کمال خرازی وزیر خارجه اسبق کشورمان در دولت اصلاحات، پس از سال‌ها در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد. او که پس از دوران وزارت تاکنون در صفحه تلویزیون حاضر نشده بود به گفته مجری برنامه شب آفتابی، تلاش یکساله‌ برای موافقت کمال خرازی به ثمر رسید و او سرانجام در این برنامه شرکت کرد.
کد خبر: ۷۵۲۴۵۷
شوخی کمال خرازی با جک استراو

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر کمال خرازی که در زمان دولت اصلاحات وزیر خارجه بود، به فراخور حال وزارتخانه با رسانه‌ها و مطبوعات گفت‌وگو می‌کرد و از دیپلماسی رسانه‌ای بهره می‌برد، اما پس از آن که دولت بعد، بر سر کار آمد او از وزارتخارجه رفت اما پس از چندی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی منصوب شد.

البته او علاوه بر کارهای سیاسی به کارهای علمی هم می‌پردازد. او ریاست هیأت امنای پژوهشکده علوم شناختی را هم بر عهده دارد. خرازی در این برنامه بیشتر درباره همین پژوهشگاه سخن گفت.

وزیر خارجه اسبق کشورمان در برنامه شب آفتابی هر چه تلاش کرد از ورود به مباحث سیاسی که مجری برنامه مطرح می‌کرد بپرهیزد اما نتوانست و سرانجام خاطره‌ای از ماجرای گفت‌‌وگوهای هسته‌ای سعدآباد را تعریف کرد.

ماجرای گفت‌و‌گوهای هسته‌ای آن سال‌ها همان است که پس از تعلیق همه فعالیت‌های هسته‌ای، طرف غربی به وعده‌ها و قول‌های خود عمل نکرد تا این که سرانجام رهبر معظم انقلاب به این موضوع ورود پیدا کردند ودستور فک پلمپ تأسیسات هسته‌ای کشورمان را صادر کردند.

در آن ماجرا روشن شد که نمی‌توان به غرب اعتماد و اطمینان داشت. پس از آن بود که مقاومت‌ها و ایستادگی‌های جمهوری اسلامی ایران پس از سال‌ها به ثمر رسید و اکنون با پیشرفت‌های بزرگی در زمینه هسته‌ای روبرو هستیم.

در آن زمان که گفت‌و‌گوهای هسته‌ای انجام می‌شد طرف مقابل ایران، سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه بود. وزیر خارجه وقت انگلیس هم جک استراو بود.

دکتر کمال خرازی در برنامه شب آفتابی به گفت گوهای خود با جک استراو در کاخ سعد آباد اشاره کرد و گفت:تعدادی از بسیجیان جلوی کاخ سعدآباد جمع شده بودند و علیه مذکرات شعار می‌دادند؛ جک استراو درباره این تجمع گفت شما صحنه آرایی کردید و بنده هم در جواب یک پس گردنی به او زدم که ابتدا بسیار تعجب کرد،ولی بعد متوجه شد که شوخی کردم، اما به او گفتم که این صحنه آرایی‌ها را فقط شما بلدید.

خرازی درباره مذاکرات سعدآباد گفت: این مذاکرات را آقای روحانی اداره می‌کرد؛ ابتدا دست وزارت خارجه بود اما بعدها به دلایلی به شورای امنیت سپرده شد و این مذاکرات هم به نوعی اتمام حجت با طرف‌های غربی بود؛ اتمام حجت ما این بود که ما آماده مذاکرات بودیم اما شما حقوق ما را به رسمیت نشناختید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها