آبشار شیخ علیخان یکی از زیباترین آبشار های زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری است که هم اکنون در گسترده پوشش سفید رنگ برف منطقه به یکی از زیبا ترین مناطق دیدنی کشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۵۶۳۳۰
آبشاری حیرت انگیز در زاگرس + عکس

استان چهارمحال و بختیاری استانی کوچک در ارتفاعات زاگرس است که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد.

این استان به واسطه داشتن ارتفاعات و بارش های قابل توجه برف و شرایط توپوگرافی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری زیادی مانند رودخانه ها، جنگل ها، آبشارها و... است.

آبشار های بسیاری زیبایی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که هر بیینده ای را در بدو ورود به منطقه آبشارها حیرت زده می کند.

آبشار های معروف چهارمحال و بختیاری شامل آبشار شیخ علیخان، آبشار تونل کوهرنگ، آبشار دره عشق، آبشار آتشگاه و... است.

در این میان آبشار شیخ علیخان یکی از زیباترین آبشار ها در این استان محسوب می شود که در هر فصل زیبایی حیرت انگیز خود را دارد.

آبشار شیخ علیخان یکی از زیباترین آبشارهای شهرستان کوهرنگ و کشور است که قرار گرفتن در کنار روستای شیخ علیخان که دارای بافت قدیمی است، مسافران بسیار زیادی را هر ساله در تمام فصول سال به شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری می کشاند.

هم اکنون در فصل زمستان برف آبشار را فرا گرفته و کل منطقه را سفید رنگ کرده است.

هنگامی که از مقابل به آبشار نگاه می شود به نظر می آید که آب های سفید رنگ آبشار در داخل برف های ریخته می شود. جدا از این ویژگی زیبایی آبشار، کناره های آبشار قندیل ها و یخ های برفی ایجاد شده که زیبایی این آبشار را چندین برابر کرده است.

یکی از مسافران منطقه که در حال عکس گرفتن از این آبشار بود، گفت: این آبشار یکی از زیبا ترین آبشار های کشور است که در این استان قرار دارد.

حمید حسینی افزود: در کشور آبشار های زیادی وجود دارد اما زیبایی این آبشار به گونه ای دیگر است.

وی اذعان داشت: آبشار شیخ علیخان جاذبه گردشگری مهمی برای این استان به شمار می رود که باید استفاده بهینه برای جذب مسافر و گردشگر برای این منطقه شود.

یکی دیگر از گردشگران منطقه که از استان یزد به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود اظهار داشت: کمبود امکانات در کنار آبشار یکی از مهمترین مشکلات در این منطقه به شمار می رود.

ایمان مسعودی افزود:باید برای راحتی مسافران در این منطقه تجهیزات و امکانات بیشتر اندیشیده شود.جاذبه های گردشگری یکی از مهمترین ظرفیت هایی است که برای جذب مسافر و گردشگر محسوب می شود و نقش مهمی برای افزایش درآمد منطقه به شمار می آید اما به نظر می رسد از این آبشار به نحو مطلوب برای جذب گردشگر و افزایش درآمد برای مردم منطقه استفاده نشده است.

بخشدار مرکزی کوهرنگ نیز گفت: شهرستان کوهرنگ یکی از مهمترین شهرستانهای استان در داشتن جاذبه های گردشگری است.

فرزاد محمد حسینی تاکید کرد: آبشار شیخ علیخان یکی از زیباترین ابشار های کشور است که در شهرستان کوهرنگ قرار دارد.

وی گفت: این آبشار در فصول مختلف سال زیبایی های خاص خودش را دارد و هرسال مسافران بسیار زیادی از این آبشار دیدن می کنند.

بخشدار مرکزی کوهرنگ افزود: نزدیک بودن آبشار به روستای شیخ علیخان موجب شده شده است روستا گردی نیز توسط مسافران در کنار آبشار انجام شود.

وی گفت: بسیاری از مسافران از محصولات محلی روستاها خریداری می کنند و این مهم نقش مهمی در افزایش درامد مردم منطقه دارد.

محمد حسینی با اشاره به اینکه در شهر چلگرد سه هتل مجهز وجود دارد، افزود: نزدیکی هتل ها به جاذبه های گردشگری شهرستان کوهرنگ از جمله آبشار شیخ علیخان یکی از مهمترین ظرفیت های منطقه به شمار می رود که بازدید از مناطق گردشگری را تسهیل کرده است.

آبشار شیخ علیخان در فاصله 110 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها