رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد : به نظر می‌رسد ارائه آمار یک میلیون و 800 هزار موش در باره تعداد موش های تهران عددی قابل قبول و منطقی است و روش تخمین و مطالعه میزان موش‌ها براساس استانداردهای علمی ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۵۶۱۹۹
تهران 1.8 میلیون موش دارد !

رحمت‌الله حافظی صبح امروز در نشست خبری پیرامون ارائه آخرین آمار مقابله با جوندگان شهر تهران با محوریت اصلی موش‌ها برگزار شده بود، گفت: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، موش‌ها سالانه 23 تن موادغذایی را از بین می‌برند که این میزان برای تغذیه 130 میلیون نفر در یک سال کفایت می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با جوندگان به عنوان ناقلان بیماری مشترک حیوانات و انسان گفت: این جوندگان مخزن بسیاری از بیماری‌های مصری هستند به گونه‌ای که می‌توانند بیماری‌هایی همچون انگل، عفونت قارچی، باکتریایی و ویروس و بیماری‌هایی همچون طاعون، جزام، سل و کچلی را منتقل کنند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: یک موش در طول سال تا 10 بار توانایی زایمان دارد و هر بار زایمان نیز می‌تواند 7 بچه به دنیا بیاورد.

حافظی تاکید کرد اگر مقابله با این جانوران موذی استمرار نداشته باشد و با روش‌های علمی این مبارزه مدیریت نشود، شاهد خواهیم بود که روز به روز به جمعیت این موش‌ها اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه موش‌ها می‌توانند منظر شهر را مخدوش و برای شهروندان بیماری‌های روحی و روانی ایجاد کنند، گفت: از سال گذشته ماموریت مقابله با موش‌ها به شرکت ساماندهی مشاغل واگذار شد که این افراد پس از چند ماه مطالعه و ارزیابی بهترین سموم که آثار مخربی برای محیط زیست نداشته باشد، توانستند بهترین روش مبارزه با جانوران را احصاء و اقدام کنند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه امروزه احساس می‌شود که این روند مقابله، روند خوبی است، گفت: اما مبنای قضاوت را رضایت شهروندان گذاشته و توجه زیادی به گزارش‌های مکتوب روی کاغذ نداریم.

حافظی با بیان اینکه برآوردهای عجیب و غریبی در مورد تعداد موش‌ها انجام شد، گفت: حتی عدد 60 میلیون موش در تهران نیز به گوش رسید اما شرکت ساماندهی مشاغل توانست با یک کار علمی تعداد موش‌ها را تخمین بزند.

وی با بیان اینکه استمرار در مقابله با موش‌ها امری مهم و حیاتی است، گفت: اگر مبارزه با موش‌ها مقطعی باشد و پس از مدتی آن را رها کنیم، مجددا این معضل ایجاد می‌شود.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از شهروندان درخواست کرد که در زمینه برخورد با موش‌ها و عدم ایجاد محیط‌های امن برای زندگی و تولید مثل این جانوران حساس باشند و پس از مشاهده موش‌ها مراتب را به شهرداری اعلام تا به صورت نقطه‌ای با این جانوران برخورد شود در غیراینصورت کلونی بزرگتری بدل خواهد شد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران همچنین با بیان اینکه مقابله با سگ‌ها و موش‌ها در حد ریشه‌کنی کامل نیست، گفت: این مساله به محیط شهری صدمه‌ای نمی‌زند. ( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها