سخنگوی قوه قضاییه امروز دوشنبه گفت که تاکنون هیچیک از مسئولان شرکت پدیده شاندیز بازداشت و دستگیر نشده اند و رسیدگی به تخلفات احتمالی این شرکت در حال بررسی است.
کد خبر: ۷۵۶۳۴۷
مسئولان شرکت پدیده شاندیز بازداشت نشده اند

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در کنفرانس خبری امروز خود افزود: اگرچه هنوز بازداشتی در خصوص افراد و مسئولان شرکت پدیده شاندیز انجام نگرفته اما تعقیب صورت گرفته و پرونده دست اندرکاران و افرادی که در ایجاد مسائل و مشکلات به وجود آمده از سوی این شرکت، همکاری یا دخالت داشته اند، در حال بررسی است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کلاهبرداری 94 هزار میلیاردی شرکت پدیده شاندیز گفت: در این مورد هنوز مبلغی عنوان نشده است و نمی توان در این خصوص اظهار نظر قطعی کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تمام شرکت های پدیده شاندیز پلمپ شده است؟، خاطرنشان کرد: دفاتر برخی از دلالان پلمپ شده و دادستان در این خصوص اقداماتی را انجام داده است و منع تبلیغات در خصوص این شرکت وجود دارد.

محسنی اژه ای گفت: رسیدگی نهایی به مسائلی که وجود دارد با تجمیع پرونده در آینده انجام خواهد شد و با توجه به نقطه نظرات اختلافی که در مراکز دولتی در مورد عملکرد پدیده شاندیز وجود دارد، پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر مردم در انجام معاملات و فعالیت های اقتصادی دقت کنند مشکلاتی برای خود و دستگاه قضا ایجاد نمی کنند و همه مسائل حل می شود، تصریح کرد: در خصوص پرونده پدیده شاندیز اختلافات در دو بخش وجود دارد که یک مورد آن اختلاف دستگاه عمومی و دولتی است.

اژه ای گفت: اگر دولت و شهرداری نسبت به وظایف خود عمل و اختلافات را رفع کنند، زمانی که پرونده ای وارد دستگاه قضایی شود دیگر نیازی به رسیدگی در دو مورد نخواهد بود و پرونده سریعتر به نتیجه نهایی می رسد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: شرکت پدیده شاندیز سهامدارانی دارد و نگرانی قوه قضاییه از پیشامدهای احتمالی است که ممکن است برای مردم به وجود بیاید.

محسنی اژه ای گفت: با توجه به اینکه پدیده شاندیز یک شرکت سهامی خاص است، به این صورت تبلیغی عمل می کند و سهام خود را با مبلغ بالا و به افراد زیاد واگذار می کند. بر همین اساس دستگاه قضا پیگیر است که برای مردم مشکلات جدی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: در خصوص پدیده شاندیز برخی وزارتخانه ها و مراجع، شکایت هایی را انجام داده اند که به آنها رسیدگی می شود اما دستگاه قضایی به جد نگران بروز مشکل برای مردم است و با پیشگیری، بسیاری از موانع و مشکلات در دستگاه قضایی مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل پدیده شاندیز در ایران است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز از کشور خارج شده است، گفت: مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز از کشور خارج نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه در ادامه نشست خبری تصریح کرد: براساس درخواست یک فرد نمی توان وارد عمل شد بلکه قوه قضاییه وارد شود. چرا که شکایت های متعددی صورت گرفته و حضور دستگاه قضا نیاز بود و همچنین در بخشی از قضایای به وجود آمده در مورد پدیده شاندیز مدعی العموم نیز وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی زمانی صورت می گیرد که به پرونده رسیدگی نشود گفت: موضوع پرونده پدیده شاندیز در حال رسیدگی است و رسیدگی به این پرونده هیچ منافاتی با اصل موضوع و رسیدگی دستگاه قضایی ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: یکی از کارهایی که بر روی این پرونده باید صورت گیرد این است که مجوزی صادر شده و باید دید که حق صدور چنین مجوزی وجود داشته یا نه. و بحث های این موضوع دارای بحث های مقدمی است و تا رفع نشود قاضی نمی تواند از بسیاری از این اقدامات جلوگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه خاطر نشان کرد: در صورتیکه جواز بر اساس قانون و به درستی صادر شده باشد هرگز نمی توان از فعالیت آنها جلوگیری کرد و در صورتیکه که ثابت شود جواز باطل شده و فعالیت این گروه برخلاف مقررات بوده قطعاً آنها از ادامه فعالیت منع می شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت پدیده شاندیز از سال 88 فعالیت کرده و صحبت هایی در زمینه تخلفات این شرکت وجود داشته، چرا دستگاه قضا تاکنون وارد نشده است گفت: باید در زمینه تخلف شکایت هایی صورت گیرد تا دستگاه قضا بتواند وارد عمل شود و قطعاً قوه قضاییه به سادگی از موضوع شرکت پدیده شاندیز عبور نخواهد کرد و دستگاه قضا هرگز براساس جوسازی های رسانه ای عمل نمی کند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه رعایت قانون ملاک همگان است، خاطر نشان کرد: قوه قضاییه از مدت ها پیش وارد عمل شده اما براساس اختلافاتی که بین چند دستگاه وجود دارد باید مرجعی وارد عمل شود و این اختلافات را حل کند و در صورتیکه چنین اتفاقی رخ ندهد قوه قضاییه وارد عمل می شود و قطعا قوه قضاییه مطابق حق و قانون به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه گفت: یکی از مسئولان سایت ها مدعی بود که مطالبی که به او می رسد بدون تحقیق و بررسی آن را منتشر می کند. اما مدتی قبل رسانه ها مطالبی را براساس شایعات در مورد او عنوان کرده اند که پس از دو روز اتفاق مسئول آن سایت گفت از این پس تا مطلبی قطعی و اثبات نشود و از سوی دستگاه قضا مورد تایید قرار نگیرد آن را منتشر نخواهم کرد.

وی گفت: دستگاه قضا در احقاق حقوق همه افراد تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته است تا حق افراد به آنها بازگردانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
علی حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۰
۰
ما امیدواریم كه هرچه هست سهامداران این شركت ضرر نكنند حالا سیاسی بازی باشه یا نباشه بالا خره مردم و حدود 120هزار نفر در این پروژه سرمایه گذاری كردند
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
۰
۰
بابا دمشون گرم دارن تو كشور كار میكنن سرمایه گذاری میكنن شغل ایجاد میكنن
بعد یه سری ها هم كه نمیتونن پیشرفت این كشور رو ببینن شایعه درست میكنند
همه اینا كارشون درسته ماییم كه با نشر شایعات كارمون خرابه
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
۰
۰
بعله!!!!!!!دمشون گرم كه ۴هزارمیلیاردتومن رو ۹۴هزارمیلیارد تومن فرو ختن كردن! البته رقمی هم نیستا!!!!!!در مقابل تخلفات و اختلاسهایی كه صورت خواهد گرفت در آینده نزدیك!!! كمی به گذشته نظری بیاندازید،متوجه حرف من خواهیدشد. از یوسف لوازم التحریر فروش تا شهرام جزایری خیلی اختلاف زمانی بود، اما ازجزایری تا بابك زنجانی و از زنجانی تا خاوری و از خاوری تا تخلفات و اختلاس های بعدی،واین دمشون گرم آخری،كه البته همین الانش هم به سختی میشه گفت آخری؟؟؟؟هم فواصل كم شد و هم مبالغ زیاد!!خدا به داد ملت از این به بعد برسه.
آمییییییییییییییین.
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
خوبه حالا گفته هیچ تخلف مالی نیست........... كاش یكم دقتت بیشتر بود و دنبال سوژه برای تاپ و نظر نبودین :D
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها