جنایت به دلیل توهم شیشه

خواننده پاپ راوی «شوک» می‌شود

تهیه کننده مستند «شوک» از دشواری‌های ساخت قسمت جدید این مجموعه درباره بیماری ایدز سخن گفت و تأکید کرد ایدز یک بیماری است نه تابو.
کد خبر: ۷۵۲۴۴۴
دیدار «علی دایی» با بیماران ایدزی در «شوک»
فرشاد شکیبی تهیه کننده مستند «شوک» با اشاره به بررسی موضوع بیماری ایدز در قسمت جدید این مجموعه اظهار کرد: یکی از دلایلی که تاکنون باعث شده ایدز را در جامعه یک تابو بدانیم، نپرداختن به مسائل پیشگیرانه از آن بوده است.

وی افزود: در دوره‌ای بیماری ایدز به عنوان یک تابو در جامعه مطرح بود و هنور هم متاسفانه این نگاه تا حدودی وجود دارد. یکی از دلایل این اتفاق هم این است که ما به جای پرداختن به نکات پیشگیرانه از این بیماری بر درمان ناپذیری آن تاکید کرده‌ایم.

30 هزار مبتلا به شوک در کشور

تهیه‌کننده «شوک» در این باره توضیح داد: در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر در کشور ما طبق آمارهای رسمی و غیررسمی به این بیماری دچار هستند و بسیاری از آنها ناخواسته و بی گناه درگیر آن شده‌اند.

شکیبی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی درباره نحوه رفتار با مبتلایان به ایدز و چگونه برخورد با آنها و پیشگیری از این بیماری، بیان کرد: لازم است فرهنگسازی کنیم که نباید بیماران ایدز طرد شوند. باید برای مردم جا بیاندازیم که آنها می‌توانند مثل بقیه به زندگی‌شان ادامه دهند و راه‌های انتقال ویروس چیست و برای پیشگیری از ابتلا به آن باید چه نکاتی را رعایت کرد.

لزوم انگ‌زدایی از کودکانی که با ایدز به دنیا می‌آیند

وی ادامه داد: طرد این افراد می‌تواند آسیب‌های جدی‌تری را به دنبال داشته باشد. همچنین باید از گروهی از این بیماران همچون کودکان که ناخواسته و بی گناه به ایدز گرفتار شده‌اند، انگ زدایی کنیم. آنها باید همچون دیگر همسن و سال‌های کودکی خوبی داشته باشند و در عین حال بیماری‌شان هم انتقال پیدا نکند.

تهیه‌کننده «شوک» در پاسخ به اینکه برای دسترسی به مبتلایان چه اقداماتی صورت گرفته، اظهار کرد: تیم تحقیق و پژوهش خوبی در این پروژه با ما همکاری کردند. به دلیل این که بیماران ایدز سوژه‌های خاصی بودند، راضی کردنشان برای آمدن مقابل دوربین و صحبت کردن کار بسیار سختی بود و در نهایت دو نفر از آنها حتی اجازه دادند که تصویرشان نیز پخش شود.

حضور چهره‌های هنری و ورزشی در «شوک»

شکیبی درباره هنرمندان و چهره‌هایی که در این 2 قسمت درباره این بیماری صحبت می‌کنند، توضیح داد: الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی در قسمت اول و بهنوش بختیاری و علی دایی در قسمت دوم ضمن صحبت درباره این بیماری و باید و نبایدهای رابطه با آنها به مراکز نگهداری این افراد هم سر زده‌اند و با بیماران از نزدیک گفتگو داشته‌اند.

تازه‌ترین قسمت مستند «شوک» با موضوع بیماری ایدز و آسیب‌شناسی رفتار با مبتلایان آن چهارشنبه سوم دی ساعت 23:15 در 35 دقیقه از شبکه سه پخش شد. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها