در پیامی به هموطنان مسیحی و سایر مسیحیان جهان

روحانی: جهان به پیام صلح و عدل و آزادی پیامبران الهی نیازمند است

به مناسبت میلاد فرخنده حضرت عیسی(ع) و آغاز سال نو میلادی

پیام تبریک رییس جمهور به سران کشورها و رهبر کاتولیک‌های جهان

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت عیسی مسیح(ع) پیامبر صلح و دوستی و نیز آغاز سال ۲۰۱۵ را به پاپ فرانسیس اول رهبر کاتولیک‌های جهان و تمام پیروان این دین الهی تبریک گفت.
کد خبر: ۷۵۲۱۶۳
پیام تبریک رییس جمهور به سران کشورها و رهبر کاتولیک‌های جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی در این پیام با اشاره به اینکه اکنون جهان با بحرانها و چالش های متعدد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و اقصادی روبه روست و عده ای می کوشند تا با ایجاد تفرقه و یا دست یازیدن به خشونت، کرامت انسانی را خدشه‌دار نمایند، تصریح کرده است: ضرورت دارد با همدلی و همکاری بیشتر برای توسعه صلح، امنیت و رفاه در سراسر جهان تلاش نماییم.

دکتر روحانی در ادامه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران با ارایه ایده "جهان علیه خشونت و افراط‌گری" که با اجماع در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید، کوشیده است تا گامی در این مسیر بردارد و همچنان آمادگی دارد تا رسیدن به مقصود و مطلوب نهایی به تلاش خود ادامه دهد.

در بخش دیگری از پیام دکتر روحانی آمده است: ما بر این باوریم که این امر جز با تلاش جمعی و بهره گیری از آموزه های ادیان ابراهیمی، تلاش برای تعالی و کمال انسان و قدم برداشتن در مسیر تحقق آرزوی فطری و ذاتی بشریت برای نیل به آرامش و رفاه، ممکن نخواهد بود.

تبریک رییس جمهوری به سران کشورهای جهان

همچنین رییس جمهوری در پیام های جداگانه‌ای به سران کشورهای جهان، فرا رسیدن ولادت خجسته حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی را به آنان تبریک گفت و سالی پر از برکت، سعادت و سلامتی برای آن دولت ها و ملت ها مسالت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این پیام تصریح کرده است: در دنیای بحران‌زده امروز که خشونت در آن با نمود بیشتری از رحمت الهی و صلح و محبت تجلی می نماید، نشان از آن دارد که بازگشت به آموزه‌های رفیع پیامبران الهی، تنها راه نیل به سعادت و تعالی انسان می باشد .
در بخش دیگری از این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران در مسیر گسترش امنیت و توسعه، با ارایه ایده "جهان علیه خشونت و افراط گری " که در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع به تصویب رسید ،کوشیده است تا گامی در این راه پرچالش برداشته و تا رسیدن به مقصود و مطلوب نهایی در کنار سایر کشورها ، به تلاش خود برای افزون سازی تعالی انسان و کرامت بشری ادامه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها