با درد بی‌درمان خودشیفتگی چه کنیم؟

واه واه واه! چقدر هم از خود متشکر!

جام جم سرا: دختری ۱۹ساله و خیلی مغرورم. نمی‌توانم اجازه دهم، فردی به حریم شخصی‌ام وارد شود، نمی‌توانم به اطرافیانم اعتماد کنم که آیا رازدار من هستند یا نه! اما دیگر تحمل ندارم و نمی‌توانم غم‌هایم را بتنهایی به دوش بکشم. چه کار کنم؟
کد خبر: ۷۵۲۸۰۹
دختری مغرورم و کسی را برای درددل‌کردن ندارم

از گفته‌های شما می‌توان چنین استنباط کرد که از یک طرف دوست دارید با دیگران ارتباط برقرار و درد دل کنید و از آنان برای مشکلاتتان راه چاره و راهکار بگیرید و از طرف دیگر سخت نگران این هستید که دیگران وارد حریم شخصی شما بشوند و با پی بردن به اسرار درونیتان، شما را تحت کنترل و فشار قرار دهند و این خود عاملی می‌شود تا به دیگران اعتماد نداشته باشید. توجه داشته باشید که انتخاب فرد مناسب برای درد دل ضروری به نظر می‌رسد البته به این شرط که فرد قابل اعتمادی پیدا کنید.


قابل اعتماد باشید

توجه داشته باشید که ما در عین حال که به دیگران اعتماد می‌کنیم خود نیز باید فردی قابل اعتماد باشیم چرا که لازمه اعتماد به دیگران از مورد اعتماد بودن دیگران به دست می‌آید. زمانی اعتماد بین دو نفر شکل می‌گیرد که به‌شناختی معمول و معقول درباره یکدیگر رسیده و همچنین حد و مرزهای مشخصی برای برقراری ارتباط و حفظ روابط موفقیت آمیز تعیین کرده باشند.


درباره دیگران پیش داوری نکنید

برای اعتماد به دیگران، هر زمانی که متوجه شدید درباره فردی پیش داوری می‌کنید، به خودتان یادآور شوید که ذهن ناخودآگاه‌تان می‌تواند این ذهنیت اشتباه را به شما ثابت کند حتی اگر حقیقت نداشته باشد. تنها راه پیدا کردن حقیقت درباره دیگران این است که از هرگونه تعصب دوری کنید آن موقع است که خواهید فهمید چه فردی واقعا قابل اعتماد است و چه فردی نیست.


هیچ وقت دروغ نگویید

با صداقتتان به دیگران اجازه دهید به شما اعتماد کنند. افرادی که مدام دروغ می‌گویند، معمولا خودشان هم در اعتماد کردن به دیگران مشکل دارند چون فکر می‌کنند که بقیه هم مثل خودشان هستند؛ بنابراین در حالت کلی تلاش کنید تمام عادت‌های اخلاقی اشتباه خود را ترک کنید.


خودتان را قبول کنید

بالا بردن احساس ارزشمندی و پذیرش خود و توانایی‌های بالقوه‌تان، گامی مهم برای برقراری ارتباط موثر توام با اعتماد به دیگران است. اگر شما از اعتماد به نفس بالایی برخوردار و به عبارت کلی خودتان را قبول داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید به دیگران اعتماد کنید.


لازم نیست به همه اعتماد کنید

با این حال توجه داشته باشید که لازم نیست به همه افراد اعتماد کنید فقط باید بدانید که افرادی وجود دارند که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. طبیعتا پدر، مادر، برادر و خواهر بهترین افراد برای اعتماد کردن هستند البته در این زمینه هم کمی دقت ضروری به نظر می‌رسد. هرگز از روی احساسات عاطفی به فردی اعتماد نکنید چراکه ممکن است فردی با تاثیر گذاشتن روی احساس شما، از اعتمادتان سوء استفاه کند. شما باید با عقل و منطق بتوانید بر احساسات خود چیره شوید و در انتخاب افرادی که می‌خواهید با آن‌ها درد دل کنید، حساسیت‌های بجا و لازم را داشته باشید. (دکتر هادی صدری - مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پسر اهورایی
United States
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
اولا از جام جم تشكر فراوان میكنم كه مهمتیرن بخش یعنی همین مشاوره رو گذاشتن
دوما، راه كار فقط ازدواجه كه غم و غصه هاتو شریك بشی با یه همدم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها