رمضان به استحضار برسانیم.

یقیناً در خاطر مبارک هست که چندی پیش انفجاری در صحنه فیلمبرداری فیلمی رخ داد و متأسفانه پنج نفر از همکاران پرتلاش عرصه سینمای انقلاب و دفاع مقدس از دست رفتند. یکی از این افراد «محمدجواد شریفی‌راد» از متخصصان جلوه‌های ویژه میدانی سینما بود که علاوه بر خدمات شایان به سینمای انقلاب، در طول هشت سال دفاع مقدس با کارنامه‌ای درخشان در عرصه دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی، بیش از 1500 عملیات خنثی‌سازی موشک و بمب را هدایت کرده و با حضور چشمگیر و کم‌نظیر در عملیات خطرناک و پرحادثه چندین‌بار مجروح و در بیمارستان بستری شده بود.

فقدان این عزیز خدمتگزار در حادثه فیلم اخیر بیش از پیش سینماگران را به مقوله خطرات ناشی از استفاده از ادوات و تجهیزات جنگی در صحنه‌های این‌گونه فیلم‌ها متوجه ساخت که متأسفانه در حال حاضر از آن گریزی نیست و در کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی جهان نیز با وجود بهره‌گیری از امکانات مدرن، هنوز این رشته مخاطراتی را به همراه دارد.

علی‌ایحال، در حال حاضر متأسفانه با گذشت زمان قابل توجهی از این حادثه اسفبار هیچ‌یک از نهادهای ذیربط، این جهادگران و تلاشگران فقید که کارشان «کمتر از شهادت نیست» را مورد حمایت قرار نداده و حتی از سوی بنیاد شهید و ایثارگران نیز به رسمیت شناخته نشده‌اند و تبعاً مشمول قوانین مربوط به ایثارگران نمی‌شوند. چنین رفتاری یقیناً ضربه روحی و معنوی بسیاری به بازماندگان، همکاران فرهنگی و هنری و همچنین تلاشگران و هنرمندان عرصه سینمای دفاع مقدس وارد می‌آورد و نگرانی و ترس از عاقبت این‌گونه فعالیت‌های ارزشمند و مورد نیاز جامعه اسلامی، بی‌رغبتی مضاعفی را باعث می‌شود.

این نگرانی در کنار این نقیصه که اساساً نوع فعالیت حرفه‌ای سینماگران شامل بیمه عمر و بیکاری نیست مزید بر علت می‌شود و برای تلاشگرانی که عموماً از طبقه و قشر متوسط به پایین جامعه هستند، تأسف‌بار است.

استدعای جمعی از دست‌اندرکاران سینمای انقلاب و دفاع مقدس از محضر مبارک حضرتعالی ابتدا بذل عنایت خاص آن مقام معظم در امر به مساعدت و رسیدگی به خانواده‌های حادثه‌دیدگان این عرصه به ویژه جان‌باختگان اخیر فیلم سینمایی معراجی‌هاست تا در زمره افراد مشمول قانون ایثارگران قرارگیرند و نهایتاً تمنای صدور فرمانی برای تأمین امکانات ایمنی مناسب و تهیه تجهیزات مورد نیاز حرفه‌ای و استاندارد شهرک سینمایی دفاع مقدس است تا منبعد چنین حوادث ناگواری به حداقل ممکن کاهش یابد.

از مرحمت بزرگوارانه آن مقام معظم سپاسگزاریم و امیدواریم پوزش ما را از تصدیع اوقات شریف بپذیرید.

اسامی امضاکنندگان به ترتیب حروف الفبا:

1ـ حبیب احمدزاده

2 ـ بهروز افخمی

3 ـ پرویز پرستویی

4ـ کمال تبریزی

5 ـ ابراهیم حاتمی‌کیا

6 ـ محمدحسین حقیقی

7 ـ عزیزالله حمیدنژاد

8 ـ احمدرضا درویشی

9 ـ مجتبی راعی

10ـ سیدمحمود رضوی

11ـ سعید سعدی

12ـ سیدسعید سیدزاده

13ـ محمدرضا شرف‌الدین

14ـ محمدمهدی عسگرپور

15ـ محسن علی‌اکبری

16ـ مجید مجیدی

17ـ منوچهر محمدی

18ـ رضا میرکریمی

19ـ جواد نوروزبیگی

20ـ مسعود ده‌نمکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها