با نمایش سه فیلم جدید از امروز، اکران امسال سینمای ایران بتدریج به پایان می‌رسد

ته‌دیگ اکران

گروه سینمایی هنر و تجربه با استقبال علاقه‌مندان به سینما مواجه شده است. اخیرا نیز فیلمهای تازه‌ای در قالب این گروه سینمایی روی پرده رفته که این آثار هم مخاطبان هنر هفتم را با خود همراه کرده است.
کد خبر: ۷۵۰۶۴۳
اکران فیلم‌های تازه در «هنر و تجربه»

به گزارش جام‌جم، گروه سینمایی هنر و تجربه که با هدف اکران محدود فیلم‌های خاص، هنری و متفاوت سینما تشکیل شده، تاکنون در برنامه‌ریزی، انتخاب و اکران فیلم‌ها موفق عمل کرده و باعث استقبال و مهم‌تر از آن رضایت‌مندی تماشاگران شده است.

خوشبختانه در همین مدت سه ماهه آغاز به کار این گروه، علاوه بر پاسخگویی به نیاز همیشگی علاقه‌مندان پیگیرتر سینما به دیدن فیلم‌های برگزیده و تحسین شده در سالن‌های سینما، علاقه‌مندان عام‌تر سینما و دیگران هم با کنجکاوی نسبت به این آثار خاص و هنری واکنش مثبت نشان داده‌اند و به تماشای این فیلم‌ها می‌روند. از سوی دیگر محدودیت فضای اکران و اختصاص سالن‌های خاص به این فیلم‌ها از بدو شروع به کار این گروه سینمایی تا امروز موجب شده، مخاطبان قشرهای مختلف کماکان برای دیدن این آثار عطش داشته باشند و بلیت بسیاری از فیلم‌ها را به صورت اینترنتی پیش‌خرید کنند. همین مساله باعث نایاب شدن بلیت خیلی از فیلم‌ها بخصوص در روزهای آخر هفته و تعطیلات می‌شود.

«ماهی و گربه» ساخته خلاقانه شهرام مکری و فیلم تحسین‌شده «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر در این مدت بیش از دیگر فیلم‌های این گروه با استقبال تماشاگران مواجه شده‌اند که این رویکرد مثبت هنوز هم ادامه دارد.

بجز اینها باید به استقبال مردم از فیلم‌هایی مثل «از تهران تا بهشت» ساخته ابوالفضل صفاری، «بیداری برای سه روز» به‌کارگردانی مسعود امینی‌تیرانی، «تابور» ساخته وحید وکیلی‌فر، «پوسته» به کارگردانی مصطفی آل‌احمد و «خاطراتی برای تمام فصول» ساخته مصطفی رزاق‌کریمی در این مدت اشاره کرد.

همچنین گروه هنر و تجربه در کنار اکران فیلم‌های جدید، درخصوص نمایش فیلم‌های قدیمی و تحسین شده سینمای ایران هم فعال است و تاکنون نسبت به اکران فیلم‌های «یک‌اتفاق ساده» ساخته زنده‌یاد سهراب شهید ثالث و «لباسی برای عروسی» و «مسافر» به کارگردانی عباس کیارستمی اقدام کرده است؛ ضمن این که یکی از اتفاقات خوب و مثبت اکران این گروه، حضور چهره‌های سرشناسی چون پرویز پرستویی، مهناز افشار، الناز شاکردوست و حمید فرخ‌نژاد در برخی از این فیلم‌هاست که باعث جلب بسیاری از مردم به این نوع فیلم‌ها و آشنایی با فضای تازه و متفاوتی می‌شود که می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای سطح سلیقه آنها داشته باشد.

اکران فیلم‌های جدید

بجز آثاری که ذکر آن رفت، چند فیلم جدید نیز بتازگی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده‌اند؛ فیلم‌هایی که هر کدام با فضاها و ژانرهای خاص و متمایز از همدیگر امکان انتخاب بیشتری به تماشاگران می‌دهند.

«آفتاب، مهتاب، زمین» به کارگردانی علی قوی‌تن یکی از این فیلم‌هاست که فضایی آرام و شاعرانه دارد و قصه یک روحانی را روایت می‌کند که برای احقاق حقش به روستایی می‌رود.

«من از سپیده صبح بیزارم» ساخته فیلمساز جوان، علی کریم هم از دیگر فیلم‌های جدید این گروه است. در این فیلم که فضای پشت صحنه سینما را دستمایه ساخت خود قرار داده، بابک کریمی، بازیگر فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «ماهی و گربه» بازی می‌کند.

«روایت ناپدیدشدن مریم» ساخته محمدرضا لطفی هم تجربه‌ای نو در ژانر وحشت در سینمای ایران است. رضا بهبودی، صدف بهشتی، افسانه ناصری و دکتر افشین یداللهی (ترانه‌سرای شناخته شده برخی از تیتراژهای سریال‌های تلویزیونی) از بازیگران این فیلم هستند.

«از ایران؛ یک جدایی» و «021» هم آثاری مستند به‌کارگردانی آزاده موسوی، کورش عطایی و محمد شیروانی هستند که اخیرا در سینماهای هنر و تجربه روی پرده رفته‌اند.

اکران فیلم‌های گروه هنر و تجربه که به موازات اکران فیلم‌های حرفه‌ای و بدنه سینمای ایران پیش می‌رود، با آغاز نمایش فیلم «خانه پدری» از هشتم دی وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد.

امیرحسین علم‌الهدی، دبیر اجرایی گروه سینمایی «هنر و تجربه» روز گذشته ضمن اعلام این خبر گفت: این فیلم بدون هیچ تغییری علاوه بر تهران، در تمام سالن‌های گروه سینمایی هنر و تجربه در سراسر کشور و شهرهایی چون گرگان، اصفهان و مشهد به نمایش درخواهد آمد.نکته مهم درباره این فیلم درجه‌بندی آن است و قرار شده «خانه پدری» فقط برای مخاطبان بالای 16سال و با ارائه کارت شناسایی اکران شود، موردی که سینمای ایران در این سال‌ها کمتر به آن توجه نشان داده و آن را جدی نگرفته است، این درجه‌بندی به دلیل خشونت سکانس اولیه فیلم اعمال می‌شود؛ سکانسی که مدت‌ها کارشناسان مختلف سینمایی و غیرسینمایی درباره بود و نبود آن صحبت کرده‌اند و امتناع مسئولان سازمان سینمایی وزارت ارشاد در اکران فیلم هم تاکنون مربوط به همین بخش از اثر بوده است.

علی رستگار‌ /‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها