نوبخت در جمع فرماندهان و مدیران قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص):

قرارگاه با نجابت دولت را یاری می‌کند

سخنگوی دولت گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بدون داشتن رویکرد اقتصادی به طرح‌ها، با نجابت به دنبال یاری رساندن به دولت است.
کد خبر: ۷۵۰۲۱۱
قرارگاه با نجابت دولت را یاری می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سپاه‌نیوز، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 1394 به مجلس شورای اسلامی گفت: در این لایحه بودجه عمرانی دولت بالغ بر 47700 میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به سال 1393 شانزده درصد رشد دارد.

وی افزود: دولت مصمم است در هر شرایطی حتی افت شدید قیمت نفت برای عمران و سازندگی کشور هزینه کند.

نوبخت با اشاره به ایفای نقش قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در عرصه سازندگی کشور گفت: کسانی که ندانند و یا مغرض باشند و تصور کنند پتانسیل بزرگ قرارگاه که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقیب بخش خصوصی است ، یا ناآگاهند یا مغرض و می خواهند تحریک کنند.

سخنگوی دولت افزود: بنده به عنوان مسئول برنامه ریزی کشور با آگاهی عرض می کنم به هیچ وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه ، ریشه و ظرفیت فوق العاده ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از 2 میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است.

نوبخت با بیان اینکه دولت و قرارگاه در عرصه سازندگی کشور در کنار یکدیگر قرار گرفته اند گفت : ما همه فرزندان این ملتیم و اگر دشمن تصور کند با تحریم های ظالمانه می تواند ما را از پیگیری مطالبات ملت مأیوس کند در اشتباه است.

وی افزود: هر چند با لغو تحریم های ظالمانه بخش اعظمی از منابع ملت ایران آزاد شده و در خدمت توسعه کشور قرار می‌گیرد اما برنامه های ما وابسته به نتیجه مذاکرات نیست و سناریوهای متنوعی را برای شرایط مختلف پیش بینی کرده‌ایم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از نظر دولت یک پیمانکار نیست اظهار داشت: قرارگاه ظرفیت بزرگ فنی و مهندسی کشور است که به کمک دولت می‌آید.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان دست در دست یکدیگر داده اند تا مقاومت ما را بشکنند، ایستادگی کرده و از پا در نمی‌آییم.

نوبخت با تاکید بر اینکه توانایی های امروز نیروهای مسلح قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست اظهار داشت: در زمان جنگ از کمترین امکانات نظامی برخوردار بودیم، اما امروز پهپادهای ما در آسمان به پرواز در می آیند؛ اکنون قادریم اوربیتال ها را شکافته و در فضای بی نهایت کوچک و فضای بیکران حضور یابیم.

سخنگوی دولت در پایان با اشاره به توانمندی قرارگاه در راه سازی، توسعه زیربناها و تاسیسات نفت و گاز گفت: امروز دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ء (ص) پیمان مجددی با یکدیگر خواهند داشت؛ کار بزرگی پیش رو داریم بدلیل آنکه قرار نیست در برابر دشمن کوتاه بیایم و می خواهیم پیشرفت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها