تعداد بسیار زیادی از وبکم‌ها در سراسر جهان بدون رعایت موارد امنیتی کار می‌کنند

73000 وب‌کم توسط هکرها مشاهده می‌شود

اگر در اتاق خود یک وبکم دارید به این امر توجه کنید که تا چه اندازه به مسائل امنیتی در کامپیوتر خود توجه دارید؟ اگر امنیت کامپیوتر شما در بالاترین حد قرار نداشته باشد آن‌گاه شما نیز ممکن است یکی از 73 هزار نفری باشید که در سراسر جهان وبکم آن‌ها به راحتی توسط هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۵۳۶۴۸
73000 وب‌کم توسط هکرها مشاهده می‌شود

جام جم کلیک: شاید هم اکنون که درمقابل کامپیوتر خود نشسته‌اید یک نفر از طریق وبکم شما در حال مشاهده شما باشد و خود شما از این امر بی خبر هستید. آخرین آمارهای امنیتی نشان از این داشته‌اند که در سراسر جهان تعداد 73 هزار وبکم با عدم رعایت موارد امنیتی به راحتی توسط هکرها قابل کنترل هستند.

این امرمی‌تواند بسیار ترسناک به نظر برسد زیرا با این شرایط ممکن است هیچ‌گاه حس آرامش تنها بودن در یک محیط شخصی را تجربه نکنید ولی باید بدانید که در بیشتر مواقع عدم امنیت وبکم به خود صاحب دستگاه بازمی‌گردد. صاحبان بسیاری از کامپیوترها با استفاده از کلمات عبور امنیتی بسیار ضعیف موجب می‌شوند تا سیستم آن‌ها بدون امنیت کافی به شبکه‌های کامپیوتری متصل شود و یا افرادی که بدون داشتن نرم‌افزار امنیتی با سیستم خود به شبکه‌های جهانی متصل می‌شوند مانند یک بنر مرا هک کن خواهند بود.

در این میان نخستین راهکار مورد نظر این است که سیستم خود را با استفاده از رمزهای نیرومند و نرم‌افزارهای امنیتی در برابر حملات مقاوم کنید و در دومین گام نیز می‌توانید به سادگی با قرار دادن یک تکه مقوای تا شده در برابر وبکم خود از امکان مشاهده تصاویر محیط شخصی خود توسط هکرها جلوگیری کنید، با این روش حتی اگر هکرها موفق به نفوذ به سیستم شما بشوند بازهم نخواهند توانست بجز یک کادر سیاه رنگ، مورد دیگری را مشاهده کنند. بار دیگر باید یادآور شد که بزرگ‌ترین خطر برای امنیت یک کامپیوتر در فضای بین صندلی و نمایشگر کامپیوتر قرار گرفته است و خود شما مهم‌ترین فرد در برقراری امنیت سیستم خود خواهید بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها