در جامعه ما رسم است که دختر از لحاظ مالی و سن از پسر پایین‌تر باشد، اما من پسری ۲۶ ساله و مهندس هستم. با دختری ۳۰ ساله که پزشک است و از من درآمد بالاتری هم دارد آشنا شده‌ام و بسیار زیاد همدیگر را دوست داریم. مانده‌ام به آنچه خودم می‌خواهم عمل کنم یا رسم جامعه؟
کد خبر: ۷۴۹۶۴۴
عاشق شده‌ام؛ اما خانم ۴ سال بزرگ‌تر از من است

جام جم سرا: پیش از هر چیز باید موضوع بلوغ را در نظر گرفت.‌‌ همان طور که می‌دانید برای موفقیت در ازدواج لازم است که دختر و پسر به بلوغ عاطفی، اجتماعی و‌شناختی رسیده باشند. بنابراین اولین گام بررسی این مسئله در هر دو طرف است؛ آنچه برای داشتن زندگی مشترک مناسب مطرح است، ازدواج دختر و پسر بعد از رسیدن به بلوغ عاطفی و اجتماعی است.


بررسی دغدغه‌هایی که در آینده به وجود می‌آید

باتوجه به اینکه شما ۲۶ ساله هستید و دختر مورد علاقه‌تان ۳۰ ساله است، در نظر داشته باشید که ازدواج با لحاظ کردن اختلاف سنی شما ممکن است در آینده، دغدغه‌های‌ خاصی را برای شما و همسرتان به وجود بیاورد. به طور مثال در چنین ازدواج‌هایی ممکن است زن نگران خیانت شوهرش باشد یا در زمینه زمان فرزندآوری با هم توافق نظر نداشته باشند؛ بنابراین در نظر گرفتن تفاوت‌های‌ زیستی و جنسیتی زن و مرد و احساس امنیت در آینده چنین رابطه‌هایی بسیار مهم است که قبل از تصمیم نهایی برای ازدواج توصیه می‌شود، یک بار دیگر به آن‌ها فکر کنید.


نگاه متفاوت دیگران را بپذیرید

فراموش نکنید که متفاوت بودن میزان پذیرش خانواده‌های‌ طرفین و وجود افکار و نگاه‌های‌ متفاوت دیگران به این نوع ازدواج نیز غیر قابل انکار است و همچنین می‌تواند تاثیرات منفی را در روند و ادامه ارتباط زناشویی داشته باشد؛ پس به این موضوع هم از همین الان فکر کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.


ریشه‌های‌ این انتخاب را بررسی کنید

موضوع دیگری که باید در خودتان بررسی کنید، ریشه‌ها و دلایل این انتخاب است. شما می‌توانید با کمک یک روان‌شناس ارتباط خود را با مادرتان بررسی کنید چراکه با توجه به علم روان‌شناسی، نوع ارتباط شما با والدینتان می‌تواند بر شما برای انتخاب دوستان و حتی همسرتان تاثیرگذار باشد.


خود‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای‌ برخوردار است

برای چنین ازدواج‌هایی، بررسی زندگی گذشته و تجاربتان در طول زندگی یا اصطلاحا خودکاوی و خود‌شناسی، اهمیت بسیار ویژه‌ای‌ دارد. نمی‌توان گفت این نوع ازدواج که در آن زن از شوهرش بزرگ‌تر است، موفق است یا ناموفق چراکه نگرش افراد به زندگی بسیار متفاوت است و نمی‌توان بُعد منحصر به فرد بودن افراد را نادیده گرفت.
علاوه بر این به غیر از اختلاف سنی بحث هم‌کفو بودن از نظر اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و... نیز بسیار مهم است و شما باید در این زمینه‌ها نیز از کفویت خود و همسر آینده‌تان مطمئن شوید. (سیمین قربانی - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۱۴
آزیتا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۲
همسرم دقیقا 4 سال از من كوچیكتره الحمدالله خیلی هم خشبختیم زن وقتی از مرد بزرگتره از نظر فكری پخته تر است و عاقلانه تر و منطقی تر در مورد مسایل زندگی برخورد میكند و برخلاف دخترهای سن پایین با تجربه تر در مورد مشكلات برخورد میكند به نظرم میتونید خوشبخت باشید خوشبختی بستگی به نگرش افراد از پیرامونمان دارد چه بسیار افرادی كه با همسر كوچكتر ازدواج میكنندو طلاق میگیرند چه بسیار افرادی كه با دختر بزرگتر از خود ازدواج میكنند و دونفر به شدت به هم عشق و علاقه دارند كه سن اصلا به چشم نمی آیدمهم تر از سن طرف مقابل معیارهای دیگر هست كه درخوشبختی نقش دارد خوشبختی درك همدیگر است
پسر ایرانی
Netherlands
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۱
۰
خوش به حالت حداقل یك خانم خوب و تحصیلكرده عاشقت شده است
خاك بر سر من كه بعد از ٣٥ سال سن از هر كی كه خوشم آمد جواب رد دادند , قیافه زیبا خیلی مهم است به قرآن
مرد بی زن و تنها
Netherlands
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
ای خدا چی میشد یك خانم دكتر هم نصیب ما می شد
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
آیا خودت كار داری ومهمتر از آن بشتكار داری ونیزجدیت وآینده نگریت در چه حد است .تو خودت-خودت را شایسته همسری یك بزشك میدانی -میتوانی بابه بای اوقدم برداری اگر جواب منفی است بی خودی خودت را معطل نكن ووقت خودت واو را نگیر.بزرگ بودن یا كوچك بودن سن چندان اهمیت ندارد.آنچه مهم است شخصیت تك تك شماست.
مرد
United States
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
بنده خودم 26 سال سن دارم یك بار كلا خواستگاری دختری رفتم كه 19 سالش بود
به نظرم دخترهای امروز سن پایین میشه گفت دهه70 خیلی در رویا به سر میبرن
شخصا همچینین موردی برام پیش بیاد سعی میكنم اگر قیافه طرف مقابلم شكسته نشده باشه قبول كنم اگر واقعا عشق و علاقه درونی و دوطرفه باشه
كسانی هم كه دنبال ازدواج هستن به نظرم دنبال اختلاف سن حداكثر 2سال باشن و طرفشون از لحاظ بلوغ فكری و اجتماعی كامل باشه وگرن یك عمر پشیمونی میكشید
پسر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۱
۲
پیامبر هم از حضرت خدیجه كوچكتر بودن.. مهم درك متقابله..
بی بی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۲
۰
با سلام . من یك دختر هستم و به ان مرد و پسری كه میگن كاش ما هم یك چنین دختری عاشقمون میشد میگم كه این عشق ها رنگینه و گولش رو نخورید برید روی همكفو خودتون دست بذارید به خدا قسم خوشبخت میشید . به دنبال ظواهر نباشید كه آنی عادی میشه به دنبال باوجدانی و شرم و حیا و ایمان دختر برید كه خدا كمكتون میكنه . اینقدر هم اه و ناله نكنید نه دخترا و نه پسرا هیچكدومشون خارق العاده نیستن .
لیدا
United States
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۲
۱
به نظر من اگه طرفین به توافق برسند مشكل حله چون من خودم با یه اقایی كه 10 سال از من كوچكتر هست ازدواج كردم والان یه دختر 8ساله داریم و زندگی بسیار شیرین و دور از هر نوع دغدغه داریم.
سرباز نامزددار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۳
۰
در جواب پسر ایرانی نگران نباش خدا بزرگه 35سال صبركردی باز هم صبر كن ماهی را هروقت از آب بگیری تازه هست/ گوهر خود را مزن بر سنگ هر ناقابلی/صبركن تا پیدا شود گوهر شناس قابلی/آب پاشیده بر زمین شوره زار بی حاصل است/صبر كن تا پیدا شود زمین بایری پس امیدت به خدا باشه انشاالله جواب بله را میگیری خورشید همیشه پشت ابر نمیماند واسه من سرباز هم دعایی بكن
آرام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۲
۱
منم 8 سال از همسرم بزرگترم .... انكار نمی كنم كه توی همچنین ازدواج هایی یه سری نگرانی ها وجود دارد . ولی ما چند سالی میشه كه ازدواج كردیم و واقعا احساس خوشبختی می كنیم ... در یك ازدواج موفق تنها ملاك خوشبختی، سن نیست......سن یكی از چند مورد ملاك خوشبختیه.
روزانه از اطرافیانمون خیانت هایی رو می شنویم كه آقا از همسرش بزرگتر بود ولی باز هم به اون خیانت كرده..
به نظر من توی یك ازدواج موفق مهمترین و تنهاترین ملاك خوشبختی ،ایمان و اخلاق خوبه .
معصمومه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۱
۱
سلام به نظرمنم سن ملاك نیست اون عشق وعلاقه ای كه بین دونفرهست اگرواقعی باشه سن نمیتونه تاثیرداشته باشه من همسرم شش سال ازمن بزرگتره ولی اصلاباهم تفاهم نداریم پس سن نمیتونه تاثیرداشته باشه به نظرمن اگه واقعاهمدیگه رودوست دارندمیتونن خوشبخت بشن خوشبختی یعنی همدیگه رودرك كردن وتفاهم داشتن وبه حرفهای پوچ دیگران توجه نكردن چه بسیاركسانی رودیدم كه همه ی شرایطشون مناسب بوده ولی كمی بعدازدواج ازهم جداشدن وقتی كسی بخاطرظاهرش همسرشودوست نداشته باشه وبجای صورتش سیرتشوبخوادهیچوقت مشكل پیدانمیكنن بلكه میتونن زندگی شیرین وموفقی هم داشته باشن
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۱
۰
چون خانمت دكتر و خودت مهندسی . حتما بچه هایتان دكتر مهندس میشن!
ارزو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
۰
۰
به نظر من اگر با هم تفاهم دارید اختلاف سن هیچ مشكلی نیست. به حرفها ی افرادی كه كلی گو یی می كنندتوجهی نكنید اتفاقا من فكر می كنم شما می تونید زندگی خیلی موفق داشته باشید.برای هر دوی شما ارزوی خوشبختی می كنم.
حسام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
منم میخوام عضوبشم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها