عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشریح کرد

سردردهای چشمی: علائم و علل ابتلا به بیماری «آب‌سیاه»

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بسیاری از سردردها به دلیل ابتلا به بیماری چشمی آب سیاه یا گلوکوم است.
کد خبر: ۷۴۹۸۹۱
سردردهای چشمی: علائم و علل ابتلا به بیماری «آب‌سیاه»

جام جم سرا: کیومرث نوروزپور دیلمی درباره بیماری گلوکوم یا آب‌سیاه، اظهار داشت: این بیماری چشمی شامل انواع مادرزادی، زاویه بسته و زاویه باز است. اگر در ابتدای تولد نوزادان و یا مدت کوتاهی پس از تولد آنها، متوجه علائمی از جمله اشک زیاد چشم، دست‌مالی روی چشم، بزرگ شدن چشم و کدورت قرنیه شدید، نشان‌‌دهنده بیماری گلوکوم مادرزادی است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت بروز هر یک از این علائم حتما باید به چشم پزشک مراجعه شود، گفت: تشخیص بموقع، به درمان و بهبود دید بیمار کمک می‌کند.

نوروزپور با بیان اینکه بیماری آب‌سیاه زاویه بسته به دو شکل حاد و مزمن خود را نشان می‌دهد، افزود: نوع حاد بیماری با درد شدید چشم، تاری دید، ریزش اشک، قرمزی چشم، حالت تهوع و استفراغ و سردرد همراه با فشار شدید داخل چشم همراه است. با توجه به اینکه بیماری آب‌سیاه با افزایش فشار چشم همراه است، در صورتی‌که دیر به پزشک مراجعه شود، فرد دچار نابینایی می‌شود. بیماری آب‌سیاه مزمن با سردردهای مزمن و تاری دید خفیف همراه است و بسیاری از سردردها نیز به دلیل ابتلا به همین بیماری است.

متخصص چشم و فلوشیب قرنیه خاطرنشان کرد: در بیماری آب‌سیاه زاویه باز، افزایش شدید فشار چشم به تدریج اتفاق می‌افتد و معمولا فرد هیچ‌گونه دردی احساس نمی‌کند؛ اما این بیماری با مراجعه نکردن فرد بیمار به چشم پزشک، به مرور زمان شدیدتر می‌شود. بیماری چشمی گلوکوم زاویه باز در افرادی که والدین آنها ازدواج فامیلی دارند بیشتر مشاهده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: درمان برخی بیماری‌ها به شدت بیماری و سن بیمار بستگی دارد، بنابراین در صورت هرگونه بیماری از جمله بیماری‌ها و ناراحتی‌های چشمی باید هر چه سریع‌تر به چشم‌پزشک مراجعه شود. والدین در صورت مشاهده مواردی از جمله درشتی چشم، اشک‌ریزش و ترشحات چشمی در نوزادان خود، به چشم پزشک مراجعه کنند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها